Αρχική Μέντορας νεοδιοριζόμενου εκπαιδευτικούΠοια κατά τη γνώμη σας πρέπει να είναι τα προσόντα, οι προϋποθέσεις, τα καθήκοντα, η διάρκεια και γενικότερα το περιεχόμενο της μεντορικής σχέσης;Σχόλιο του χρήστη DEMOSTHENES | 12 Δεκεμβρίου 2010, 21:20
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
A mentor can be defined as an older academician who takes a special interest in a younger person—a fellow or a junior member of faculty. The older person is called the mentor, but there is no good term for the younger person. The lack of a self-evident term to describe the object of the mentor’s interest bespeaks of much confusion on the subject. The mentor has at least seven roles to fill: teacher, sponsor, advisor, agent, role model, coach, and confidante. The mentor needs to customize each role to match the characteristics of the fellow. excerpt from the prof. Tobin excellent work Mentoring.Seven Roles and Some Specifics Martin J. Tobin Division of Pulmonary and Critical Care Medicine, Loyola University of Chicago Stritch School of Medicine and Hines Veterans Affairs Hospital, Hines, Illinois Am J Respir Crit Care Med Vol 170. pp 114–117, 2004 DOI: 10.1164/rccm.2405004 Internet address: www.atsjournals.org