Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 54 Εκπαιδευτές Επαγγελματικής Κατάρτισης -Μητρώο Εκπαιδευτών Επαγγελματικής ΚατάρτισηςΣχόλιο του χρήστη Αλέξανδρος Περιβολάρης | 1 Μαΐου 2020, 17:20
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Έχουν γραφτεί ενδιαφέρουσες απόψεις, θα ήθελα να παραθέσω και γω τα εξής: 1. Σωστή κίνηση τα Μητρώα, πλέον δε θα χρειάζεται να πηγαίνουμε δικαιολογητικά - χαρτούρα κάθε χρόνο. Με μία όμως σημαντική υποσημείωση, τράπεζα καθηγητών υπάρχει και λέγεται Μητρώο ΕΟΠΠΕΠ και δε πρέπει να παραγκωνιστεί αλλά να ενσωματωθεί στο νέο Μητρώο. 2. Tα ΙΕΚ δεν είναι μόνο Κατάρτιση αλλά και Εκπαίδευση. Ούτως ή άλλως Κατάρτιση χωρίς Εκπαίδευση δεν υφίστασται. Κάθε λογικός άνθρωπος, θεωρώ ότι μπορεί να το αντιληφθεί αυτό. 3. Η πρώτη καινοτομία στα Δημόσια ΙΕΚ θα πρέπει να είναι η ουσιαστική και διαρκής Αξιολόγηση των Καθηγητών. Θα πρέπει να καταλάβουν μερικοί ότι τα ΙΕΚ δεν είναι τρόπος για να βγάλουμε έξτρα εισόδημα αλλά είναι δουλειά και σίγουρα θα πρέπει όλοι να δίνουμε πάνω από το 100 % καθώς έχουμε ευθύνη απέναντι στους σπουδαστές μας αλλά και στους εαυτούς μας. Μιλάμε για συνειδητοποιημένους σπουδαστές οι οποίοι έχουν απαιτήσεις (μεγάλο ποσοστό έχει πτυχία ΑΕΙ ενώ οι μεγαλύτεροι έχουν πολυετή επαγγελματική εμπειρία), ενώ αυτό που τους ελκύει είναι η νεά γνώση (θεωρητική και πρακτική), η οποία σε ορισμένες ειδικότητες είναι, σε κάποιο βαθμό, πανεπιστημιακού επιπέδου. Επειδή όμως ακριβώς πρόκειται για συνειδητή απόφαση αναγνωρίζουν και οι ίδιοι ότι η απόκτηση της γνώσης θέλει κόπο και αγώνα. 4. Το θέμα με τους οδηγούς σπουδών οδήγησε σε συγκρούσεις μεταξύ των διαφόρων ειδικοτήτων και η αιτία ήταν ότι κάποιοι γράφτηκαν είτε βιαστικά είτε ευνόησαν συγκεκριμένα επιστημονικά πεδία. Εν τούτοις, με πολλή προσπάθεια και αγώνα από πολλούς συναδέλφους, φτάσανε σε ένα ικανοποιητικό επίπεδο. Δυστυχώς όμως κάποιες ειδικότητες δεν έχουν ακόμη οδηγούς σπουδών. Οποιαδήποτε ‘αναβάθμιση’ των οδηγών σπουδών θα πρέπει να υλοποιηθεί από ‘πολυπρόσωπες’ επιτροπές που θα απαρτίζονται από καθηγητές ΙΕΚ όλων των πεδίων που σχετίζονται με τις αντίστοιχες ειδικότητες, αλλά ακόμη και μέλη ΔΕΠ και πάντα υπό την επίβλεψη του Υπουγείου Παιδείας. Επιπλέον θα πρέπει να ξεφύγουν από το σχολικό μοντέλο τύπου ΕΠΑΛ και να βασιστούν περισσότερο σε προγράμματα σπουδών που υπάρχουν σε Τριτοβάθμια Ιδρύματα ή άλλα μεταδευτεροβάθμια ιδρύματα, όπου τουλάχιστο αυτό είναι εφικτό από θέμα αντιστοίχισης. 5. Νομίζω η κατάταξη στον πίνακα όσον αφορά τους Συνταξιούχους και τους Δημόσιους Υπαλλήλους που ισχύει μέχρι σήμερα είναι δίκαιη. Επειδή δε θα πρέπει να ξεχνάμε ότι ζούμε σε δύσκολες εποχές όσον αφορά την οινονομία, είναι επιβεβλημένο να δίνεται προτεραιότητα σε νέους, ανέργους και μετά σε εργαζόμενους. Δε θα πρέπει κάποιοι να κρέμονται συνέχεια από τη λέξη ‘Κατάρτιση’ και να το βρίσκουν σαν δικαιολογία για να βγάλουν έξτρα εισόδημα. Ούτως ή άλλως ώρες υπάρχουν για όλους, ενώ οι διευθυντές σε πολλές περιπτώσεις εξαντλούν τις λίστες. Νομίζω αυτή η φαγωμάρα μεταξύ των εκπαιδευτών έχει κουράσει και πρέπει κάποια στιγμή να σταματήσει. 6. Οι κωδικοί ΣΤΕΠ δε γίνεται να ισχύσουν γιατί υπάρχει μεγάλη αδιαφάνεια όσον αφορά το τι δηλώνει ο καθένας και πως εν τέλει το τεκμηριώνει. 