• Σχόλιο του χρήστη 'Μαρία Κρασάτου' | 2 Μαΐου 2020, 03:21

    Γράφω υπέρ της παραμονής της Κοινωνιολογίας ως πανελλαδικά εξεταζόμενο μάθημα. Αξιοποιώντας τις επιστημονικές έρευνες που έχουν πραγματοποιηθεί πάνω στην Κοινωνιολογία, τα οφέλη υπέρ του ανθρώπου και της κοινωνικής οργάνωσης είναι αδιαμφισβήτητα πολλά. Συγκεκριμένα, η Κοινωνιολογία διαφωτίζει τις κοινωνικές παραμέτρους ζητημάτων ή φαινομένων (διαζύγια, επαγγελματικές προσδοκίες, οργάνωση κοινωνίας) οδηγώντας μας στην καλύτερη κατανόηση της ανθρώπινης ύπαρξης και νοοτροπίας. Έτσι, αξιοποιείται ορθότερα ο ανθρώπινος παράγοντας σε κάθε κοινωνική ή παραγωγική διαδικασία. Η κοινωνιολογία συμβάλλει στην απελευθέρωση των ατόμων από τη μοιρολατρία. Μέσα από την πορεία της επιστήμης καθίσταται σαφές ότι η κοινωνιολογία τασσόταν υπέρ της χειραφέτησης και της αυτογνωσίας της κοινωνίας, αποκαλύπτοντας τους “υπόγειους” μηχανισμούς που διέπουν την κοινωνική οργάνωση. Έτσι, ο άνθρωπος αποκτά μια πιο ρεαλιστική εικόνα της πραγματικότητας και παίρνει καταλληλότερες αποφάσεις. Τα πορίσματα των κοινωνιολογικών ερευνών έχουν πρακτικές εφαρμογές στη ζωή των ανθρώπων. Αυτό, άλλωστε, ήταν και το όραμα και το κίνητρο των θεμελιωτών της κοινωνιολογίας. Τέλος, οι μέθοδοι, οι οπτικές και τα ερευνητικά της πορίσματα χρησιμοποιούνται εκτενώς σε άλλες κοινωνικές επιστήμες. Οι πολιτικές επιστήμες, η οικονομία, η εγκληματολογία, η ψυχολογία κτλ έχουν στηριχτεί σε πολλά αποτελέσματα ερευνών της κοινωνιολογίας. Η βούληση του υπουργείου να αφαιρέσει την κοινωνιολογία από τις πανελλήνιες φαίνεται λοιπόν πως είναι στη λάθος κατεύθυνση Η συντριπτική πλειονότητα των σχολών του ανθρωπιστικού και κοινωνικού προσανατολισμού απαιτεί γνώσεις κοινωνιολογίας. Μαρία Κρασάτου, Κοιν. ανθρωπολόγος Msc