Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 07 – Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού ΛυκείουΣχόλιο του χρήστη Θεοφανώ Μητσικώστα | 2 Μαΐου 2020, 10:15
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
1. Για την αντικατάσταση του μαθήματος της Κοινωνιολογίας: Η αφαίρεση του μαθήματος της Κοινωνιολογίας από πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα είναι μεγάλο ατόπημα για πολλούς λόγους. Ήδη πολλοί έγκριτοι συνάδερφοι έχουν αναπτύξει τους περισσότερους από αυτούς και είμαι βέβαιη ότι η ηγεσία του Υπουργείου τούς γνωρίζει καλύτερα. Πρέπει ωστόσο να τονιστεί η σημασία της λαθεμένης απόφασης. Δεν είναι νοητό μαθητές που προτίθενται να φοιτήσουν σε σχολές κοινωνικών επιστημών (Κοινωνιολογία, Κοινωνική Ανθρωπολογία, Ψυχολογία, Πολιτική, Νομική κ.α.) να μην διδάσκονται Κοινωνιολογία και να μην εξετάζονται σ’ αυτή. Θα μπορούσε άραγε κανείς να σκεφτεί ότι θα μπορούσε κάποιος μαθητής που ενδιαφέρεται για θετικές σπουδές να μην διδαχθεί φυσική; Στη σημερινή συγκυρία γίνεται ξεκάθαρη η ανάγκη να δοθούν στους μαθητές εφόδια ώστε να συνειδητοποιήσουν πως ‘η γνώση και η τεχνολογία έχουν κοινωνικές αναφορές και ότι υπάρχουν διλήμματα σχετικά με τις εφαρμογές της γνώσης στην κοινωνική πραγματικότητα’ (δανείζομαι τη φράση από το σχολικό εγχειρίδιο Κοινωνιολογίας). Το σχολείο πρέπει να βοηθήσει τους μαθητές να έχουν ανοιχτό και κριτικό πνεύμα απέναντι στη γνώση, αλλά αυτό προϋποθέτει ότι δεν θα υποβαθμίζονται μαθήματα όπως η Κοινωνιολογία που τους δίνει τα εργαλεία για μια κριτική ματιά στα κοινωνικά φαινόμενα και τους κοινωνικούς μετασχηματισμούς. Για όσους μαθητές έχουν τέτοιους προβληματισμούς και ενδιαφέροντα η αφαίρεση του μαθήματος της Κοινωνιολογίας γίνεται αντικίνητρο και ουσιαστικά τους αποτρέπει από το να επιλέξουν τις σχολές των ενδιαφερόντων τους. 2. Για τη σημασία των μαθημάτων πολιτικής – κοινωνική παιδείας ως μαθημάτων γενικής παιδείας: Είναι απογοητευτικό και κατά τη γνώμη μου επικίνδυνο η συντριπτική πλειοψηφία των μαθητών του Λυκείου να μην γνωρίζει τα στοιχειώδη γύρω από την πολιτική θεωρία και ιδεολογία. Φιλελευθερισμός- συντηρητισμός – σοσιαλισμός-αναρχισμός – φασισμός: Στα σχολεία που έχω διδάξει το Μάθημα των Βασικών Αρχών Κοινωνικών Επιστημών (δεν είναι γενικής παιδείας) που περιλαμβάνει τις πιο πάνω έννοιες οι μαθητές δεν είχαν παρά γενικές, αόριστες και συχνότατα λαθεμένες απόψεις γύρω από τις πιο πάνω έννοιες. Προφανώς δεν είναι δικό τους φταίξιμο. Το δημόσιο σχολείο ωστόσο οφείλει να διευρύνει και να εμβαθύνει τη διδασκαλία τέτοιων θεματικών. Θεοφανώ Μητσικώστα [Νομικός Ε.Κ.Π.Α. – Μ.Α. Εγκληματολογίας, εκπ/κός κλάδου ΠΕ 78]