Αξιότιμη κα Κεραμέως,
ως εκπαιδευτικός εκτιμώ την προσπάθειά σας να βελτιώσετε την κατάσταση στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Το νέο νομοσχέδιο φαίνεται να κινείται σε αυτή τη βάση, τουλάχιστον στα περισσότερα σημεία του.
Όμως ως γονέας μαθήτριας σε Πρότυπο Σχολείο δε σας κρύβω ότι το άρθρο 18 με προβλημάτισε έντονα. Αδυνατώ να καταλάβω τον λόγο που ένας μαθητής ΠΣ θα πρέπει να ξαναδιεκδικήσει τη θέση του ολοκληρώνοντας το Γυμνάσιο. Οι εν λόγω μαθητές έχουν αποδείξει τις γνώσεις τους και τις εκπαιδευτικές τους δεξιότητες έχοντας περάσει με επιτυχία τις απαιτητικές εξετάσεις εισαγωγής τους στη Β'βάθμια εξέταση. Παιδιά που άλλαξαν παρέες, διανύουν καθημερινά μεγάλη απόσταση προς και από σχολείο, παιδιά που έκαναν μία νέα αρχή και νέους φίλους. Πρόκειται για παιδιά εργατικά, ευσυνείδητα, φιλομαθή που διεκδίκησαν και κέρδισαν με κόπο και την αξία τους μία θέση σε ένα απαιτητικό εκπαιδευτικό περιβάλλον. Έχετε αναλογιστεί κα Υπουργέ, το άγχος, την αγωνία, τις αλλαγές στη ζωή τους και το απαιτητικό τους πρόγραμμα ; Οφείλουμε να δούμε τους μαθητές σας ολότητες και όχι σαν εκπαιδευτικές μηχανές και να σεβαστούμε εμπράκτως το δικαίωμά΄τους για σταθερότητα και για μία εκπαιδευτική ζωή με το λιγότερο δυνατό άγχος.
Τι σκοπό εξυπηρετεί η νομοθέτηση εισαγωγικής εξέτασης από το Πρότυπο Γυμνάσιο στο συστεγαζόμενο Πρότυπο Λύκειο; Σε ποιες παιδαγωγικές μελέτες έχει στηριχθεί; Οι εξετάσεις εισαγωγής στο Λύκειο δεν αναφέρονται στους μαθητές των Πειραματικών, Μουσικών και Καλλιτεχνικών σχολείων. Γιατί λοιπόν μόνο στα Πρότυπα σχολεία; Έχετε αντιληφθεί ότι με το άρθρο 18 η Γ Γυμνασίου μετατρέπεται σε προπαρασκευαστική για το Λύκειο χρονιά με φοίτηση σε φροντιστήρια και μία κοπιαστική προετοιμασία προκειμένου να εξασφαλίσουν μία θέση στο Λύκειο του σχολείου τους, μια θέση που ήδη έχουν κερδίσει; Έτσι όμως αξιότιμη κα Υπουργέ ενθαρρύνετε και επιβραβεύετε την παραπαιδεία ενώ παράλληλα τιμωρείτε την αριστεία και τη φιλομάθεια των μαθητών αυτών και ακυρώνετε το έργο των ΠΣ... και δυστυχώς κα Κεραμέως, έτσι απαξιώνετε την προσπάθεια των μαθητών.
Αν επιθυμείτε να αυξήσετε τον αριθμό των παιδιών που φοιτούν σε ΠΣ μήπως θα ήταν καλύτερο να αυξήσετε τον αριθμό των σχολείων και να φροντίσετε για τη σωστή στελέχωσή τους και την υλικοτεχνική υποδομή τους; Το να δώσετε ευκαιρία και σε άλλα παιδιά να φοιτήσουν σε ένα Πρότυπο Λύκειο χωρίς όμως να στερήσετε τη θέση από τους μαθητές των συστεγαζόμενων Πρότυπων Γυμνασίων θα ήταν ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση. Ένα βήμα που ελπίζω και εύχομαι να έχετε τη διάθεση να κάνετε.
