Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 07 – Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού ΛυκείουΣχόλιο του χρήστη Σοφία Γεωργακοπούλου | 2 Μαΐου 2020, 10:28
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Επιτέλους θα διδάσκονται τα λατινικά στο Λύκειο. Δυστυχώς μόνο στην ανθρωπιστική κατεύθυνση, ενώ θα έπρεπε να είναι και μάθημα γενικής παιδείας, έστω για μία φορά στο γυμνάσιο ή στην Α Λυκείου. Πουθενά στην υφήλιο η κοινωνιολογία δεν είναι μάθημα-διαβατήριο σε ΑΕΙ (νομικές, θεολογικές ή φιλοσοφικές σχολές). Ένα εξειδικευμένο επιστημονικό πεδίο, όπως η ψυχολογία, η γλωσσολογία, η ανθρωπολογία, το δίκαιο κλπ, που δύνανται οι 18+ να γνωρίσουν εις βάθος στο πανεπιστήμιο και να γίνουν απρόσκοπτα ειδικοί διεθνούς κύρους. Κάτι αντίστοιχο δεν μπορεί να συμβεί με τα αρχαία ελληνικά και τα λατινικά, που χρειάζονται προπαιδεία. Στη σχολική πράξη να εντοπίζει ο μαθητής τη γερουνδιακή έλξη ή να κάνει τη μετατροπή του πλάγιου λόγου σε ευθύ είναι σαν να λύνει μαθηματικές ασκήσεις, να ανακαλύπτει τις λατινικές ρίζες των προχωρημένων αγγλικών του ή στο μέλλον, αν ειδικευθεί στην κοινωνιολογία, θεμελιώδεις όρους, όπως habitus, illusio κ.α. Ας μη στερήσουμε από τους μαθητές μας τη ρωμαιογνωσία και τη λατινομάθεια. Τα κλασικά γράμματα είναι η κρηπίδα του ευρωπαϊκού, θα λέγαμε του παγκόσμιου πολιτισμού. Ας στηριχθούν οι νέοι στους ώμους των γιγάντων, για να ατενίσουν με αισιοδοξία και λογισμό το παρόν και το μέλλον.