Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 07 – Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού ΛυκείουΣχόλιο του χρήστη Χριστίνα | 1 Μαΐου 2020, 23:10
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Προφανώς και πρέπει να ψηφιστεί η επαναφορά των λατινικών για όλους αυτούς τος λόγους που προαναφέρθηκαν. Το ιδανικό θα ήταν βέβαια να αναμορφωθεί το πρόγραμμα διδασκαλίας και ο τρόπος εξέτασης του μαθήματος. Δεν πρέπει οι διδακτικοί στόχοι να περιορίζονται στην στείρα αποστήθιση των γραμματικοσυντακτικών φαινομένων και της μετάφρασης αποσπασμάτων, για τα οποία δεν δίνεται πληροφόρηση ούτε για ολόκληρο το έργο ούτε για τον συγγραφέα, αλλά ούτε και για το ιστορικοκοινωνικό πλαίσιο στο οποίο εντάσσεται. Συνεπώς, οι μαθητές δεν έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν την μακραίωνη ρωμαϊκή ιστορία, η οποία συνδέεται άρρηκτα με την ελληνική, ούτε πτυχές της ρωμαϊκής καθημερινότητας, ούτε φυσικά σε βάθος και άλλα γραμματειακά και λογοτεχνικά είδη (ιστοριογραφία, έπος, ερωτική ελεγειακή ποίηση, λυρική ποίηση, δράμα κτλ.). Το μεγαλύτερο πλήγμα, βέβαια, υφίστανται οι φοιτητές της φιλολογίας, οι οποίοι έρχονται προ εκπλήξεως όταν έρχονται αντιμέτωποι με το απαιτητικό πρόγραμμα σπουδών ιδιαίτερα του κλασικού τομέα, καθώς αντιλαμβάνονται ότι οι γνώσεις τους σχετικά με τα λατινικά υπολείπονται των απαιτήσεων των σπουδών τους. Συμπερασματικά, τα λατινικά επιβάλλεται να ενταχθούν εκ νέου στο σχολικό αναλυτικό πρόγραμμα υπό τον όρο βέβαια να αυξηθούν οι ώρες διδασκαλίας και να αλλάξει άρδην το πρόγραμμα σπουδών.