Αξιότιμη κα Κεραμέως, ως εκπαιδευτικός εκτιμώ την προσπάθειά σας να βελτιώσετε την κατάσταση στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Το νέο νομοσχέδιο φαίνεται να κινείται σε αυτή τη βάση, τουλάχιστον στα περισσότερα σημεία του. Όμως ως γονέας μαθήτριας σε Πρότυπο Σχολείο δε σας κρύβω ότι το άρθρο 18 με προβλημάτισε έντονα. Αδυνατώ να καταλάβω τον λόγο που ένας μαθητής ΠΣ θα πρέπει να ξαναδιεκδικήσει τη θέση του ολοκληρώνοντας το Γυμνάσιο. Οι εν λόγω μαθητές έχουν αποδείξει τις γνώσεις τους και τις εκπαιδευτικές τους δεξιότητες έχοντας περάσει με επιτυχία τις απαιτητικές εξετάσεις εισαγωγής τους στη Β'βάθμια εξέταση. Παιδιά που άλλαξαν παρέες, διανύουν καθημερινά μεγάλη απόσταση προς και από σχολείο, παιδιά που έκαναν μία νέα αρχή και νέους φίλους. Πρόκειται για παιδιά εργατικά, ευσυνείδητα, φιλομαθή που διεκδίκησαν και κέρδισαν με κόπο και την αξία τους μία θέση σε ένα απαιτητικό εκπαιδευτικό περιβάλλον. Έχετε αναλογιστεί κα Υπουργέ, το άγχος, την αγωνία, τις αλλαγές στη ζωή τους και το απαιτητικό τους πρόγραμμα ; Οφείλουμε να δούμε τους μαθητές σας ολότητες και όχι σαν εκπαιδευτικές μηχανές και να σεβαστούμε εμπράκτως το δικαίωμά΄τους για σταθερότητα και για μία εκπαιδευτική ζωή με το λιγότερο δυνατό άγχος. Τι σκοπό εξυπηρετεί η νομοθέτηση εισαγωγικής εξέτασης από το Πρότυπο Γυμνάσιο στο συστεγαζόμενο Πρότυπο Λύκειο; Σε ποιες παιδαγωγικές μελέτες έχει στηριχθεί; Οι εξετάσεις εισαγωγής στο Λύκειο δεν αναφέρονται στους μαθητές των Πειραματικών, Μουσικών και Καλλιτεχνικών σχολείων. Γιατί λοιπόν μόνο στα Πρότυπα σχολεία; Έχετε αντιληφθεί ότι με το άρθρο 18 η Γ Γυμνασίου μετατρέπεται σε προπαρασκευαστική για το Λύκειο χρονιά με φοίτηση σε φροντιστήρια και μία κοπιαστική προετοιμασία προκειμένου να εξασφαλίσουν μία θέση στο Λύκειο του σχολείου τους, μια θέση που ήδη έχουν κερδίσει; Έτσι όμως αξιότιμη κα Υπουργέ ενθαρρύνετε και επιβραβεύετε την παραπαιδεία ενώ παράλληλα τιμωρείτε την αριστεία και τη φιλομάθεια των μαθητών αυτών και ακυρώνετε το έργο των ΠΣ... και δυστυχώς κα Κεραμέως, έτσι απαξιώνετε την προσπάθεια των μαθητών. Αν επιθυμείτε να αυξήσετε τον αριθμό των παιδιών που φοιτούν σε ΠΣ μήπως θα ήταν καλύτερο να αυξήσετε τον αριθμό των σχολείων και να φροντίσετε για τη σωστή στελέχωσή τους και την υλικοτεχνική υποδομή τους; Το να δώσετε ευκαιρία και σε άλλα παιδιά να φοιτήσουν σε ένα Πρότυπο Λύκειο χωρίς όμως να στερήσετε τη θέση από τους μαθητές των συστεγαζόμενων Πρότυπων Γυμνασίων θα ήταν ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση. Ένα βήμα που ελπίζω και εύχομαι να έχετε τη διάθεση να κάνετε.