Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 07 – Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού ΛυκείουΣχόλιο του χρήστη Σοφία Γεωργακοπούλου | 1 Μαΐου 2020, 23:27
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Επιτέλους, επανεισάγονται τα λατινικά στο λύκειο και στις πανελλαδικές. Προχωράμε μπροστά ως ευρωπαϊκή χώρα. Να ζητήσουμε συγγνώμη από δύο σειρές μαθητών λυκείου που στερούνται αυτής της βασικής κλασικής γλώσσας (2020, 2021). Πουθενά στην υφήλιο η κοινωνιολογία δεν είναι μάθημα-διαβατήριο σε ΑΕΙ. Είναι μάθημα παπαγαλίας, με πεπερασμένα όρια για λυκειακό μάθημα, και θα έπρεπε να είχε αντικατασταθεί από το μάθημα φιλοσοφίας, το οποίο ίσως ως πέμπτο εξεταζόμενο μάθημα για όλα τα πεδία θα ήταν πολύ ωφέλιμο για τους μελλοντικούς πολίτες της χώρας μας. Ο Pierre Bourdieu εισήχθη στην Ecole Normale με εξετάσεις στα λατινικά, στα αρχ. ελληνικά και στη φιλοσοφία. Τίμησε τη λατινική γλώσσα με την ορολογία της κοινωνιολογίας, habitus, illusio, homo academicus. Μπορείς να γίνεις κραταιός επιστήμων κοινωνιολογίας (διεθνούς εμβέλειας), ειδικευόμενος στο πεδίο αυτό στα 18+. Είναι όμως σχεδόν αδύνατο να συμβεί το αντίστοιχο για τον αρχαιοελληνιστή ή λατινιστή. Είναι κρίμα που στα μαθήματα γενικής παιδείας στο γυμνάσιο ή στο λύκειο δεν υπάρχει ένα εισαγωγικό μάθημα ρωμαιογνωσίας και λατινικής γλώσσας για όλους τους μαθητές. Όταν στεκόμαστε στους ώμους των γιγάντων (Κικέρωνα, Σενέκα, Αυγουστίνου),εμείς οι νάνοι του 21ου αιώνα, ίσως μπορούμε να γίνουμε ψηλότεροι από αυτούς (για να θυμηθούμε τον Umberto Eco). Ζήτω η humanitas! Να ζήσει και να φωτίσει τα παιδιά και τους νέους μας.