Σχετικα με το ηλικιακό όριο των 17 στα ημερήσια ΕΠΑΛ ως εκπαιδευτικος από προσωπική εμπειρία αλλά και μετά από συζητήσεις με συναδέλφους και ψυχολόγους των ΕΠΑΛ, έχω την αντίθετη άποψη: ο εκφοβισμός, όπου υφίσταται, αφορά κυρίως συνομήλικους μαθητές. Θα είχε πραγματικό παιδαγωγικό ενδιαφέρον η τεκμηρίωση της άποψης του Υπουργείου.
Τα παιδιά άνω των 17 ετών που δεν έχουν καταφέρει να πάρουν απολυτήριο Λυκείου αλλά το επιθυμούν,σύμφωνα με το προτεινόμενο νομοσχέδιο, έχουν 2 επιλογές: Τα ΓΕΛ, όπου επίσης θα συνυπάρχουν με ανήλικους μαθητές (και εκεί άραγε δεν θα ασκήσουν εκφοβισμό;)και τα εσπερινά ΕΠΑΛ. Μαθητές που δεν κατάφεραν να αποφοιτήσουν από τα ΓΕΛ σπανίως επιστρέφουν σε αυτά (διαθέσιμα τα στατιστικά του Υπουργείου) ενώ για μαθητές που ξεκίνησαν στα ΕΠΑΛ αλλά δεν αποφοίτησαν η συνέχιση των σπουδών τους στα ΓΕΛ δεν αποτελεί επιλογή, πάλι σύμφωνα με τους αριθμούς που έχει στη διάθεσή τυο το Υπουργείο.
Τα εσπερινά για κάποιους είναι λυση, αλλά σίγουρα όχι για όλους, επειδή:
1. Δεν υπάρχουν παντου
2. Δεν έχουν όλες τις ειδικότητες
3. Υπάρχουν πολλοί μαθητές που εργάζονται τα βράδια (επισιτισμός, ντελίβερυ).
4. Κάποιοι από τους μαθητές έχουν μικρά παιδιά και μπορούν να φοιτήσουν μόνο την ώρα που τα παιδιά τους είναι στο σχολείο ή τον παιδικό σταθμό.
Παράλληλα, για τους ίδιους λόγους, αφαιρείτε την δυνατότητα σε αποφοιτους ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ που θέλουν να πάρουν μια ειδικότητα οι πρώτοι ή μια διαφορετική οι δεύτεροι να το πράξουν. Τα Δημόσια ΙΕΚ, όπου επίσης θα μπορούσαν να κατευθυνθούν δεν επαρκούν, καθώς δεν προσφέρουν όλες τις ειδικότητες κι έχουν ένα ωράριο που δεν εξυπηρετεί όλους.
Τέλος, η μείωση του μαθητικού δυναμικού θα οδηγήσει σε κλείσιμο ειδικοτήτων και σχολείων, με αποτέλεσμα να επηρεαστεί και η φοίτηση των ανηλίκων μαθητών.Ο ισχυρισμός της αποσυμφόρησης των ήδη κορεσμένων ημερήσιων ΕΠΑΛ δεν τεκμηριώνεται.
Επειδή με τα άρθρα 51 και 52 στερείτε τη δυνατότητα πολλών μαθητών να συνεχίσουν την δωρεάν εκπαίδευσή τους, προτείνω την απόσυρση του ορίου ηλικίας των 17 ετών
Σχετικα με το ηλικιακό όριο των 17 στα ημερήσια ΕΠΑΛ ως εκπαιδευτικος από προσωπική εμπειρία αλλά και μετά από συζητήσεις με συναδέλφους και ψυχολόγους των ΕΠΑΛ, έχω την αντίθετη άποψη: ο εκφοβισμός, όπου υφίσταται, αφορά κυρίως συνομήλικους μαθητές. Θα είχε πραγματικό παιδαγωγικό ενδιαφέρον η τεκμηρίωση της άποψης του Υπουργείου. Τα παιδιά άνω των 17 ετών που δεν έχουν καταφέρει να πάρουν απολυτήριο Λυκείου αλλά το επιθυμούν,σύμφωνα με το προτεινόμενο νομοσχέδιο, έχουν 2 επιλογές: Τα ΓΕΛ, όπου επίσης θα συνυπάρχουν με ανήλικους μαθητές (και εκεί άραγε δεν θα ασκήσουν εκφοβισμό;)και τα εσπερινά ΕΠΑΛ. Μαθητές που δεν κατάφεραν να αποφοιτήσουν από τα ΓΕΛ σπανίως επιστρέφουν σε αυτά (διαθέσιμα τα στατιστικά του Υπουργείου) ενώ για μαθητές που ξεκίνησαν στα ΕΠΑΛ αλλά δεν αποφοίτησαν η συνέχιση των σπουδών τους στα ΓΕΛ δεν αποτελεί επιλογή, πάλι σύμφωνα με τους αριθμούς που έχει στη διάθεσή τυο το Υπουργείο. Τα εσπερινά για κάποιους είναι λυση, αλλά σίγουρα όχι για όλους, επειδή: 1. Δεν υπάρχουν παντου 2. Δεν έχουν όλες τις ειδικότητες 3. Υπάρχουν πολλοί μαθητές που εργάζονται τα βράδια (επισιτισμός, ντελίβερυ). 4. Κάποιοι από τους μαθητές έχουν μικρά παιδιά και μπορούν να φοιτήσουν μόνο την ώρα που τα παιδιά τους είναι στο σχολείο ή τον παιδικό σταθμό. Παράλληλα, για τους ίδιους λόγους, αφαιρείτε την δυνατότητα σε αποφοιτους ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ που θέλουν να πάρουν μια ειδικότητα οι πρώτοι ή μια διαφορετική οι δεύτεροι να το πράξουν. Τα Δημόσια ΙΕΚ, όπου επίσης θα μπορούσαν να κατευθυνθούν δεν επαρκούν, καθώς δεν προσφέρουν όλες τις ειδικότητες κι έχουν ένα ωράριο που δεν εξυπηρετεί όλους. Τέλος, η μείωση του μαθητικού δυναμικού θα οδηγήσει σε κλείσιμο ειδικοτήτων και σχολείων, με αποτέλεσμα να επηρεαστεί και η φοίτηση των ανηλίκων μαθητών.Ο ισχυρισμός της αποσυμφόρησης των ήδη κορεσμένων ημερήσιων ΕΠΑΛ δεν τεκμηριώνεται. Επειδή με τα άρθρα 51 και 52 στερείτε τη δυνατότητα πολλών μαθητών να συνεχίσουν την δωρεάν εκπαίδευσή τους, προτείνω την απόσυρση του ορίου ηλικίας των 17 ετών