Αξιότιμη κυρία Υπουργέ,
Είμαι μαθητής της Γ' γυμνασίου του Πρότυπου Γυμνασίου Ζωσιμαίας Σχολής Ιωαννίνων και θα ήθελα να εκφράσω την έντονη δυσαρέσκειά μου όσον αφορά στο άρθρο 18. Ειδικότερα, το εν λόγω άρθρο προβλέπει να γίνονται εξετάσεις όχι μόνο για την εισαγωγή των μαθητών στα πρότυπα γυμνάσια, αλλά και για την εισαγωγή των αποφοίτων των τελευταίων στα πρότυπα λύκεια. Αυτό το μέτρο κατά την άποψή μου είναι ιδιαίτερα αντιπαιδαγωγικό και άδικο. Πρώτα απ'όλα, το να ξαναδώσουμε εξετάσεις μας υποβάλλει σε μια επίπονη και κουραστική διαδικασία χωρίς στην πραγματικότητα να υπάρχει ουσιαστικός λόγος, αφού έχουμε ήδη αποδείξει την αξία μας και τις ικανότητές μας δίνοντας εξετάσεις για να εισαχθούμε στο πρότυπο γυμνάσιο. Επιπλέον, η διαδικασία αυτή θα μας χωρίσει από πολλούς φίλους μας.
Παρόλα αυτά όμως προβλέπεται οι απόφοιτοι των πρότυπων γυμνασίων να μην δώσουν εξετάσεις για να εισαχθούν στα συνδεδεμένα πρότυπα λύκεια την τρέχουσα σχολική χρονιά, λόγω της πανδημίας του νέου κορωνοιού. Ανακαλύπτω όμως ότι, εφόσον το Λύκειο Ζωσιμαίας Σχολής Ιωαννίνων μετατρέπεται σε Πρότυπο την τρέχουσα σχολική χρονιά, δεν έχει ακόμη συνδεθεί με το Πρότυπο Γυμνάσιο Ζωσιμαίας Σχολής Ιωαννίνων, στο οποίο φοιτώ. Αυτό σημαίνει πως οι φετινοί απόφοιτοι του Πρότυπου Γυμνασίου Ζωσιμαίας Σχολής Ιωαννίνων, αντίθετα με τους αποφοίτους των υπόλοιπων πρότυπων γυμνασίων, θα υποβληθούν σε διαδικασία εισαγωγικών εξετάσεων για να μπουν στο νεοσύστατο Πρότυπο Λύκειο Ζωσιμαίας Σχολής. Ωστόσο, αυτό είναι αδικία για εμάς, καθώς βρισκόμαστε στην ίδια ακριβώς κατάσταση με τους τελειόφοιτους των υπόλοιπων Πρότυπων Γυμνασίων και έχουμε περάσει από τις ίδιες ακριβώς εισαγωγικές εξετάσεις. Άλλωστε, η σύνδεση των δύο σχολείων είναι ένα θέμα καθαρά τυπικό. Προσωπικά δεν κατανοώ τον λόγο για τον οποίο γίνεται μια τέτοια αδικία. Αν θέλετε τη γνώμη μου, η εξαίρεση του σχολείου μου από το μέτρο συνιστά καταπάτηση της δημοκρατίας. Γιατί δημοκρατία σημαίνει ισότητα. Γιατί δημοκρατία σημαίνει δικαιοσύνη. Και τίποτα από τα δύο δεν βλέπω να τηρείται.
Αν ο θεσμός του προτύπου είναι δέντρο, το κόβετε από τη ρίζα,
αν είναι κτίριο, το γκρεμίζετε,
αν είναι μια σελίδα ενός βιβλίου, τη σκίζετε,
αν είναι φλόγα, τη σβήνετε.
Ελπίζω να λάβετε υπόψη το αίτημά μου για κατάργηση των εξετάσεων. Έχει μεγάλη σημασία για όλους εμάς τους μαθητές.
