Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 03 – Κατανομή χρόνου ανά διδακτικό αντικείμενο στα Δημοτικά ΣχολείαΣχόλιο του χρήστη Αναστασία Κούβελα | 2 Μαΐου 2020, 11:37
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Σύμφωνα με τις κατευθυντήριες γραμμές της ΕΕ για τη σωματική άσκηση, στο πλαίσιο συστάσεων πολιτικής δράσης για την υποστήριξη της σωματικής άσκησης για τη βελτίωση της υγείας, συστήθηκε η ανάληψη πρωτοβουλιών από τα Κράτη - Μέλη (ΚΜ) για την προώθηση της σωματικής άσκησης στο σχολείο. Ο κοινωνικός χώρος του σχολείου είναι σημαντικός για την ανάπτυξη σωματικών δραστηριοτήτων για την υγεία των μαθητών. Η Φυσική Αγωγή στα σχολεία είναι αποτελεσματική, διότι αυξάνει τα επίπεδα σωματικής άσκησης και βελτιώνει τη σωματική ευεξία και πρέπει να γίνει αποδεκτό από όλους, ότι η αύξηση και η βελτίωσή της μπορεί να συμβάλει και στη βελτίωση της υγείας και της υγιούς συμπεριφοράς των παιδιών και των νέων. Είναι το μόνο σχολικό μάθημα που έχει ως στόχο να προετοιμάσει τα παιδιά για έναν υγιή τρόπο ζωής και επικεντρώνεται στη συνολική τους σωματική και διανοητική ανάπτυξη, εμφυσώντας σημαντικές κοινωνικές αξίες όπως η δικαιοσύνη, η αυτοπειθαρχία, η αλληλεγγύη, το πνεύμα ομαδικότητας, η ανεκτικότητα και το ευ αγωνίζεσθε. Επίσης, δεν πρέπει κανείς να παραβλέψει το γεγονός ότι, για ένα πολύ μεγάλο αριθμό παιδιών, στις σημερινές συνθήκες, αφενός λόγω της δύσκολης οικονομικής συγκυρίας, αφετέρου λόγω της σκληρής σχολικής και ενίοτε εξωσχολικής (ξένες γλώσσες, μουσικές σπουδές, φροντιστηριακή μελέτη κλπ.) ζωής, η Φυσική Αγωγή εντός του σχολικού προγράμματος, είναι η μόνη δυνατότητα για ενασχόλησή τους με την άθληση και τα σπορ. Όλες οι μελέτες δείχνουν ότι τα Ελληνόπουλα πλήττονται από παχυσαρκία υποθηκεύοντας την υγεία τους και επιβαρύνοντας μακροπρόθεσμα τον εθνικό προϋπολογισμό. Παρόλα αυτά η διδασκαλία του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής περιορίζεται σε μόνο 2 ώρες την εβδομάδα στην Ε και ΣΤ τάξη του Δημοτικού Σχολείου και επίσης μόνο 2 ώρες στο Γυμνάσιο και Λύκειο εκτός της δευτέρας τάξης Λυκείου που το μάθημα να διδάσκεται μόλις 1 φορά την εβδομάδα. Και να μην ξεχνάμε ότι η αξιολόγηση του μαθήματος της φυσικής αγωγής δεν συμπεριλαμβάνεται στο μέσο όρο της ετήσιας επίδοσης για την προαγωγή των μαθητών του Λυκείου. Για να υπάρξουν, ωστόσο, ορατές αλλαγές στην υγεία, απαιτείται καθημερινή σωματική άσκηση μίας ώρας και όχι λιγότερο από 3 φορές την εβδομάδα. Τα προγράμματα σωματικής αγωγής που καλύπτουν μόνο 1 ή 2 ώρες την εβδομάδα αποδείχθηκε ότι επιφέρουν ήσσονος σημασίας βελτιώσεις στην υγεία.