Αξιότιμη κα Υπουργέ,
είμαι ένθερμος υποστηρικτής της λειτουργίας των πρότυπων σχολείων, όπου τα παιδιά που έχουν την όρεξη, μπορούν να καλλιεργούν το ταλέντο τους με τη βοήθεια ενός σχολείου που έχει τη δυνατότητα να τους προσφέρει περισσότερα ερεθίσματα.
Η διαφωνία μου έγκειται στο γεγονός πως απαιτείται από τα παιδιά που ήδη αξιολογήθηκαν στην ηλικία των 12, παιδιά που τους ζητήθηκε να αλλάξουν σχολικό περιβάλλον, συμμαθητές και συνήθειες, να υποβληθούν εκ νέου σε μια τέτοια δοκιμασία στην ηλικία των 15, όπου εκ των πραγμάτων, λόγω εφηβείας, η ψυχολογία τους είναι ακόμα πιο ευαίσθητη και οι όποιες αλλαγές θα τα αποσυντονίσουν σοβαρά.
Θεωρώ ότι τα παιδιά που αξιολογήθηκαν κατά την είσοδο στην Α' Γυμνασίου πρέπει να συνεχίζουν το σχολείο τους στο Λύκειο, που είναι η συνέχεια της ίδιας εκπαιδευτικής βαθμίδας, μέσα στο ίδιο περιβάλλον, μέλη της ίδιας τάξης, μέσα στη συναισθηματική ασφάλεια που αυτό προσφέρει, χωρίς επιπλέον απαιτήσεις και ψυχολογική επιβάρυνση.
Μου είναι αδύνατο να κατανοήσω γιατί στα Πει.Σ. τα παιδιά μπορούν να συνεχίσουν στο ίδιο σχολείο από το Γυμνάσιο στο Λύκειο, ενώ στα Π.Σ.πρέπει να επανεπιβεβαιώνεται η ικανότητά τους να συνεχίσουν στο σχολείο τους. Αν ετίθετο θέμα ικανότητας των παιδιών των Π.Σ. να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις, φαντάζομαι ότι οι ακαδημαϊκές τους επιδόσεις στη διάρκεια της τριετίας του Γυμνασίου στα καλύτερα (και πλέον απαιτητικά) Δημόσια Γυμνάσια, είναι η απάντηση και όχι η εκ νέου δοκιμασία (ψυχολογική και φυσική).
Για το λόγο αυτό, θα εκτιμούσα να δοθεί στη δημοσιότητα το σκεπτικό του εκπαιδευτικού ινστιτούτου καθώς και του υπουργείου ώστε να μπορέσει ο διάλογος να είναι αποτελεσματικός και να μην υπάρχουν υπόνοιες/σκιές εξυπηρέτησης συμφερόντων από μέρος της διοίκησης.
Σε κάθε περίπτωση προσωπικά πιστεύω ότι αυτή η πρόβλεψη για εξετάσεις επαναεισδοχής των παιδιών (που ήδη έχουν αξιολογηθεί με αυστηρότατες εξετάσεις για εισαγωγή στην Α' Γυμνασίου) στην Α' Λυκείου, του ίδιου τους του σχολείου, πρέπει να αναθεωρηθεί και σας καλώ να την ανακαλέσετε.
Ευχαριστώ.
Αξιότιμη κα Υπουργέ, είμαι ένθερμος υποστηρικτής της λειτουργίας των πρότυπων σχολείων, όπου τα παιδιά που έχουν την όρεξη, μπορούν να καλλιεργούν το ταλέντο τους με τη βοήθεια ενός σχολείου που έχει τη δυνατότητα να τους προσφέρει περισσότερα ερεθίσματα. Η διαφωνία μου έγκειται στο γεγονός πως απαιτείται από τα παιδιά που ήδη αξιολογήθηκαν στην ηλικία των 12, παιδιά που τους ζητήθηκε να αλλάξουν σχολικό περιβάλλον, συμμαθητές και συνήθειες, να υποβληθούν εκ νέου σε μια τέτοια δοκιμασία στην ηλικία των 15, όπου εκ των πραγμάτων, λόγω εφηβείας, η ψυχολογία τους είναι ακόμα πιο ευαίσθητη και οι όποιες αλλαγές θα τα αποσυντονίσουν σοβαρά. Θεωρώ ότι τα παιδιά που αξιολογήθηκαν κατά την είσοδο στην Α' Γυμνασίου πρέπει να συνεχίζουν το σχολείο τους στο Λύκειο, που είναι η συνέχεια της ίδιας εκπαιδευτικής βαθμίδας, μέσα στο ίδιο περιβάλλον, μέλη της ίδιας τάξης, μέσα στη συναισθηματική ασφάλεια που αυτό προσφέρει, χωρίς επιπλέον απαιτήσεις και ψυχολογική επιβάρυνση. Μου είναι αδύνατο να κατανοήσω γιατί στα Πει.Σ. τα παιδιά μπορούν να συνεχίσουν στο ίδιο σχολείο από το Γυμνάσιο στο Λύκειο, ενώ στα Π.Σ.πρέπει να επανεπιβεβαιώνεται η ικανότητά τους να συνεχίσουν στο σχολείο τους. Αν ετίθετο θέμα ικανότητας των παιδιών των Π.Σ. να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις, φαντάζομαι ότι οι ακαδημαϊκές τους επιδόσεις στη διάρκεια της τριετίας του Γυμνασίου στα καλύτερα (και πλέον απαιτητικά) Δημόσια Γυμνάσια, είναι η απάντηση και όχι η εκ νέου δοκιμασία (ψυχολογική και φυσική). Για το λόγο αυτό, θα εκτιμούσα να δοθεί στη δημοσιότητα το σκεπτικό του εκπαιδευτικού ινστιτούτου καθώς και του υπουργείου ώστε να μπορέσει ο διάλογος να είναι αποτελεσματικός και να μην υπάρχουν υπόνοιες/σκιές εξυπηρέτησης συμφερόντων από μέρος της διοίκησης. Σε κάθε περίπτωση προσωπικά πιστεύω ότι αυτή η πρόβλεψη για εξετάσεις επαναεισδοχής των παιδιών (που ήδη έχουν αξιολογηθεί με αυστηρότατες εξετάσεις για εισαγωγή στην Α' Γυμνασίου) στην Α' Λυκείου, του ίδιου τους του σχολείου, πρέπει να αναθεωρηθεί και σας καλώ να την ανακαλέσετε. Ευχαριστώ.