Τυχαίνει να έιμαι κάτοχος πτυχίων Νηπιαγωγού και Αγγλικής Φιλολογίας του ΑΠΘ.
Διαβάζοντας τα σχόλια και άλλων συναδέλφων διαπιστώνω ότι υπάρχει αρκετή προκατάληψη όσον αφορά την εισαγωγή των αγγλικών στην Προσχολική βαθίδα. Κατανοώ την ανησυχία των νηπιαγωγών αλλά όπως κατάλαβα πρόκειται απλά για δημιουργική απασχόληση των παιδιών σε μια γλώσσα στην οποία πλέον όλοι μας εκτιθέμεθα καθημερινά και σε μεγάλο βαθμό από μικρή ηλικία.
Το να γίνει μια πρώτη επαφή των παιδιών με τα αγγλικά μέσα απο παιγνιώδεις δραστηριότητες (κουκλοθέατρο,μουσική,χειροτεχνία, κ.α.) σε καμία περίπτωση δεν βλάπτει τα παιδιά, ίσα - ίσα εμπλουτίζει τις εμπειρίες τους όταν γίνεται σε συγκεκριμένο χρόνο και με προυποθέσεις.
Αν η πρόταση αφορούσε σε εκμάθηση (λεξιλόγιο, δομή γλώσσας) θα ήταν όντως ανεπίτρεπτο για τα παιδιά αυτής της ηλικίας. Για όλα όμως υπάρχει τρόπος!!!
Η προσωπική μου εμπειρία ως παιδί μεταναστών σε ξένη χώρα στην ηλικά των 4 ετών αλλα και ώς μητέρα που με ανώδυνο τρόπο έφερα σε επαφή τα παιδιά μου με την ξένη γλώσσα μόνο αρνητική και προβληματική που δεν ήταν!
Η μόνη μου επιφύλαξη βρίσκεται στο πόσο καταρτισμένα για κάτι τέτοιο θα είναι τα πρόσωπα που θα αναλάβουν αυτήν την ευθύνη. Είναι πολύ συγκεκριμένος ο τρόπος που εισάγουμε γνωστικά αντικείμενα στα παιδιά προσχολικής ηλικίας και εκεί φαντάζομαι πως οφείλεται και η σωστή ευαισθησία/ανησυχία των παιδαγωγών/νηπιαγωγών.
Συνεπώς, οι υπεύθυνοι του Υπουργείου πρέπει να κάνουν πολύ καλά το Homework τους για να λειτουργήσει σωστα όλο αυτό!
Τυχαίνει να έιμαι κάτοχος πτυχίων Νηπιαγωγού και Αγγλικής Φιλολογίας του ΑΠΘ. Διαβάζοντας τα σχόλια και άλλων συναδέλφων διαπιστώνω ότι υπάρχει αρκετή προκατάληψη όσον αφορά την εισαγωγή των αγγλικών στην Προσχολική βαθίδα. Κατανοώ την ανησυχία των νηπιαγωγών αλλά όπως κατάλαβα πρόκειται απλά για δημιουργική απασχόληση των παιδιών σε μια γλώσσα στην οποία πλέον όλοι μας εκτιθέμεθα καθημερινά και σε μεγάλο βαθμό από μικρή ηλικία. Το να γίνει μια πρώτη επαφή των παιδιών με τα αγγλικά μέσα απο παιγνιώδεις δραστηριότητες (κουκλοθέατρο,μουσική,χειροτεχνία, κ.α.) σε καμία περίπτωση δεν βλάπτει τα παιδιά, ίσα - ίσα εμπλουτίζει τις εμπειρίες τους όταν γίνεται σε συγκεκριμένο χρόνο και με προυποθέσεις. Αν η πρόταση αφορούσε σε εκμάθηση (λεξιλόγιο, δομή γλώσσας) θα ήταν όντως ανεπίτρεπτο για τα παιδιά αυτής της ηλικίας. Για όλα όμως υπάρχει τρόπος!!! Η προσωπική μου εμπειρία ως παιδί μεταναστών σε ξένη χώρα στην ηλικά των 4 ετών αλλα και ώς μητέρα που με ανώδυνο τρόπο έφερα σε επαφή τα παιδιά μου με την ξένη γλώσσα μόνο αρνητική και προβληματική που δεν ήταν! Η μόνη μου επιφύλαξη βρίσκεται στο πόσο καταρτισμένα για κάτι τέτοιο θα είναι τα πρόσωπα που θα αναλάβουν αυτήν την ευθύνη. Είναι πολύ συγκεκριμένος ο τρόπος που εισάγουμε γνωστικά αντικείμενα στα παιδιά προσχολικής ηλικίας και εκεί φαντάζομαι πως οφείλεται και η σωστή ευαισθησία/ανησυχία των παιδαγωγών/νηπιαγωγών. Συνεπώς, οι υπεύθυνοι του Υπουργείου πρέπει να κάνουν πολύ καλά το Homework τους για να λειτουργήσει σωστα όλο αυτό!