• Σχόλιο του χρήστη 'ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ Σ' | 12 Δεκεμβρίου 2010, 23:42

    Η επαγγελματική ταυτότητα του εκπαιδευτικού διαμορφώνεται εξελικτικά σε αλλεπάλληλες φάσεις όπως κατά τη διάρκεια της βασικής του εκπαίδευσης, τη διαδικασία υποδοχής του ως νεοδιόριστου στην επαγγελματική ομάδα και το σχολείο, την εισαγωγική και ενδοϋπηρεσιακή του επιμόρφωση, τη μετεκπαίδευση και φυσικά κατά την άσκηση του εκπαιδευτικού του έργου στη διάρκεια της θητείας του. Όλες οι διαδικασίες είναι συμπληρωματικές και οποιοδήποτε θεσμικό μέτρο ή αλλαγή που γίνεται στη μία επηρεάζει και επηρεάζεται από τις άλλες. Επομένως αν ενδιαφερόμαστε για την βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης θα πρέπει να γίνουν παρεμβάσεις σε όλους τους παραπάνω τομείς. Αρχικά θα πρέπει όλοι όσοι διορίζονται στην εκπαίδευση να έχουν και παιδαγωγικές σπουδές (όχι απλά να έχουν παρακολουθήσει 2-3 παιδαγωγικά μαθήματα στη διάρκεια των σπουδών τους), θα πρέπει να έχουν κάνει πρακτικές ασκήσεις διδασκαλίας μέσα στην τάξη έτσι ώστε να έχουν εξοικειωθεί με το περιβάλλον της . Ο θεσμός του μέντορα εντάσσεται στην διαδικασία της υποδοχής του νεοεισερχόμενου στο επάγγελμα. Στην φάση αυτή είναι πάρα πολύ σημαντικός ο ρόλος του διευθυντή της σχολικής μονάδας. Δυστυχώς η συντριπτική πλειοψηφία των διευθυντών δεν εξασφαλίζει ούτε τα στοιχειώδη για το νεοεισερχόμενο είτε από άγνοια είτε από αδιαφορία. Αν ο διευθυντής δεν έχει δημιουργήσει τις κατάλληλες συνθήκες και κουλτούρα συνεργασίας στο σχολείο καμιά επιτυχία δεν θα έχει ο θεσμός του μέντορα. Επομένως θα πρέπει να δοθεί μεγάλη σημασία στην επιλογή των στελεχών διοίκησης και να μη γίνονται οι επιλογές με τους γνωστούς έως σήμερα τρόπους και κριτήρια.