Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 56 Μεταβατικές διατάξεις Κεφαλαίου Β΄Σχόλιο του χρήστη Οι επί Θητεία και Αποσπασμένοι Καθηγητές του Πειραματικού ΓΕ.Λ. Πατρών | 1 Μαΐου 2020, 15:32
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Για το Άρθρο 56, παρ. 4: Οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούμε σήμερα με «θητεία» στα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία (ΠΠΣ) βρεθήκαμε εδώ και επτά έτη «εγκλωβισμένοι» σε ένα πρωτοφανές καθεστώς εργασιακής ανασφάλειας, χωρίς τη δυνατότητα οικογενειακού-επαγγελματικού προγραμματισμού. Η «θητεία» μας μπορεί μέχρι και τώρα, ανά πάσα στιγμή να καταργηθεί με Υπουργική απόφαση και να βρεθούμε εργασιακά μετέωροι (όπως καταργήθηκε η οργανική θέση των ήδη υπηρετούντων σε αυτά τα σχολεία και μετατράπηκε σε θητεία). Αναγκαζόμαστε δηλαδή να δεχόμαστε την άνιση και άδικη μεταχείρισή μας από την Πολιτεία, καθώς μόνοι εμείς από όλους τους εκπαιδευτικούς στη Δημόσια Εκπαίδευση (είτε στα απλά σχολεία είτε στα ιδιαίτερου τύπου, δηλ. τα Καλλιτεχνικά, Μουσικά, Εκκλησιαστικά και Διαπολιτισμικά), παρότι αξιολογημένοι, δεν έχουμε ως σήμερα οργανική θέση (ενώ η κατοχή θέσης επί θητεία δεν νομιμοποιείται χωρίς κατοχή οργανικής θέσης, όπως στην περίπτωση των Στελεχών της Εκπαίδευσης) αλλά ούτε και δυνατότητα υπηρεσιακής εξέλιξης, συμμετοχής σε προκηρύξεις θέσεων, κτλ.. Ως συνέπεια, έχουμε ήδη απολέσει ευκαιρίες οργανικών θέσεων και μόρια μετάθεσης/βελτίωσης αλλά και τη δυνατότητα συμμετοχής σε προκηρύξεις θέσεων όλα αυτά τα χρόνια. Επιπλέον δεν μας έχει καν δοθεί ποτέ το ειδικό επίδομα που προέβλεπε ο Νόμος 3966/2011 (άρθρο 48, παρ. 8). Η απώλεια των οργανικών θέσεων δημιούργησε ένα κλίμα αβεβαιότητας (αξιοπρόσεκτος είναι ο αριθμός των εκπαιδευτικών που αποχώρησε από τα ΠΠΣ). Ωστόσο, εμείς στηρίζουμε τα σχολεία αυτά με αφοσίωση και ατελείωτες ώρες δουλειάς, φορτωμένοι με πολλαπλά καθήκοντα και γραφειοκρατικές ευθύνες, εν μέσω αλλαγών νομοθεσίας και πλαισίου λειτουργίας. 1. Η απόδοση οργανικών θέσεων στα ΠΠΣ σε όλους ανεξαιρέτως τους νυν υπηρετούντες σε αυτά (εφόσον το επιθυμούν) αποτελεί την καλύτερη λύση για το εργασιακό καθεστώς των εκπαιδευτικών των ΠΠΣ. Η λύση αυτή θα αποκαθιστούσε την αδικία εις βάρος μας και θα μας εξασφάλιζε την αναγκαία εργασιακή ασφάλεια. 2. Η δε πρόθεση του Υπουργείου να εξασφαλίσει, ως οφείλει, σε όλους μας οργανικές θέσεις σε άλλα σχολεία, ενώ θεωρητικά ακούγεται ευνοϊκή, είναι πρακτικά δύσκολο να υλοποιηθεί. Αυτό θα έπρεπε να είχε προβλεφθεί εγκαίρως, όταν δηλαδή ίσχυσε αρχικά το καθεστώς της θητείας θα έπρεπε να είχαν δοθεί νέες οργανικές σε όσους εκπαιδευτικούς των ΠΠΣ απώλεσαν τις δικές τους που μετατράπηκαν σε θητεία – και φυσικά σε καμία περίπτωση δεν θα έπρεπε να έχουν δοθεί σε άλλους εκπαιδευτικούς οι οργανικές θέσεις όσων ήδη είχαμε σε άλλα σχολεία. Η υλοποίηση της πρόθεσης χορήγησης στους εκπαιδευτικούς που υπηρετούμε με θητεία στα ΠΠΣ οργανικών θέσεων σε άλλα σχολεία τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή όμως καθίσταται δυσκολότερη από τα γενικότερα προβλήματα που αφορούν όλους τους εκπαιδευτικούς σχετικά με την απόδοση οργανικών θέσεων. Χαρακτηριστικά αναφέρουμε ορισμένα που θα πρέπει να ληφθούν σοβαρά υπόψη: • Υπάρχει έλλειψη οργανικών θέσεων (τουλάχιστον στο ΠΥΣΔΕ Αχαΐας στο οποίο υπαγόμαστε). Έτσι πάρα πολλοί καθηγητές πια παραμένουν επί χρόνια σε μία συνεχή αναζήτηση οριστικής τοποθέτησης. • Η κατάσταση γίνεται δυσχερέστερη από τον τρόπο υπολογισμού των οργανικών κενών (π.