Αρχική Μέντορας νεοδιοριζόμενου εκπαιδευτικούΠοια είναι κατά τη γνώμη σας τα πιο σημαντικά κίνητρα για τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών ως υποψηφίων μεντόρων;Σχόλιο του χρήστη Σύνδεσμος Ιδρυτών Ελληνικών Ιδιωτικών Εκπαιδευτηρίων | 14 Δεκεμβρίου 2010, 10:01
Οι εκπαιδευτικοί είναι ευαισθητοποιημένοι στην ανάγκη υποστήριξης νέων συναδέλφων, κάτι που άτυπα λειτουργεί και πριν την καθιέρωση του θεσμού του μέντορα. Η υποστήριξη ενός νέου συναδέλφου στην ένταξή του στο σχολικό περιβάλλον είναι πρώτα από όλα πράξη συναδελφικότητας. Πέρα από αυτό ο παλιότερος εκπαιδευτικός ωφελείται και αυτός από τη στενή συνεργασία με το νέο συνάδελφό του. Νέες μέθοδοι, νέα εργαλεία και νέες θεωρίες που διδάχτηκε στο Πανεπιστήμιο ο νεοδιορισμένος μπορεί να δώσουν ιδέες για μια πιο σύγχρονη προσέγγιση στο μάθημα. Η παρακολούθηση του μαθήματος από το μέντορα επίσης τον βοηθά να βελτιώσει και το δικό του μάθημα. Με το ίδιο σκεπτικό η παρακολούθηση του μαθήματος του μέντορα από το νεοδιορισμένο βοηθά και τον αρχαιότερο εκπαιδευτικό να εντοπίζει τυχόν αδυναμίες στο μάθημά του. Το βασικό κίνητρο για τη συμμετοχή ενός εκπαιδευτικού στη διαδικασία προσφοράς βοήθειας σε ένα νέο συνάδελφο δε θα έπρεπε να είναι οικονομικό. Σαφώς όμως θα επιβαρυνθεί με πρόσθετη εργασία από τη συμμετοχή του στη διαδικασία αυτή. Θα μπορούσε αυτό να αντισταθμιστεί με την απαλλαγή του από άλλες εξωδιδακτικές υποχρεώσεις, όπως για παράδειγμα την υπευθυνότητα τμήματος, τη συνοδεία μαθητών σε εκδρομές κ.ά. Άλλωστε, η συμμετοχή ενός εκπαιδευτικού στη διαδικασία παροχής βοήθειας στο νέο συνάδελφο θα ολοκληρώνεται στις υποχρεωτικές ώρες παραμονής του στο σχολείο. Αν παρόλα αυτά θεσπιστεί οικονομικό κίνητρο, κρίνεται προσφορότερη η παροχή άμεσης χρηματικής αμοιβής παρά η μείωση του ωραρίου που εκτιμούμε ότι δεν είναι επιθυμητή από τους περισσότερους εκπαιδευτικούς. Άλλωστε, η επιλογή μέντορα από την ίδια σχολική μονάδα πέρα από το ότι επιτρέπει άμεση και καθημερινή επικοινωνία, εξοικονομεί χρόνο που θα χρειαζόταν για μετακινήσεις. Θεωρούμε ότι η υποστήριξη του θεσμού του μέντορα έργω (με την εις βάθος και ουσιαστική κατάρτιση) και λόγω (με την αναγνώριση της σπουδαιότητας του ρόλου του μέντορα από όλους τους εμπλεκόμενους, όπως ο διευθυντής του σχολείου, ο σχολικός σύμβουλος, κ.λπ) θα αναδείξει από την πρώτη στιγμή τη σημασία του και θα παράσχει ισχυρό κίνητρο στο μέντορα να συνεχίσει το έργο του.