Αρχική Μέντορας νεοδιοριζόμενου εκπαιδευτικούΆλλες προτάσεις σχετικά με την ανάπτυξη και την αξιοποίηση του θεσμού του μέντορα;Σχόλιο του χρήστη Νικόλαος Χερουβείμ | 13 Δεκεμβρίου 2010, 13:55
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Ο εκπαιδευτικός έχει συχνά δυσκολίες γιατί είτε ο μαθητής δεν έχει ενδιαφέρον σε αυτό που γίνεται μέσα στην τάξη του είτε επειδή τον απασχολούν προβλήματα που φέρει από το σπίτι. Το σύστημα, όπως είναι σήμερα, δεν αφήνει τον εκπαιδευτικό να χρησιμοποιήσει τη φαντασία, τη δημιουργικότητα και την δίψα για έρευνα που έχει ο μαθητής σε αυτές τις ηλικίες, ούτε βοηθάει τον μαθητή να ξεπεράσει τυχόν άλλα προβλήματα. Είναι ανάγκη να γίνουν πολλές αλλαγές και σίγουρα δεν μπορούν να μην εισακουσθούν οι γνώμες των ανθρώπων που περνούν ένα μεγάλο μέρος της ζωής τους μέσα στην αίθουσα με τα παιδιά. Αν οι αλλαγές αυτές είναι καλά μελετημένες, θα βρεθούν λύσεις και όχι μόνο επί χάρτου αλλά και στην πράξη. Ο θεσμός του μέντορα, είναι πιστεύω, μία αναγκαιότητα στο σημερινό σχολείο. Όχι μόνο για τον εκπαιδευτικό αλλά και για τον μαθητή . Θα μπορούσαν να ορισθούν έξι μέντορες σε κάθε Γυμνάσιο – Λύκειο (ένας για κάθε τάξη) και τρεις σε κάθε δημοτικό (ένας για κάθε δύο τάξεις). Μέντορας θα μπορούσε να είναι κάποιος που θα είχε κάποια χρόνια εμπειρίας στο σχολείο και πραγματικά αγαπάει αυτό που κάνει. Θα ήταν αυστηρός εάν απαιτείται αλλά δεν θα δίσταζε να ενθαρρύνει και να επιβραβεύει τα παιδιά όταν το αξίζουν, κάποιος που θα είχε τον σεβασμό των παιδιών. Είμαι σίγουρος ότι υπάρχουν πολλοί που θα μπορούσαν να αναλάβουν αυτή την ευθύνη σε κάθε σχολείο. Ο μέντορας θα είχε δύο ώρες διδασκαλίας λιγότερο από το κανονικό ωράριο. Τις δύο αυτές ώρες, θα αναλάμβανε άλλα καθήκοντα πέρα από τη διδασκαλία. Συγκεκριμένα θα μπορούσε, 1. Να βλέπει τυχόν παιδιά που δημιουργούν προβλήματα στην τάξη, να συζητεί μαζί τους μετά από πρόταση του καθηγητή ή του δασκάλου και να τους προτείνει λύσεις . 2. Να οργανώνει διαγωνισμούς προόδου μεταξύ των τμημάτων της ίδιας τάξης αλλά και μεταξύ των διαφορετικών τάξεων του ίδιου σχολείου. 3. Οπωσδήποτε να συνεργάζεται με τον δάσκαλο ή τον καθηγητή της κάθε τάξης . 4. Να συνεργάζεται με τον διευθυντή του σχολείου κλπ. Όσο αφορά τον μέντορα για τον εκπαιδευτικό, ας ορισθεί ξανά ο ρόλος του σχολικού συμβούλου ώστε να υποστηριχθούν τόσο οι νέοι όσο και οι παλαιοί εκπαιδευτές, και γιατί όχι και οι μαθητές. Για παράδειγμα. 1. Ο σχολικός σύμβουλος θα μπορούσε να αναλάβει μία τάξη για ένα μικρό προκαθορισμένο διάστημα έπειτα από συνεννόηση με τον υπεύθυνο εκπαιδευτικό. Ο εκπαιδευτικός ,νέος ή μη, θα ήταν χρήσιμο να παρακολουθεί την διδασκαλία . Θα μπορούσαν να ακολουθήσουν συζητήσεις γύρω από την παρουσίαση του μαθήματος. Τι προσπάθησε να κάνει ο σύμβουλος, τι τελικά κατάφερε και πως κράτησε την προσοχή και το ενδιαφέρον των παιδιών. 2. Κατά καιρούς, ο σχολικός σύμβουλος θα μπορούσε να οργανώσει πρωινά εργασίας όπου θα δούλευαν και θα συζητούσαν με άνεση 5-10 εκπαιδευτικοί από διάφορα σχολεία. Όσο οι εκπαιδευτικοί βρίσκονταν στο εργαστήριο, άλλοι σχολικοί σύμβουλοι θα μπορούσαν να αναλάβουν τις τάξεις τους στα σχολεία. Οι αλλαγές που θα μπορούσαν να γίνουν είναι πολλές αλλά προκειμένου να γίνουν πρέπει να απελευθερωθούν οι εκπαιδευτικοί από τις αγκυλώσεις του συστήματος. Ας σεβαστούμε τη πολύ καλή δουλειά που γίνεται στα σχολεία παρά όλες τις δυσκολίες και τα πρακτικά προβλήματα που υπάρχουν καθημερινά. Είμαι της γνώμης ότι στήριξη χρειάζονται όλοι, εκπαιδευτικοί και μαθητές. Τα πολιτικά πρόσωπα έρχονται και φεύγουν, οι εκπαιδευτικοί ξοδεύουν τη ζωή τους κοντά στα παιδιά μας. Ας τους στηρίξουμε.