Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 07 – Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού ΛυκείουΣχόλιο του χρήστη Νικόλαος Ραφτόπουλος | 2 Μαΐου 2020, 01:45
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Διαφωνώ με την κατάργηση της Κοινωνιολογίας από πανελλαδικά εξεταζόμενο μάθημα. Οι τοποθετήσεις εναντίον της διδασκαλίας της Κοινωνιολογίας, αλλά και περί της μη συμπερίληψής της στις εξετάσεις για την τριτοβάθμια εκπαίδευση βασίζονται σε αβάσιμα ή και ανύπαρκτα επιχειρήματα. Στην αιτιολογική έκθεση του Υπουργείου μάλιστα η απουσία αναφοράς στην Κοινωνιολογία είναι κραυγαλέα - απουσιάζει κάθε προσπάθεια επιστημονικής τεκμηρίωσης και σχετικής επιχειρηματολογίας για την κατάργησή της. Η αναγκαιότητα διατήρησης της κοινωνιολογίας ως πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση δεν αφορά μόνο τους κοινωνιολόγους ή τα αμιγώς κοινωνιολογικά πανεπιστημιακά τμήματα. Η χρησιμότητά της στις εξετάσεις αναδεικνύεται από το γεγονός πως χιλιάδες φοιτητές εισάγονται κάθε χρόνο σε σχολές και τμήματα Κοινωνικών Επιστημών. Μόνο στα πεδία των Κοινωνικών, Πολιτικών, Ανθρωπιστικών και Παιδαγωγικών επιστημών, τα ακαδημαϊκά τμήματα στα οποία διδάσκεται η Κοινωνιολογία είναι πάνω από 180. Επιπροσθέτως, υφίσταται σαν μάθημα και σε πανεπιστημιακά τμήματα άλλων επιστημονικών πεδίων (πχ υγείας και πρόνοιας). Η διδασκαλία της Κοινωνιολογίας είναι χρήσιμη για κάθε άνθρωπο προκειμένου να καταλάβει τον κόσμο του, να αποδεσμευτεί από φανατισμούς, αλλά και από τη δεσποτεία εμμονών που βασίζονται σε ακαθόριστες πίστεις.Στο σχολείο, βοηθά να κατανοήσουν επιστημονικά οι μαθητές τον ραγδαία μεταβαλλόμενο σύγχρονο κόσμο στον οποίο θα γίνουν πολίτες, τις σύγχρονες τάσεις μεταβολής και τα προβλήματά του. Παρέχει τα κατάλληλα εργαλεία να σκεφτούν για αυτόν και να τον ερευνήσουν, μια γνώση που μπορούν να αξιοποιήσουν σε πολλά επαγγελματικά πεδία. Το υπουργείο πρέπει να ανακαλέσει την αδικαιολόγητη απόφαση της αφαίρεσης της Κοινωνιολογίας από τα εξεταζόμενα μαθήματα για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και να ξεκινήσει έναν ουσιαστικό διάλογο με την εκπαιδευτική κοινότητα για την ορθολογική οργάνωση και την επιστημονική ευθυγράμμιση των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων με τα επιστημονικά αντικείμενα των Σχολών και των Τμημάτων του πρώτου Επιστημονικού Πεδίου. Νικόλαος Ραφτόπουλος Κοινωνιολόγος - εκπαιδευτικός, MSc, MEd, υποψήφιος Διδάκτωρ ΕΚΠΑ