Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 07 – Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού ΛυκείουΣχόλιο του χρήστη Σοφία Π. | 1 Μαΐου 2020, 23:59
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Επιτέλους ανακαλείται η απόφαση κατάργησης της διδασκαλίας των Λατινικών στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Συγχαρητήρια στο Υπουργείο. Ας ευχηθούμε η επαναφορά του μαθήματος να συνοδευτεί ταχέως από την ουσιαστική αναβάθμισή του. Η ουσιαστική διδασκαλία των Λατινικών, όπως και κάθε ξένης γλώσσας, οξύνει την κριτική ικανότητα, ενδυναμώνει τη μνήμη, εκγυμνάζει τη λογική και εμπλουτίζει τη ευφράδεια του λόγου. Η αναβαθμισμένη διδασκαλία των Λατινικών, η οποία δεν θα προϋποθέτει απλά από τους μαθητές την απομνημόνευση περιορισμένου αριθμού πεποιημένων κειμένων, αλλά θα βασίζεται στην κατάκτηση μηχανισμών σύνθεσης και αναπαραγωγής λόγου, όπως συμβαίνει με τη διδασκαλία κάθε γλώσσας, ενισχύει την πολυπλοκότητα της σκέψης. Παράλληλα η μελέτη των Λατινικών οδηγεί στη ουσιαστική γνωριμία με τον Ρωμαϊκό πολιτισμό, τη βάση του σημερινού Ευρωπαϊκού πολιτισμού. Ας μην ξεχνάμε πως η παιδεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σκοπό δεν έχει να προγυμνάσει μαθητές για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια (όπως δυστυχώς έχει καταντήσει γίνει κοινή παραδοχή), αλλά να προσδώσει δεξιότητες και γνώσεις με όσο το δυνατό βαρύτερο πολιτισμικό πρόσημο. Η μελέτη της Λατινικής γλώσσας ικανοποιεί αυτό το ζητούμενο ιδανικά και περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο αντικείμενο στον χώρο των ανθρωπιστικών και κοινωνικών σπουδών.