• Σχόλιο του χρήστη 'Παπαστάθης Χαράλαμπος' | 2 Μαΐου 2020, 03:43

    Διαχρονικά οι εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις καθώς και οι απλές ρυθμίσεις εκπαιδευτικών θεμάτων στη χώρα μας -εκτός ελαχίστων περιπτώσεων- πάσχουν από έλλειψη επιστημονικής τεκμηρίωσης και ξεχειλίζουν από ... πολιτική βούληση.Στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση τα τελευταία χρόνια είδαμε πολλές αλλαγές στο ωρολόγιο πρόγραμμα, οι οποίες δεν ήταν αποτέλεσμα παιδαγωγικής επιλογής παρόλο που παρουσιάστηκαν με τον απαραίτητο "παιδαγωγικό μανδύα". Στις πλείστες των περιπτώσεων υπηρέτησαν έκτακτες ανάγκες -εξοικονόμησης πόρων κυρίως- αλλά και εμμονές σε παρωχημένα μοντέλα. Είναι φανερή πια σε όλους η έλλειψη δημιουργικής πνοής στα σχολεία μας. Το ωρολόγιο πρόγραμμα δεν μπορεί να θεραπεύσει από μόνο του τις παθογένειες αλλά μπορεί να προσανατολίσει το εκπαιδευτικό μας σύστημα, υπό την απαραίτητη προϋπόθεση της αναβάθμισης του περιεχομένου που περιγράφει. Πιστεύω ότι πρέπει να επαναφέρουμε το εβδομαδιαίο πρόγραμμα των 35 ωρών ανά τάξη ή να πάμε σε υποχρεωτικό για όλους τους μαθητές "ολοήμερο πρόγραμμα" μέχρι τις 3.00΄ή τις 4.00΄μ.μ.. Έτσι θα μπορέσουμε να αποκαταστήσουμε την ισορροπία που διαταράχτηκε -χωρίς καμία επιστημονική τεκμηρίωση- με την περικοπή ωρών διδασκαλίας αλλά και με την αποκοπή διδακτικών αντικειμένων. Μ' αυτόν τον τρόπο θα ενισχύσουμε στις μεγαλύτερες τάξεις τις ώρες του γλωσσικού μαθήματος και της αισθητικής αγωγής και θα επαναφέρουμε τη θεατρική αγωγή και την ευέλικτη ζώνη. Φυσικά μπορούμε να σκεφτούμε και άλλη κατανομή ωρών λαμβάνοντας υπ' όψιν και την προοπτική του στόχου για δημιουργία "εργαστηρίου δεξιοτήτων". Νομίζω πως, για να έχουν νόημα οι όποιες τροποποιήσεις, πρέπει να γίνονται με συγκεκριμένους στόχους, οι οποίοι θα ελέγχονται με συνέπεια και με βάση τα αποτελέσματα θα παραμένουν ή θα αναθεωρούνται.