Αγαπητή Υπουργέ,
ήθελα να σας επισημάνω ότι η διάταξη του άρθρου 18 του επίμαχου νομοσχεδίου προς διαβουλευση – η κατάθεση του οποίου εν μέσω πανδημίας, με κλειστά σχολεία και υπό συνθήκες φόβου και σύγχυσης των παιδιών και εφήβων από την πρωτόγνωρη κατάσταση που όλοι βιώνουμε, είναι άκρως αντιπαιδαγωγικη και απάνθρωπη – είναι κατάφωρα αντισυνταγματική και παράνομη. Ειδικότερα: Σύμφωνα με τις συνταγματικά κατοχυρωμένες αρχες της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης του διοικούμενου προς τη διοίκηση και της χρηστής διοίκησης, ο πολίτης-διοικούμενος σε μια ευνομούμενη πολιτεία, κατά τεκμήριο άναπτύσσει σχέση δικαιολογημένης εμπιστοσύνης προς τη διοίκηση, ότι αυτή ασκείται κατά την αρχή της χρηστής διοίκησης, ότι διέπεται από σταθερότητα και ισχυρό νομικό πλαίσιο και δεν αιφνιδιάζει τον πολίτη-διοικούμενο, προς το δυσμενέστερο. Στην προκειμένη περίπτωση, ο πολίτης-διοικούμενος γονέας παιδιού που φοιτά σε πρότυπο γυμνάσιο, ο οποίος νομιμοποιείται να προσβάλλει κάθε κανονιστική πράξη της διοίκησης ενώπιον των αρμοδίων διοικητικών δικαστηρίων, μπορεί να επικαλεστεί παραβίαση των συνταγματικών αρχών της προστασίας της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης και της χρηστής διοίκησης, διότι θεσπίζει αιφνιδιαστικά την υποχρέωση των αποφοίτων μαθητών συνδεδεμένων με πρότυπα πειραματικά λύκεια γυμνασίων σχολείων να υποστούν δοκιμασία δεξιοτήτων προκειμένου να εισαχθούν στην Α΄ τάξη του πρότυπου λυκείου, χωρίς να έχουν προετοιμασθεί κατάλληλα, με συνέπεια πιθανή αποτυχία τους στη δοκιμασία αυτή να ανατρέψει τον προγραμματισμό των οικογενειών τους. Επίσης, τα παιδιά που φοιτούν ήδη σε πρότυπα Γυμνάσια, υφίστανται άνιση μεταχείριση σε σχέση με μαθητές οι οποίοι φοιτούν σε μη πρότυπα γυμνάσια, καθώς οι τελευταίοι γνώριζαν ότι θα υποστούν δοκιμασία δεξιοτήτων ή εξετάσεις για την εισαγωγή τους στα πρότυπα /πειραματικά λυκεια και ξεκίνησαν εγκαίρως την προετοιμασία τους, ενώ οι μαθητές των συνδεδεμένων πρότυπων σχολείων θεωρούσαν μέχρι πρότινος ευλόγως ότι δεν θα υποστούν ανάλογη διαδικασία επιλογής προκειμένου να εγγραφούν στην Α΄ τάξη του λυκείου και δεν προετοιμάστηκαν καταλλήλως. Τέλος, σε περίπτωση αποτυχίας οι μαθητές των Π.Π.Σ. θα είναι υποχρεωμένοι να αλλάξουν σχολικό περιβάλλον, σε αντίθεση με τους μαθητές άλλων σχολείων, γεγονός που, όπως ασφαλώς γνωρίζετε, είναι καταστροφικό για την ψυχολογία ενός εφήβου αλλά και παράγοντας ανάσχεσης της οποιαδήποτε μετέπειτα σχολικής πορείας του. Υποθέτω ότι οι νομικοί σύμβουλοι του Υπουργείου σας έπρεπε να σας είχαν προστατεύσει από το ολίσθημα να θέσετε προς ψήφιση μια άκρως αντισυνταγματική διάταξη, η ακύρωση της οποίας ενώπιον των αρμοδίων διοικητικών δικαστηρίων, την οποία άπαντες οι γονείς των προτύπων σχολείων, σας διαβεβαιώνουμε, θα επιδιώξουμε με ζήλο, είναι βέβαιη.Τέλος, είναι περιττό νομίζω να σας επισημάνω τις ολέθριες επιπτώσεις στην ήδη επιβαρυμένη ψυχολογία των παιδιών μας που φοιτούν στα πρότυπα γυμνάσια..
