Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 07 – Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού ΛυκείουΣχόλιο του χρήστη ΣΠΑΤΟΥΛΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ | 2 Μαΐου 2020, 00:40
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Η διακοπή της διδασκαλίας των Λατινικών στα αναλυτικά σχολικά προγράμματα δηλώνουν την υποβάθμιση των αρχαιογνωστικών μαθημάτων (το ίδιο γίνεται και για τη Αρχαία Ελληνική Γλώσσα). Τα Λατινικά υπήρξαν η κυρίαρχη γλώσσα του δυτικού κόσμου και η γλώσσα της Ρωμαικής Αυτοκρατορίας. Πρόκειται για τη μόνη γλώσσα που μας συνδέει με τον δυτικό κόσμο. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός πως ο αρχαίος ελληνικός πολιτισμός και ο ρωμαικός πολιτσιμός είναι άρρηκτα συνδεδεμένοι. Οι παρακαταθήκες και των δύο πολιτισμών μαρτυρούν πως τα κείμενα ,οι τέχνες, τα ήθη και οι παραδόσεις συμπληρώνουν η μία την άλλη. Πολλά είναι τα παραδείγματα των Ρωμαίων συγγραφέων που ακολουθούν πολλά αρχαία παραδείγματα όπως είναι αυτά του Πλάτωνος, του Αριστοτέλη, της στωικής θεώρησης των πραγμάτων και άλλα πολλά. Σχεδόν όλα τα λογοτεχνικά είδη των λατινικών έχουν ανθίσει κατά μίμηση των ελληνικών προτύπων (ποίηση, τραγωδία κωμωδία, λόγοι πανηγυρικοί και επικήδειοι). Σε εκπαιδευτικό επίπεδο τα Λατινικά μπορεί να θεωρείται νεκρή γλώσσα (αφού έχει πεθάνει και ο τελευταίος φυσικός ομιλητής) αλλά μην ξεχνάμε πως αποτελεί τη ρίζα πολλών σύγχρονων ευρωπαικών γλωσσών. Σε διεθνή πανεπιστήμια αλλά και στα ελληνικά, πριν διακοπεί η διδασκαλία τους, τα λατινικα θεωρούνται απαραίτητα στη πλειονότητα των σχολών-επιστημών απαραίτητα. Κλείνοντας ο Γκαίτε είπε "όποιος δεν ξέρει ξένες γλώσσες, δεν ξέρει τίποτε από τη δική του".