Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 54 Εκπαιδευτές Επαγγελματικής Κατάρτισης -Μητρώο Εκπαιδευτών Επαγγελματικής ΚατάρτισηςΣχόλιο του χρήστη Εκπαιδευτής | 1 Μαΐου 2020, 19:54
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Η επαγγελματική κατάρτιση ως θεωρία και πράξη Η επαγγελματική κατάρτιση, ως άρρηκτος συνδυασμός θεωρίας και πράξης, απαιτεί μόνιμους εκπαιδευτές με επαρκείς θεωρητικές γνώσεις, διδακτική εμπειρία, όπως επίσης και επαγγελματική εμπειρία συναφή προς τις ειδικότητες των ΙΕΚ, και παράλληλα ωρομίσθιους εκπαιδευτές με ενεργή και συνεχιζόμενη επαγγελματική εμπειρία, μέσω της κύριας εργασίας που ασκούν, για τη συνυποστήριξη των εργαστηριακών και μόνο μαθημάτων. Εργαστηριακά μαθήματα να μην ανατίθενται σε εκπαιδευτές που δεν διαθέτουν συναφή επαγγελματική εμπειρία πέραν του πτυχίου τους. Κορμός του δέντρου να είναι οι μόνιμοι εκπαιδευτές και οι ωρομίσθιοι τα κλαδιά. Έτσι μόνο θα δούμε καρπούς. Με την υπάρχουσα κατάσταση τα ΙΕΚ λειτουργούν ως κέντρα διερχομένων εκπαιδευτών. Οι εκπαιδευτές των ΙΕΚ που έχουν παράλληλα μια κύρια και πλήρη εργασία στο δημόσιο ή ιδιωτικό τομέα, είναι φύσει αδύνατο να ανταποκριθούν επαρκώς στα εκπαιδευτικά τους καθήκοντα, γιατί δεν έχουν στη διάθεσή τους ούτε τον απαραίτητο χρόνο, ούτε τις απαραίτητες αντοχές. Έτσι η εργασία στα ΙΕΚ καταντά για πολλούς αρπαχτή, για τη βελτίωση και μόνο του εισοδήματός τους. Τελειώνοντας κάθε μέρα την κύρια εργασία τους, τρέχουν για το κυνήγι των ωρών από ΙΕΚ σε ΙΕΚ για να σωριαστούν τελικά στην έδρα από την οποία χαιρετούν διαρκώς, συμπληρώνουν απουσιολόγια και βιβλία ύλης, λένε τα νέα για τον καιρό, εύχονται σε όσους εορτάζουν, αναπολούν τις διακοπές που πέρασαν, αναμένουν τις επόμενες διακοπές που όλο πλησιάζουν και που ποτέ δεν έρχονται. Συγχρόνως βρίσκουν το κουράγιο να είναι αγαπητοί σε όλους, τόσο στη διοίκηση του ΙΕΚ, όσο και στους καταρτιζόμενους, παραβλέποντας τις απουσίες και τους χαμηλούς βαθμούς. Γιατί στην Ελλάδα όλοι περνάνε. Σχέση συμφέροντος και συναλλαγής που απαξιώνει την όλη εκπαιδευτική διαδικασία. Το Μητρώο Εκπαιδευτών περισσότερο θα εξυπηρετήσει την γραφειοκρατία παρά την αξιοκρατία, όσο αφορά στον τρόπο επιλογής των εκπαιδευτών, αν δεν προβλεφθούν συγχρόνως αυστηρές ποινικές συνέπειες για τους ασυνείδητους εκπαιδευτές, οι οποίοι κάθε χρόνο παρανομούν και μάλιστα με τη συνέργεια και άλλων προσώπων.