Αγαπητή Υπουργέ, ήθελα να σας επισημάνω ότι η διάταξη του άρθρου 18 του επίμαχου νομοσχεδίου προς διαβουλευση – η κατάθεση του οποίου εν μέσω πανδημίας, με κλειστά σχολεία και υπό συνθήκες φόβου και σύγχυσης των παιδιών και εφήβων από την πρωτόγνωρη κατάσταση που όλοι βιώνουμε, είναι άκρως αντιπαιδαγωγικη και απάνθρωπη – είναι κατάφωρα αντισυνταγματική και παράνομη. Ειδικότερα: Σύμφωνα με τις συνταγματικά κατοχυρωμένες αρχες της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης του διοικούμενου προς τη διοίκηση και της χρηστής διοίκησης, ο πολίτης-διοικούμενος σε μια ευνομούμενη πολιτεία, κατά τεκμήριο άναπτύσσει σχέση δικαιολογημένης εμπιστοσύνης προς τη διοίκηση, ότι αυτή ασκείται κατά την αρχή της χρηστής διοίκησης, ότι διέπεται από σταθερότητα και ισχυρό νομικό πλαίσιο και δεν αιφνιδιάζει τον πολίτη-διοικούμενο, προς το δυσμενέστερο. Στην προκειμένη περίπτωση, ο πολίτης-διοικούμενος γονέας παιδιού που φοιτά σε πρότυπο γυμνάσιο, ο οποίος νομιμοποιείται να προσβάλλει κάθε κανονιστική πράξη της διοίκησης ενώπιον των αρμοδίων διοικητικών δικαστηρίων, μπορεί να επικαλεστεί παραβίαση των συνταγματικών αρχών της προστασίας της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης και της χρηστής διοίκησης, διότι θεσπίζει αιφνιδιαστικά την υποχρέωση των αποφοίτων μαθητών συνδεδεμένων με πρότυπα πειραματικά λύκεια γυμνασίων σχολείων να υποστούν δοκιμασία δεξιοτήτων προκειμένου να εισαχθούν στην Α΄ τάξη του πρότυπου λυκείου, χωρίς να έχουν προετοιμασθεί κατάλληλα, με συνέπεια πιθανή αποτυχία τους στη δοκιμασία αυτή να ανατρέψει τον προγραμματισμό των οικογενειών τους. Επίσης, τα παιδιά που φοιτούν ήδη σε πρότυπα Γυμνάσια, υφίστανται άνιση μεταχείριση σε σχέση με μαθητές οι οποίοι φοιτούν σε μη πρότυπα γυμνάσια, καθώς οι τελευταίοι γνώριζαν ότι θα υποστούν δοκιμασία δεξιοτήτων ή εξετάσεις για την εισαγωγή τους στα πρότυπα /πειραματικά λυκεια και ξεκίνησαν εγκαίρως την προετοιμασία τους, ενώ οι μαθητές των συνδεδεμένων πρότυπων σχολείων θεωρούσαν μέχρι πρότινος ευλόγως ότι δεν θα υποστούν ανάλογη διαδικασία επιλογής προκειμένου να εγγραφούν στην Α΄ τάξη του λυκείου και δεν προετοιμάστηκαν καταλλήλως. Τέλος, σε περίπτωση αποτυχίας οι μαθητές των Π.Π.Σ. θα είναι υποχρεωμένοι να αλλάξουν σχολικό περιβάλλον, σε αντίθεση με τους μαθητές άλλων σχολείων, γεγονός που, όπως ασφαλώς γνωρίζετε, είναι καταστροφικό για την ψυχολογία ενός εφήβου αλλά και παράγοντας ανάσχεσης της οποιαδήποτε μετέπειτα σχολικής πορείας του. Υποθέτω ότι οι νομικοί σύμβουλοι του Υπουργείου σας έπρεπε να σας είχαν προστατεύσει από το ολίσθημα να θέσετε προς ψήφιση μια άκρως αντισυνταγματική διάταξη, η ακύρωση της οποίας ενώπιον των αρμοδίων διοικητικών δικαστηρίων, την οποία άπαντες οι γονείς των προτύπων σχολείων, σας διαβεβαιώνουμε, θα επιδιώξουμε με ζήλο, είναι βέβαιη.Τέλος, είναι περιττό νομίζω να σας επισημάνω τις ολέθριες επιπτώσεις στην ήδη επιβαρυμένη ψυχολογία των παιδιών μας που φοιτούν στα πρότυπα γυμνάσια..