Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 07 – Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού ΛυκείουΣχόλιο του χρήστη ΧΑΡΙΚΛΕΙΑ ΣΑΚΕΛΛΑΡΙΟΥ- ΤΣΙΑΚΑ ΙΩΑΝΝΑ | 1 Μαΐου 2020, 19:07
Αξιότιμη κυρία Υπουργέ, Τις ημέρες του Πάσχα όλος ο εκπαιδευτικός κλάδος έγινε δέκτης ενός νομοσχεδίου το οποίο στη συνέχεια υποβάλατε προς διαβούλευση. Δε νομίζω να υπήρξε εκπαιδευτικός που το διάβασε και καταχάρηκε. Οι αλλαγές που προτείνεται δε λύνουν τα προβλήματα που υπάρχουν χρόνια τώρα στο χώρο της Παιδείας. Αντίθετα όλοι βλέπουμε μια προχειρότητα και μια βιασύνη να περάσει ένα νομοσχέδιο εν μέσω πανδημίας που κάθε άλλο παρά εκπαιδευτικούς σκοπούς εξυπηρετεί. Πέρυσι τον ίδιο ακριβώς καιρό ήλθε πάλι ένα νομοσχέδιο προς διαβούλευση από την προηγούμενη κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, το οποίο και αυτό προκαλούσε αλλαγές στο σύνολο της εκπαίδευσης και πρωτίστως στην πολύπαθη Γ΄ Λυκείου. Αλλαγές στις ομάδες προσανατολισμού και εισαγωγή της Κοινωνιολογίας μετά από 16 ολόκληρα χρόνια.!! Ως κλάδος ΠΕ-78 χαρήκαμε ιδιαίτερα γιατί η Κοινωνιολογία έπαιρνε πλέον τη θέση που της άξιζε ανάμεσα στα άλλα μαθήματα των κατευθύνσεων. Δεν γίνεται να έχουμε σχολές Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών , δε γίνεται η Κοινωνιολογία να διδάσκεται ως μάθημα στην πλειονότητα των Ελληνικών Πανεπιστημιακών σχολών και των Ευρωπαϊκών Πανεπιστημίων και να μην είναι Πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα για τις αντίστοιχες σχολές. Δεν ερχόμαστε σε αντιπαράθεση με τους συναδέλφους φιλολόγους, οι οποίοι στην πλειονότητά τους διδάσκουν τα μαθήματά μας στα σχολεία παίρνοντας τις ώρες μας !! Δεν τίθεται το δίλημμα αν αξίζουν τα Λατινικά ή η Κοινωνιολογία. Λυπούμαι όμως που υπάρχουν συνάδελφοι οι οποίοι ενώ έχουν τις ώρες τους, δεν έχουν βιοποριστικό πρόβλημα και όμως επιτίθενται στην αξία μιας ολόκληρης επιστήμης, της Κοινωνιολογίας. Μια επιστήμη που αλλάζει τον τρόπο αντίληψης του κόσμου. Που βοηθά τους ανθρώπους (μαθητές) να συνδέουν τα συμβάντα της προσωπικής τους ζωής με τις ιστορικές και κοινωνικές εξελίξεις. Που τους καθιστά ικανούς να αντιλαμβάνονται ολόπλευρα τους παράγοντες που διαμορφώνουν την πραγματικότητα, που τους ενεργοποιεί ως δημοκρατικούς πολίτες σε μια διαρκώς μεταβαλλόμενη κοινωνία. Θέλω να πιστεύω ότι συμφωνείται με την άποψη ότι οι μαθητές μας πρέπει να παίρνουν όλα αυτά τα εφόδια. Δε θέλω να πιστεύω ότι το όραμα της πολιτικής σας είναι άλλο από της προσφοράς και του οράματος. Δε θέλω να πιστεύω ότι αφήνεται τα συντεχνιακά συμφέροντα να ασκούν ΠΟΛΙΤΙΚΗ και να διαμορφώνουν κάθε φορά τις εξελίξεις. Η ΠΑΙΔΕΙΑ πρέπει να είναι πάνω από κάθε συντεχνιακό συμφέρον. Το μάθημα μπορεί να παραμείνει και να μην αδικηθεί κανένας κλάδος. Δε γίνεται οι σχολές και τα τμήματα του 1ου Επιστημονικού πεδίου σε ποσοστό 80% να είναι Κοινωνικές, Ανθρωπολογικές, Ψυχολογικές, Νομικές και η Κοινωνιολογία να μην διδάσκεται ως Πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα. Τα μαθήματα της ειδικότητάς μας (Πολιτική Παιδεία, Σύγχρονος Κόσμος, Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή, Βασικές Αρχές Κοινωνικών Επιστημών) για τα οποία δεν ξεκαθαρίζεται ακριβώς το τοπίο της παραμονής τους στην Εκπαίδευση θα πρέπει να ενδυναμωθούν και να παραμείνουν με περισσότερες ακόμη ώρες. Το απαιτούν οι καιροί που διανύουμε. Μέσα από τα μαθήματα που διδάσκουν οι ΠΕ-78 οι μαθητές οχυρώνονται στις ραγδαίες και συνεχείς προκλήσεις της εποχής μας και μπορούν να στέκονται ως υπεύθυνοι και συνειδητοποιημένοι πολίτες απέναντι σε πλήθος κοινωνικών γεγονότων και φαινομένων. Με εκτίμηση