Με εκτίμηση
Αξιότιμη κυρία Υπουργέ, Είμαι μαθητής της Γ' γυμνασίου του Πρότυπου Γυμνασίου Ζωσιμαίας Σχολής Ιωαννίνων και θα ήθελα να εκφράσω την έντονη δυσαρέσκειά μου όσον αφορά στο άρθρο 18. Ειδικότερα, το εν λόγω άρθρο προβλέπει να γίνονται εξετάσεις όχι μόνο για την εισαγωγή των μαθητών στα πρότυπα γυμνάσια, αλλά και για την εισαγωγή των αποφοίτων των τελευταίων στα πρότυπα λύκεια. Αυτό το μέτρο κατά την άποψή μου είναι ιδιαίτερα αντιπαιδαγωγικό και άδικο. Πρώτα απ'όλα, το να ξαναδώσουμε εξετάσεις μας υποβάλλει σε μια επίπονη και κουραστική διαδικασία χωρίς στην πραγματικότητα να υπάρχει ουσιαστικός λόγος, αφού έχουμε ήδη αποδείξει την αξία μας και τις ικανότητές μας δίνοντας εξετάσεις για να εισαχθούμε στο πρότυπο γυμνάσιο. Επιπλέον, η διαδικασία αυτή θα μας χωρίσει από πολλούς φίλους μας. Παρόλα αυτά όμως προβλέπεται οι απόφοιτοι των πρότυπων γυμνασίων να μην δώσουν εξετάσεις για να εισαχθούν στα συνδεδεμένα πρότυπα λύκεια την τρέχουσα σχολική χρονιά, λόγω της πανδημίας του νέου κορωνοιού. Ανακαλύπτω όμως ότι, εφόσον το Λύκειο Ζωσιμαίας Σχολής Ιωαννίνων μετατρέπεται σε Πρότυπο την τρέχουσα σχολική χρονιά, δεν έχει ακόμη συνδεθεί με το Πρότυπο Γυμνάσιο Ζωσιμαίας Σχολής Ιωαννίνων, στο οποίο φοιτώ. Αυτό σημαίνει πως οι φετινοί απόφοιτοι του Πρότυπου Γυμνασίου Ζωσιμαίας Σχολής Ιωαννίνων, αντίθετα με τους αποφοίτους των υπόλοιπων πρότυπων γυμνασίων, θα υποβληθούν σε διαδικασία εισαγωγικών εξετάσεων για να μπουν στο νεοσύστατο Πρότυπο Λύκειο Ζωσιμαίας Σχολής. Ωστόσο, αυτό είναι αδικία για εμάς, καθώς βρισκόμαστε στην ίδια ακριβώς κατάσταση με τους τελειόφοιτους των υπόλοιπων Πρότυπων Γυμνασίων και έχουμε περάσει από τις ίδιες ακριβώς εισαγωγικές εξετάσεις. Άλλωστε, η σύνδεση των δύο σχολείων είναι ένα θέμα καθαρά τυπικό. Προσωπικά δεν κατανοώ τον λόγο για τον οποίο γίνεται μια τέτοια αδικία. Αν θέλετε τη γνώμη μου, η εξαίρεση του σχολείου μου από το μέτρο συνιστά καταπάτηση της δημοκρατίας. Γιατί δημοκρατία σημαίνει ισότητα. Γιατί δημοκρατία σημαίνει δικαιοσύνη. Και τίποτα από τα δύο δεν βλέπω να τηρείται. Αν ο θεσμός του προτύπου είναι δέντρο, το κόβετε από τη ρίζα, αν είναι κτίριο, το γκρεμίζετε, αν είναι μια σελίδα ενός βιβλίου, τη σκίζετε, αν είναι φλόγα, τη σβήνετε. Ελπίζω να λάβετε υπόψη το αίτημά μου για κατάργηση των εξετάσεων. Έχει μεγάλη σημασία για όλους εμάς τους μαθητές. Με εκτίμηση