Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 04 – Διδασκόμενα μαθήματα και αξιολόγηση μαθητών του ΓυμνασίουΣχόλιο του χρήστη Αγγελική Σαββαΐδου | 1 Μαΐου 2020, 16:35
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Ως μητέρα τριών εφήβων παιδιών, μαθητών γυμνασίου και λυκείου, με λύπη μου διαπιστώνω ότι, πέραν των θετικών σημείων, ορισμένες προθέσεις της κυβέρνησης που τόσα επενδυσαμε σε αυτήν, αντίκεινται στα σύγχρονα εκπαιδευτικά μοντέλα που προωθούνται παγκοσμίως. Όσο τα χρόνια κυλούν, διαπιστωνουμε αύξηση των ακαδημαϊκών υποχρεώσεων των παιδιών μας και - δυστυχώς το οξύμωρο - σοβαρή μείωση του μαθησιακου-εκπαιδευτικου τους επιπέδου. Αυτό αποδεικνύει περίτρανα πως, όσο "μπουκωνουμε" τα παιδιά μας με πληθώρα γνώσεων και τα στρεσάρουμε δοκιμάζοντας επιδόσεις, αντοχές, γνωστικές δυνατότητες, τόσο εκείνα ακούσια ή εκούσια αντιδρούν, γιατί χάνεται η χαρά της μάθησης, η βιωματική σχέση με τα γνωστικά αντικείμενα κ εν τέλει αναπτύσσουν μια αποστροφή προς αυτά. Η αύξηση των μαθημάτων εξέτασης στην πραγματικότητα δεν προάγει τη μάθηση και όλοι μας το έχουμε διαπιστώσει πολλάκις. Διάβασα τα παραπάνω σχόλια σχετικά με την εισαγωγή κ ενίσχυση διαφόρων αντικειμένων είτε προς διδασκαλία είτε προς εξέταση. Ειναι εύλογο ότι κάθε καθηγητής επιδιώκει να αυξήσει τις επαγγελματικές του ευκαιρίες... Γιατί όμως αυτό πρέπει να γίνει εις βάρος των παιδιών μας; Τι κερδίζουν, π. χ. τα παιδιά με τις εξετάσεις στα αρχαία ελληνικά (κείμενα και γλώσσα) περισσότερο από τις ήδη ισχύουσες στα νέα ελληνικά (γλώσσα και λογοτεχνία); Ετυμολογία, σύνθεση, παραγωγή, γραμματική, σύνταξη και πολλά άλλα καλλιεργούνται εξίσου με την αρχαία και στη νέα ελληνική γλώσσα. Επίσης, δομή κειμένου, ενότητες, κατανόηση κειμένου, ανάπτυξη εννοιών, αντίληψη περιεχομένου όλα καλλιεργούνται και στη νέα ελληνικη λογοτεχνία. Είναι φανερό, ότι δυστυχώς, παρεμβαίνουν συμφέροντα επαγγελματικών κύκλων εδώ, και σίγουρα όχι το συμφέρον των παιδιών μας. Ή ακόμα, ποιος ο λόγος της εξέτασης αγγλικών όταν όλα τα παιδιά πιστοποιούν τη γνώση ξένων γλωσσών μόνο με απόκτηση ανάλογων πιστοποιητικων γλωσσομαθειας για τα οποία ούτως ή άλλως απευθύνονται σε φροντιστήρια και εξετάζονται εκτός σχολείου (αφού το δημόσιο σχολείο δεν τα προσφέρει;) Πού είναι εν τελει το νεωτεριστικο πνεύμα των στελεχών του υπουργείου σας, που τόσα προσβλέπαμε ότι τα άλλαζαν χάρη στο υψηλό μορφωτικό κ επιστημονικό τους επίπεδο; Ελπίζω, για το καλό των νέων μας, να επανεξετάσετε όλα τα σημεία του νέου νομοσχεδίου με γνώμονα το τι πραγματικά θα χρειαστούν στο μέλλον κ όχι με βάση τις "συντεχνιακες" αντιλήψεις των καθηγητικων κύκλων.