7. Όσον αφορά το δεύτερο πτυχίο ας αποφασίσουν κάποιοι τι είναι ιατροί, νοσηλευτές, φιλόλογοι, ιστορικοί, φωτογράφοι, μουσικοί. Συμφωνώ ότι το βασικό πτυχίο είναι αυτό που καθορίζει τι είμαστε αλλά όχι όταν δε γεμίζω με ώρες με το ένα πτυχίο να επικαλούμαι το άλλο, είναι άδικο για τους υπόλοιπους καθηγητές. 8. Τα κριτήρια μοριοδότησης θεωρώ ότι είναι και αξιοκρατικά και πλήρη. Αν έχει υποτιμηθεί κάτι αυτό είναι το διδακτορικό το οποίο μοριοδοτείται 1 μόριο μόλις παραπάνω από τα συνολικά μόρια των σεμιναρίων και αυτό γιατί κάποιοι το διαχώρισαν από το διδακτορικό στην εκπαίδευση ενηλίκων το οποίο μοριοδοτείται με 9 μόρια! Οι γνώσεις επάνω στην εκπαίδευση ενηλίκων είναι το εργαλείο για να έχει καλύτερο αποτέλεσμα η εκπαίδευση και η κατάρτιση των σπουδαστών. Αυτό όμως δε σημαίνει ότι αποτελεί σημαντικότερο προσόν από το όλα τα υπόλοιπα διδακτορικά τα οποία έχουν γίνει δια ζώσης, ξοδεύωντας άπλετο χρόνο και ενέργεια σωματική και ψυχική. 9. Τα ΙΕΚ θα πρέπει να ξεφύγουν από τη νοοτροπία των ΕΠΑΛ και να έχουν περισσότερο χαρακτήρα μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και κατάρτισης. Δε μπορεί ένα 18 χρονο παιδί απο τα ΕΠΑΛ να κόβει πρώτο το νήμα σε σχέση με έναν απόφοιτο ΙΕΚ και να παίρνουν ίδιου επιπέδου πτυχίο. Και δε μπορεί, γιατί ένα παιδί 15-16 χρονών δεν έχει ανοίξει ακόμη το μυαλό του για να μπορέσει να αφομοιώσει εξιδικευμένες γνώσεις. Άρα γιατί να μη μετατραπούν τα ΕΠΑΛ στο στυλ ενός γενικού λυκείου με ευκολότερη και πιθανών λιγότερη ή με παραλλαγές ύλη και γενικά κυρίως μαθήματα και ας περνάνε μετά οι μαθητές στις επόμενες βαθμίδες. 10. Τα ΙΕΚ αν και μη τυπική εκπαίδευση, τα τελευταία χρόνια έχουν υψηλά ποσοστά προτίμησης, κυρίως από νέους (18-26 ετών) οι οποίοι είτε ψάχνουν μία δεύτερη ευκαιρία είτε άλλαξαν επαγγελματική προτίμηση. Νομίζω θα πρέπει να πέσει στο τραπέζι η σύνδεση των ΙΕΚ με τα Τριτοβάθμια Ιδρύματα, χωρίς όμως να γίνει αυτό παραθυράκι για να αποφεύγουν οι υποψήφιοι τις πανελλήνιες εξετάσεις. 11. Τέλος όσον αφορά το ΙΝΕΔΙΒΙΜ. Δεν έχω καταλάβει και δε γνωρίζω τι παέι στραβά αλλά σίγουρα υπάρχουν θέματα. Δε γίνεται η πληρωμή μας να εξαρτάται από το αν έχει ομάδα έργου ή εκλογές το ΙΝΕΔΙΒΙΜ. Το ίδιο ισχύει και για τα αναλώσιμα, είναι γεγονός ότι πολλοί από εμάς βάζουμε συχνά πυκνά το χέρι στη τσέπη για να καλυφθούν εργαστηριακές ανάγκες. Δεν είναι κακό αυτό και όταν σου αρέσει, εννοείται το κάνεις, αλλά θα πρέπει και εμείς να γνωρίζουμε κάθε χρόνο πότε ακριβώς θα πληρωθούμε, για να μπορούμε όπως όλοι οι εργαζόμενοι να κάνουμε έναν υποτυπώδη προγραμματισμό. Για να μη παρεξηγηθώ, σίγουρα υπάρχουν στο ΙΝΕΔΙΒΙΜ άνθρωποι που κάνουν καλά τη δουλειά τους και λιώνουν για να μας εξυπηρετήσουν και τους το αναγνωρίζω. Τέλος δικαιολογίες ότι και αλλού υπάρχουν τέτοια ζητήματα, αποτελούσαν πάντα τροχοπέδη για να λύσεις τα προβλήματα στη ρίζα τους. Υ.Γ. θα ήθελα να εκφράσω και ένα παράπονο, καλό θα ήταν οι εκάστοτε αρμόδιοι όταν έχουν στο μυαλό τους κάποια αναβάθμιση - αλλαγή, πριν την οριστικοποιήσουν, να τη μοιράζονται μαζί μας και να ακούνε προσεκτικά όλες τις απόψεις, αφήνοντας όλοι στην άκρη πολιτικές ιδεολογίες, καθώς στη παιδεία δεν υπάρχει χώρος και χρόνος για τέτοιου είδους αντιπαραθέσεις.