• Σχόλιο του χρήστη 'Ηρακλής Αργυρός' | 1 Μαΐου 2020, 22:17

    Ας παραθέσουμε κάποια αριθμητικά στοιχεία που δείχνουν τα προβλήματα του σκεπτικού της αιτιολογικής έκθεσης στο άρθρο 18. Α) Επειδή στην αιτιολογική έκθεση σημειώνεται ότι με τη διενέργεια εξετάσεων στις εισαγωγικές τάξεις τόσο του Γυμνασίου, όσο και του Γενικού Λυκείου «Στόχος είναι η παροχή της δυνατότητας ανανέωσης του μαθητικού πληθυσμού, που φοιτά σε Πρότυπα Σχολεία, ώστε να δίνεται έτσι η ευκαιρία σε μεγαλύτερο αριθμό μαθητών να διεκδικούν την εισαγωγή τους στον συγκεκριμένο τύπο σχολείου», αναφέρω τα παρακάτω. Αυτό ακριβώς γίνεται στα Ανάβρυτα όπου κάθε χρόνο δημιουργείται ένα επιπλέον τμήμα στην Α’ Λυκείου μετά από εισαγωγικές εξετάσεις και έτσι τα τμήματα από 3 που είναι στο Γυμνάσιο (78 μαθητών) γίνονται 4 στο Λύκειο (108 μαθητών). Προσοχή: οι επιπλέον 30 μαθητές που εισάγονται προστίθενται στους 78 μαθητές που εγγράφονται αυτοδικαίως από το Γυμνάσιο. Το ίδιο γίνεται και στο Βαρβάκειο, όμως 1 φορά κάθε 3 χρόνια. Έτσι στο Βαρβάκειο Λύκειο, κάθε 3 χρόνια εισάγονται με εισαγωγικές εξετάσεις 24 μαθητές επιπλέον των 96 μαθητών που αυτοδικαίως εγγράφονται στην Α Λυκείου από το Γυμνάσιο. Επομένως στο Βαρβάκειο Λύκειο δύο από τις τρεις τάξεις έχουν από 4 τμήματα (96 μαθητών) και μία τάξη έχει 5 τμήματα (120 μαθητών). Για παράδειγμα, το σχολικό έτος 2019-2020 η Α’ τάξη Λυκείου έχει 120 μαθητές και οι Β και Γ τάξεις έχουν από 96 μαθητές. Για να μην υπάρχει κάποια παρανόηση, επισημαίνω πάλι ότι στην Α’ Λυκείου εισάγονται στα Ανάβρυτα κάθε χρόνο τουλάχιστον 30 επιπλέον ΝΕΟΙ μαθητές και στο Βαρβάκειο κάθε 3 χρόνια τουλάχιστον επιπλέον 24 ΝΕΟΙ μαθητές σε αντίστοιχες ΝΕΕΣ θέσεις. Σε αυτούς προστίθενται και οι μαθητές που καλύπτουν τυχόν κενούμενες θέσεις. Δεν γνωρίζω τι γίνεται σε άλλα Πρότυπα Σχολεία, αλλά μια τέτοια λύση αν εφαρμοζόταν κάθε χρόνο σε όλα τα Πρότυπα Λύκεια θα έδινε μια λύση στο πρόβλημα που έχει προκύψει από το άρθρο 18, ενώ θα εξυπηρετούσε τον στόχο που αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση. Προφανώς χρειάζονται επιπλέον πόροι για να γίνει κάτι τέτοιο, αλλά κάθε μεταρρύθμιση έχει επιπλέον κόστος και πάντως δεν μπορεί να γίνεται εις βάρος των μαθητών που ήδη φοιτούν στα Πρότυπα Γυμνάσια. Β) Επίσης στην αιτιολογική έκθεση αναφέρεται ότι η πρόβλεψη εξετάσεων για την εισαγωγή στην Α΄ τάξη κάθε βαθμίδας των σχολείων αυτών θα προάγει τη διαρκή αυτο-βελτίωση των μαθητών, καθώς και τη μεθοδικότερη και συστηματικότερη καλλιέργεια και ανέλιξη των ιδιαίτερων μαθησιακών τους δυνατοτήτων, κλίσεων και ταλέντων. Αξίζει να αναφέρουμε κάποια στατιστικά στοιχεία σχετικά με τις επιδόσεις των μαθητών στις εισαγωγικές εξετάσεις Πρότυπων Γυμνασίων και Πρότυπων Λυκείων (όπου έγιναν) για το σχολικό έτος 2019-2020: Ανάβρυτα Γυμνάσιο: Θέσεις 78 – Έκαναν αίτηση: 873 – Έδωσαν: 820 – Βάση Εισαγωγής: 95,5 Ανάβρυτα Λύκειο: Θέσεις 31 – Έκαναν αίτηση: 271 – Έδωσαν: 146 – Βάση Εισαγωγής: 80 Βαρβάκειο Γυμνάσιο: Θέσεις 96 – Έκαναν αίτηση: 751 – Έδωσαν: 706 – Βάση Εισαγωγής: 93,5 Βαρβάκειο Λύκειο: Θέσεις 24 – Έκαναν αίτηση: 125 – Έδωσαν: 76 – Βάση Εισαγωγής: 74 Ευαγγελική Σχολή Γυμνάσιο: Θέσεις 78 – Έκαναν αίτηση: 654 – Έδωσαν: 615 – Βάση Εισαγωγής: 93,5 Ιωνίδειος Σχολή: Θέσεις 108 – Έκαναν αίτηση: 603 – Έδωσαν: 569 – Βάση Εισαγωγής: 88,5 Σε ποια αυτό-βελτίωση αποσκοπείτε ακριβώς; Τα παιδιά του Γυμνασίου έχουν άλλες δραστηριότητες και άλλα ενδιαφέροντα που πρέπει να εστιάσουν από το να προετοιμάζονται για να δώσουν ακόμη μια φορά μια εξέταση για να φοιτήσουν στο ίδιο σχολείο.