Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 07 – Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού ΛυκείουΣχόλιο του χρήστη Χριστίνα Μ. | 2 Μαΐου 2020, 00:49
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Η επαναφορά του μαθήματος των Λατινικών στο Γενικό Λύκειο αποτελεί βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση. Η ουσιαστική εκμάθηση της λατινικής γλώσσας θα έπρεπε να επεκταθεί και στη Β' τάξη του Γενικού Λυκείου. Η επαφή με και γνώση του ελληνορρωμαϊκού πολιτισμού είναι ζωτικής σημασίας για τους αποφοίτους των ελληνικών σχολείων οι οποίοι αποτελούν μελλοντικούς πολίτες της Ευρώπης. Τα λατινικά και ο ρωμαϊκός πολιτισμός έχουν ασκήσει επίδραση όχι μόνο στον ευρωπαϊκό πολιτισμό στο συνολό του (ρωμανικές γλώσσες, θεσμοί), αλλά και στον ελληνικό πολιτισμό (η κατανόηση αρκετά μεγάλου κομματιού της Βυζαντινής περιόδου είναι αδύνατη χωρίς τη γνώση των ρωμαϊκών θεσμών). Επιπλέον, η λατινική λογοτεχνία βρίθει πολιτικών και πολιτισμικών μηνυμάτων. Μέσω της επαφής τους με αυτήν οι μαθητές μπορούν να εξερευνήσουν μεταξύ άλλων ζητήματα φύλου, εθνικής και κοινωνικής ταυτότητας, ιμπεριαλισμού, πολιτικής προπαγάνδας, αντίδρασης στον ολοκληρωτισμό. Με άλλα λόγια οι μαθητές μπορούν να εξετάσουν στην ιστορικοπολιτική τους προοπτική ζητήματα τα οποία αφορούν τον σύγχρονο κόσμο. Δεν κρίνω την εξέταση της κοινωνιολογίας σε πανελλαδικό επίπεδο απαραίτητη. Οι βασικές θεματικές της καλύπτονται ήδη από άλλα μαθήματα που εξετάζονται πανελλαδικώς, όπως για παράδειγμα η Έκθεση και η Ιστορία. Η κοινωνιολογία μπορεί να επιστρέψει στη θέση που είχε ως μάθημα Γενικής Παιδείας στο Λύκειο λειτουργώντας επικουρικά στην Έκθεση. Παράλληλα θα πρέπει να αποκτήσει εφαρμοσμένο χαρακτήρα και να εισάγει τους μαθητές όχι μόνο σε θεωρητικά ζητήματα με τα οποία έρχονται σε επαφή σε μαθήματα όπως η Έκθεση ούτως ή άλλως), αλλά, κυρίως, στην ερευνητική εργαλειοθήκη των κοινωνικών επιστημών.