Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 07 – Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού ΛυκείουΣχόλιο του χρήστη Γιάννης Κ. | 2 Μαΐου 2020, 03:23
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Γιατί η Κοινωνιολογία πρέπει να παραμείνει: -Γιατί αποτελεί υπόβαθρο κατάλληλο για σχολές Οικονομικών, Διεθνών Σχέσεων, Ψυχολογίας, Νομικής, Πολιτικών Επιστημών, Εκπαίδευσης, Κοινωνικής Πολιτικής, Δημόσιας Διοίκησης, Δημοσιογραφίας κ.ά. -Γιατί οι θεματικές του μαθήματος (κοινωνιολογικές θεωρίες, μορφές κοινωνικής οργάνωσης, διάκριση των χωρών σε Πρώτο- Δεύτερο- Τρίτο κόσμο, κοινωνικοποίηση και κοινωνικοί θεσμοί, εργασία, πολιτική κοινωνιολογία και πολιτική αλλοτρίωση και μέχρι πρότινος παραβατικότητα και πρόληψη, διαπολιτισμικότητα, πόλεμος) είναι γνωστικά πλούσιες, ενδιαφέρουσες και προσφέρουν κίνητρα για προβληματισμό. -Γιατί οι μαθητές έχουν αναφέρει ραγδαία βελτίωση της επίδοσής τους στην παραγωγή γραπτού λόγου (Έκθεση). Με βάση τις γνώσεις τους από την κοινωνιολογία σχηματίζουν μόνοι τους άποψη αντί να επαναλαμβάνουν στερεότυπες φράσεις, καθώς αντιλαμβάνονται τη σύνδεση ανάμεσα σε διάφορες πλευρές της κοινωνικής και προσωπικής ζωής και μπορούν να την εξηγήσουν με πλούσια επιχειρηματολογία. -Γιατί αναπτύσσεται η έκφρασή των μαθητών. Σε μια εποχή που έχει υποχωρήσει η ανάγνωση για τα νεαρά άτομα (με τη μορφή λογοτεχνικών βιβλίων αλλά και άρθρων online, εκλαϊκευμένων ιστορικών ή επιστημονικών κειμένων κ.ά.), η ορολογία και οι έννοιες της κοινωνιολογίας αποτελούν καλοδεχούμενη προσθήκη στο λεξιλόγιο των μαθητών. - Γιατί αποτελεί μάθημα-πολυεργαλείο, με την έννοια του ότι οι μαθητές ενώνουν γνώσεις από τα άλλα μαθήματά τους (ιστορία, θρησκευτικά, φιλοσοφία), κλείνουν κενά στην κατανόηση, απαντούν σε απορίες τους και σχηματίζουν ολοκληρωμένη εικόνα για το σύγχρονο κόσμο αλλά και για προηγούμενες ιστορικές συγκυρίες. -Γιατί οι μαθητές μπορούν να συνδεθούν και να μπουν στη θέση ατόμων από άλλες κοινωνικές ομάδες εκτός από τη δική τους, κάτι που μπορεί να μην είχαν τη δυνατότητα να κάνουν έως τώρα στην καθημερινότητά τους. Οι ίδιοι λένε ότι πλέον δεν αντιλαμβάνονται τους άλλους ανθρώπους ως απλά 'κόσμο', αλλά εντοπίζουν κοινωνικά χαρακτηριστικά, φύλο, ηλικία, κοινωνική τάξη, εθνικότητα κ.ά. και σκέφτονται πώς βιώνουν άλλοι άνθρωποι τα όσα διαδραματίζονται στην κοινωνία. Έτσι, αναπτύσσεται η ενσυναίσθησή τους. -Γιατί οι μαθητές μαθαίνουν να τοποθετούν τον εαυτό τους στο κοινωνικό σύνολο και βλέπουν τις δυνατότητές τους, τα διαφορετικά πεδία όπου μπορούν να κινηθούν ατομικά αλλά και ως αυριανοί πολίτες. Όπως λέει ο Μπουρντιέ, “η κοινωνιολογία είναι αμυντική πολεμική τέχνη”. Οι μαθητές καταλαβαίνουν ότι τα θέματα ή προβλήματα που αντιμετωπίζουν στο άμεσο περιβάλλον τους οφείλονται πρωταρχικά σε κοινωνικές αιτίες. Αυτό τους βοηθάει να καταλάβουν τον εαυτό τους καλύτερα και να μην νιώθουν 'μόνοι' στις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν. - Γιατί, πολύ απλά, οι μαθητές μαθαίνουν να σκέφτονται ανεξάρτητα. Σε μια εποχή όπου κυριαρχεί ο φόβος που δημιουργεί η οικονομική επισφάλεια και κάθε λογής κοινωνικές παθογένειες εντείνονται (ο ρατσισμός, ο ακραίος ανταγωνισμός, η αποχή από την κοινωνική και πολιτική ζωή), μέσα από το μάθημα της κοινωνιολογίας αναγνωρίζονται και καταπολεμούνται στερεότυπα, γενικεύσεις, προκαταλήψεις.