χ. χωρίς τις ώρες των μαθημάτων επιλογής και των ερευνητικών εργασιών, κτλ.). • Η δυσμενής ενοποίηση του ΠΥΣΔΕ σε μία ενιαία περιοχή (επανακαθορισμός περιοχών μετάθεσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης: υπ’ αριθ. 152263/Δ2/4-12-2012 απόφαση Υπουργού). Σύμφωνα με τα παραπάνω, είναι προφανές πως η πρόθεση απόδοσης οργανικής θέσης σε άλλα σχολεία, ακόμα και κατ’ απόλυτη προτεραιότητα, πρακτικά σημαίνει πιθανότητα οπισθοδρόμησης της σταδιοδρομίας μας λόγω: - της παράδοσής μας στην τυχαιότητα των θέσεων που θα κενωθούν οπουδήποτε και - του κινδύνου να βρεθούμε τοποθετημένοι σε πολύ δυσμενέστερη θέση από εκείνη που απωλέσαμε. Επιπρόσθετα πρέπει να σημειωθεί ειδικότερα ότι: Ενώ υπάρχει μία «θεωρητικά» ευνοϊκή ρύθμιση για τις περιπτώσεις εκπαιδευτικών και διευθυντών α και β, δεν υπάρχει για τις περιπτώσεις γ και δ. Οι εκπαιδευτικοί και διευθυντές που υπηρετούν εδώ και 7 χρόνια με θητεία σε ΠΠΣ ενώ προέρχονται από διαφορετικές περιοχές μετάθεσης, έχουν χάσει όλα αυτά τα χρόνια τη δυνατότητα μετάθεσης και διεκδίκησης οργανικής θέσης. Συνεπώς, η συμμετοχή τους στη διαδικασία οριστικών τοποθετήσεων «από κοινού με τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς» δεν άρει την αδικία που έχουν υποστεί. Επιπλέον δημιουργεί μια διαφοροποίηση και άνιση μεταχείριση σε σχέση με τους εκπαιδευτικούς των ίδιων σχολείων των περιπτώσεων α & β, με τους οποίους υπηρέτησαν μαζί και στήριξαν από κοινού τα σχολεία αυτά κατά την 7ετή θητεία τους. Συνολικά λοιπόν είναι απολύτως απαραίτητο να ρυθμιστούν ζητήματα όπως: • Ο τρόπος υπολογισμού των οργανικών θέσεων σε όλη την Εκπαίδευση ώστε να ανταποκρίνεται στις σημερινές συνθήκες (πραγματικά ωράρια, υπολογισμός ωρών μαθημάτων επιλογής, ερευνητικών εργασιών, κτλ.). Έτσι θα αυξηθούν οι οργανικές θέσεις και θα λυθεί αυτό το σοβαρό πρόβλημα. • Η μοριοδότηση της θητείας σε ΠΠΣ για ανάληψη οργανικής θέσης και οποιασδήποτε άλλης θέσης στελέχους εκπαίδευσης (Ν. 4072/2012, αρθ. 329, &4θθ και δικαστική απόφαση 20433/2017, ΓΑΚ: 20682/2014). • Το δικαίωμα «επιλογής» οργανικής θέσης με υψηλή προτεραιότητα. • Το δικαίωμα απόδοσης οργανικών θέσεων σε άλλα σχολεία να ισχύσει σε βάθος χρόνου. 3. Τέλος, θεωρούμε δίκαια τα αιτήματα (1ο με Α.Π. 48429/24-4-2020 & 2ο με ημερομηνία 30-4-2020) 62 και 94 αντίστοιχα εκπαιδευτικών συναδέλφων μας, αποσπασμένων στα Π&ΠΣ για τα εξής: α) την ανανέωση χωρίς αξιολόγηση της απόσπασής τους για το σχολικό έτος 2020-2021, στα σχολεία που υπηρετούν, και β) τη δυνατότητα να κριθούν σε αυτά, όπως και οι επί θητεία εκπαιδευτικοί, για τη θέση που υπηρετούν. Από κοινού οι αποσπασμένοι συνάδελφοι μας και εμείς προσβλέπουμε στην εργασιακή ασφάλεια που με τη σειρά της ενισχύει την ποιότητα του διδακτικού έργου.