Αρχική Μέντορας νεοδιοριζόμενου εκπαιδευτικούΠοια είναι κατά τη γνώμη σας τα πιο σημαντικά κίνητρα για τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών ως υποψηφίων μεντόρων;Σχόλιο του χρήστη ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ Σ | 12 Δεκεμβρίου 2010, 23:36
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Η επιλογή του κατάλληλου ατόμου που θα αναλάβει το ρόλο του μέντορα είναι πάρα πολύ σημαντική και θα πρέπει να γίνει με ιδιαίτερη προσοχή. Ο εκπαιδευτικός που θα επιλεγεί για το σκοπό αυτό, θα πρέπει να είναι πάρα πολύ καλός στη δουλειά του, να έχει διάθεση και ισχυρή θέληση να αναλάβει το ρόλο της καθοδήγησης του νεοεισερχόμενου. Επομένως στην επιλογή του θα πρέπει να στηρίζεται σε μια σειρά κριτηρίων όπως είναι η οι σπουδές του, η επιμόρφωση του στις εξελίξεις της ειδικότητας (ειδικά αν πρόκειται για τεχνική ειδικότητα), η γνώση των σύγχρονων θεωριών μάθησης, των βασικών αρχών εκπαίδευσης ενηλίκων και τέλος η γνώση των ΤΠΕ και της βασικής εκπαιδευτικής νομοθεσίας. Φυσικά θα πρέπει να λαμβάνονται υπόψη οι γνώμες του συλλόγου διδασκόντων , του διευθυντή του σχολείου καθώς και του σχολικού συμβούλου. Τα κίνητρα που θα πρέπει να δοθούν για την προσέλκυση του μέντορα δεν θα πρέπει να είναι κατά κύριο λόγο οικονομικά γιατί τότε θα παρουσιαστούν άλλα φαινόμενα ειδικά στην παρούσα οικονομική συγκυρία. Θα μπορούσε να δοθεί μια μικρή μείωση του ωραρίου διδασκαλίας καθώς και να μοριοδοτείται στην επιλογή σχολικών συμβούλων και λιγότερο στην επιλογή των άλλων στελεχών διοίκησης της εκπαίδευσης, ώστε να αποφευχθούν φαινόμενα πιέσεων και εκδήλωσης ενδιαφέροντος από άτομα που δεν ενδιαφέρονται πραγματικά για την υποστήριξη του θεσμού.