ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗΣ ΤΟΥ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Στις προεκλογικές εξαγγελίες της νυν Κυβέρνησης γίνονταν λόγος για τη δημιουργία ΝΕΩΝ Πρότυπων Σχολείων και ΟΧΙ τη μετατροπή των υφιστάμενων Πειραματικών σε Πρότυπα. Πόσο μάλλον όταν τέτοιου είδους μετατροπές καταργούν τη διασύνδεση των εκπαιδευτικων βαθμίδων, τον ενιαίο χαρακτήρα και την εκπαιδευτική ακολουθία των τριών ιστορικών πειραματικών σχολείων Αθήνας, Θεσσαλονίκης και Πάτρας.
Εξάλλου, η αξία της διασύνδεσης των εκπαιδευτικών βαθμίδων (νηπιαγωγείο-δημοτικό-γυμνάσιο-λύκειο) αναγνωρίστηκε στο παρελθόν και από την σημερινή ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας https://metiniki.gr/news/dekti-egine-apo-yp-paideias-kai-yperpsifistike-apo-tin-olomeleia-tis-voylis-tropologia-tis
Είναι καταστροφική, για τον ψυχισμό των παιδιών που φοιτούν ήδη στα σχολεία αυτά, η προοπτική αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος (η χειρότερη τιμωρία για κάθε μαθητή), όχι από δική τους επιλογή, όχι λόγω οικογενειακών συνθηκών, όχι λόγω κακής συμπεριφοράς, αλλά διότι η κυβέρνηση αποφάσισε εν μια νυκτί την αλλαγή τύπου του σχολείου τους.
Τα προβλήματα που δημιουργούνται στον οικογενειακό προγραμματισμό είναι προφανή και έχουν αναφερθεί εκτενώς.
Ο μακρόπνοος προγραμματισμός της Παιδείας και της Εκπαίδευσης -δυο πολύ διαφορετικές έννοιες— πρέπει επιτέλους να τύχει διακομματικής προσέγγισης και όχι ιδεοληπτικών εμμονών της κάθε κυβέρνησης. Οι πολίτες δεν μπορούν να αναμένουν με αγωνιά κάθε 4 χρόνια τις ανατροπές των συστημάτων εκπαίδευσης.
Οι πειραματισμοί στην παιδεία μπορούν και πρέπει να «αναλωθούν» στην ουσιαστική εφαρμογή καινοτόμων παιδαγωγικών μεθόδων, οι οποίες δοκιμάζονται στα Πειραματικά Σχολεία. Τα σχολεία αυτά προτείνεται να ενισχυθούν και -γιατί όχι, να πολλαπλασιαστούν- αντί να καταργηθούν (όπως έμμεσα επιχειρείται σήμερα).
ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗΣ ΤΟΥ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Στις προεκλογικές εξαγγελίες της νυν Κυβέρνησης γίνονταν λόγος για τη δημιουργία ΝΕΩΝ Πρότυπων Σχολείων και ΟΧΙ τη μετατροπή των υφιστάμενων Πειραματικών σε Πρότυπα. Πόσο μάλλον όταν τέτοιου είδους μετατροπές καταργούν τη διασύνδεση των εκπαιδευτικων βαθμίδων, τον ενιαίο χαρακτήρα και την εκπαιδευτική ακολουθία των τριών ιστορικών πειραματικών σχολείων Αθήνας, Θεσσαλονίκης και Πάτρας. Εξάλλου, η αξία της διασύνδεσης των εκπαιδευτικών βαθμίδων (νηπιαγωγείο-δημοτικό-γυμνάσιο-λύκειο) αναγνωρίστηκε στο παρελθόν και από την σημερινή ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας https://metiniki.gr/news/dekti-egine-apo-yp-paideias-kai-yperpsifistike-apo-tin-olomeleia-tis-voylis-tropologia-tis Είναι καταστροφική, για τον ψυχισμό των παιδιών που φοιτούν ήδη στα σχολεία αυτά, η προοπτική αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος (η χειρότερη τιμωρία για κάθε μαθητή), όχι από δική τους επιλογή, όχι λόγω οικογενειακών συνθηκών, όχι λόγω κακής συμπεριφοράς, αλλά διότι η κυβέρνηση αποφάσισε εν μια νυκτί την αλλαγή τύπου του σχολείου τους. Τα προβλήματα που δημιουργούνται στον οικογενειακό προγραμματισμό είναι προφανή και έχουν αναφερθεί εκτενώς. Ο μακρόπνοος προγραμματισμός της Παιδείας και της Εκπαίδευσης -δυο πολύ διαφορετικές έννοιες— πρέπει επιτέλους να τύχει διακομματικής προσέγγισης και όχι ιδεοληπτικών εμμονών της κάθε κυβέρνησης. Οι πολίτες δεν μπορούν να αναμένουν με αγωνιά κάθε 4 χρόνια τις ανατροπές των συστημάτων εκπαίδευσης. Οι πειραματισμοί στην παιδεία μπορούν και πρέπει να «αναλωθούν» στην ουσιαστική εφαρμογή καινοτόμων παιδαγωγικών μεθόδων, οι οποίες δοκιμάζονται στα Πειραματικά Σχολεία. Τα σχολεία αυτά προτείνεται να ενισχυθούν και -γιατί όχι, να πολλαπλασιαστούν- αντί να καταργηθούν (όπως έμμεσα επιχειρείται σήμερα).