Αξιώτιμη κυρία Υπουργέ,
είμαι μαθητής ενός δημόσιου Γυμνασίου σε επαρχιακή πόλη της χώρας μας με επιτυχία σε διαγωνισμούς Μαθηματικών (Θαλής) και Φυσικής (Αριστοτέλης). Ο μέσος όρος επίδοσής μου σε όλες τις τάξεις του Γυμνασίου είναι 20, από το πρώτο τετράμηνο της Α' Γυμνασίου. Αισθάνομαι πραγματικά την ανάγκη να εκφράσω τη θέση μου πάνω σε διάφορες απόψεις που διαμορφώνονται.
Από τη στιγμή που ανακοινώθηκε η λειτουργία 24 προτύπων Λυκείων στη χώρα, άρχισα να μελετώ σε καθημερινή βάση, προκειμένου να καταλάβω μία θέση στο νεοσύστατο Πρότυπο Λύκειο της πόλης μου. Διαβάζω, όμως, τις τελευταίες μέρες τα αιτήματα διαφόρων γονέων και συμμαθητών μου που φοιτούν σε Πρότυπα Γυμνάσια και επιθυμούν να εισαχθούν στα Πρότυπα Λύκεια, χωρίς εξετάσεις γνωρίζοντας, βέβαια, εξαρχής ότι δεν υπάρχει διασύνδεση με Πρότυπα Λύκεια.
Αναμφισβήτητα, θα αισθανθώ αδικία και απόρριψη, εάν μειωθούν οι θέσεις προς διεκδίκηση. Από την πρώτη στιγμή, μάλιστα, που παρουσιάστηκε το νομοσχέδιο, τονίστηκε ότι τα Πρότυπα Λύκεια αποσκοπούν στην ανάδειξη της αριστείας και την καλλιέργεια της καινοτομίας. Λαμβάνοντας αυτό υπόψη, πιστεύω ακράδαντα ότι είναι σώφρον ΟΛΟΙ οι μαθητές να περάσουν από την προβλεπόμενη διαδικασία των εισαγωγικών εξετάσεων και να ανταγωνιστούν μεταξύ τους. Δε μπορούμε να μιλάμε για αριστεία στα Πρότυπα Λύκεια και ισότητα αναφορικά με την εισαγωγή των μαθητών σ' αυτά, όταν, οι προϋποθέσεις δεν πληρούνται.
Εύχομαι να λάβετε σοβαρά υπόψη το μήνυμά μου και να προχωρήσετε στην διεξαγωγή εισαγωγικών εξετάσεων για ΟΛΟΥΣ τους ενδιαφερόμενους μαθητές, στη βάση παροχής ίσων ευκαιριών.
Με εκτίμηση,
Μαθητής Γυμνασίου Α.Τ.
Αξιώτιμη κυρία Υπουργέ, είμαι μαθητής ενός δημόσιου Γυμνασίου σε επαρχιακή πόλη της χώρας μας με επιτυχία σε διαγωνισμούς Μαθηματικών (Θαλής) και Φυσικής (Αριστοτέλης). Ο μέσος όρος επίδοσής μου σε όλες τις τάξεις του Γυμνασίου είναι 20, από το πρώτο τετράμηνο της Α' Γυμνασίου. Αισθάνομαι πραγματικά την ανάγκη να εκφράσω τη θέση μου πάνω σε διάφορες απόψεις που διαμορφώνονται. Από τη στιγμή που ανακοινώθηκε η λειτουργία 24 προτύπων Λυκείων στη χώρα, άρχισα να μελετώ σε καθημερινή βάση, προκειμένου να καταλάβω μία θέση στο νεοσύστατο Πρότυπο Λύκειο της πόλης μου. Διαβάζω, όμως, τις τελευταίες μέρες τα αιτήματα διαφόρων γονέων και συμμαθητών μου που φοιτούν σε Πρότυπα Γυμνάσια και επιθυμούν να εισαχθούν στα Πρότυπα Λύκεια, χωρίς εξετάσεις γνωρίζοντας, βέβαια, εξαρχής ότι δεν υπάρχει διασύνδεση με Πρότυπα Λύκεια. Αναμφισβήτητα, θα αισθανθώ αδικία και απόρριψη, εάν μειωθούν οι θέσεις προς διεκδίκηση. Από την πρώτη στιγμή, μάλιστα, που παρουσιάστηκε το νομοσχέδιο, τονίστηκε ότι τα Πρότυπα Λύκεια αποσκοπούν στην ανάδειξη της αριστείας και την καλλιέργεια της καινοτομίας. Λαμβάνοντας αυτό υπόψη, πιστεύω ακράδαντα ότι είναι σώφρον ΟΛΟΙ οι μαθητές να περάσουν από την προβλεπόμενη διαδικασία των εισαγωγικών εξετάσεων και να ανταγωνιστούν μεταξύ τους. Δε μπορούμε να μιλάμε για αριστεία στα Πρότυπα Λύκεια και ισότητα αναφορικά με την εισαγωγή των μαθητών σ' αυτά, όταν, οι προϋποθέσεις δεν πληρούνται. Εύχομαι να λάβετε σοβαρά υπόψη το μήνυμά μου και να προχωρήσετε στην διεξαγωγή εισαγωγικών εξετάσεων για ΟΛΟΥΣ τους ενδιαφερόμενους μαθητές, στη βάση παροχής ίσων ευκαιριών. Με εκτίμηση, Μαθητής Γυμνασίου Α.Τ.