Ξέρουμε καλά ότι, σε πολλές τάξεις σχολείων, οι μαθητές που δεν έχουν διάθεση να ασχοληθούν με το μάθημα (συχνά υπάρχουν) δημιουργούν με την συμπεριφορά τους προβλήματα. Τόσο, που κάνουν τους καθηγητές να ασχολούνται για μεγάλο ποσοστό του χρόνου του μαθήματος με την προσπάθεια να βελτιώσουν το κλίμα, με την νουθεσία και με τις παρατηρήσεις. Έτσι χάνεται η ευκαιρία να κάνουν ένα μάθημα που να είναι αντάξιο των προσδοκιών των επιμελών μαθητών και:
α) οι επιμελείς μαθητές δεν έχουν το σχολείο που δικαιούνται και
β) οι μαθητές που έχουν κάνει (και το δικαιούνται) άλλες επιλογές, κάνουν μάθημα τέτοιο που δεν τους επιτρέπει να ολοκληρώσουν την πρωτοβάθμια και την δευτεροβάθμια εκπαίδευσή τους χωρίς να γίνουν πανεπιστήμονες των Μαθηματικών, της Αρχαίας και της Νέας Ελληνικής Γλώσσας, της Ιστορίας, της Φυσικής, της Χημείας και τόσων άλλων, πριν εργασθούν αξιοπρεπώς σαν Επιχειρηματίες, σαν Υπάλληλοι-Πωλητές επιχειρήσεων, Κομμωτές, Επιπλοποιοί κ.λ.π. Αυτοί οι μαθητές, μη έχοντας την όρεξη, ή την δυνατότητα, να ανταποκριθούν στις μεγάλες απαιτήσεις του τυπικού σχολείου αναγκάζονται, όταν η οικογένειά τους μπορεί, να πληρώνουν χρήματα σε φροντιστήρια για να μπορέσουν «να περάσουν την τάξη».
Επίσης, βρισκόμενοι σε ένα πολύ πιεστικό σχολικό περιβάλλον, οδηγούνται στο να δημιουργούν στην τάξη κλίμα που να ταιριάζει περισσότερο στις δικές τους προτιμήσεις, δημιουργώντας το γνωστό αντιεκπαιδευτικό κλίμα.
Η αναγκαστική συνύπαρξη στην ίδια αίθουσα των μαθητών με διαφορετικές προσδοκίες υποχρεώνει ΟΛΟΥΣ να:
1. Βρίσκονται σε τάξη που δεν τους ικανοποιεί και δεν τους ταιριάζει.
2. Αισθάνονται ότι η κοινωνία τους αδικεί.
3. Πληρώνουν φροντιστήρια και συντηρούν με το υστέρημα της οικογένειάς τους την παραπαιδεία, είτε για να έχουν καλύτερη εκπαίδευση είτε για να μπορέσουν να περάσουν την τάξη.
Πρέπει να σταματήσει η «προκρούστεια» λογική που τους θέλει όλους στα ίδια μέτρα.
Η κοινωνία έχει ανάγκη όλους τους ανθρώπους - μέλη της και με αυτό που μπορεί και θέλει να της προσφέρει ο κάθε ένας!
Προτείνω: Να αυξηθεί δραστικά το πλήθος των Πρότυπων σχολείων, με κατάταξη των μαθητών σε αυτά σύμφωνα με την επίδοσή τους στα μαθήματα, με εξετάσεις.
Επιπρόσθετα, σε όλα τα σχολεία, όπου υπάρχουν περισσότερα από ένα τμήματα ανά τάξη, να δημιουργηθούν Πρότυπα Τμήματα και να δίνεται στους μαθητές η δυνατότητα να καταταχθούν στα τμήματα του σχολείου τους ανάλογα με τις επιδόσεις τους. Να μπορούν κάθε νέα χρονιά, να αναθεωρούν αυτή την κατάταξή τους σύμφωνα με την επίδοσή τους από την προηγούμενη.
Όλοι οι μαθητές θα έχουν δικαίωμα να καταταγούν εκεί που θέλουν και χωρίς κόστος, διότι κανείς δεν θα έχει λόγο να προσπαθεί να καταταγεί σε τμήμα που δεν του ταιριάζει.
Έτσι θα ανταμείβεται η προσπάθεια των μαθητών και θα γίνεται παράλληλα σεβαστή η προτίμησή τους για το είδος του μαθήματος που θέλουν να έχουν. Θα υπάρχει διαβάθμιση απαιτήσεων στο κάθε τμήμα ανάλογη με της δυνατότητες των μαθητών.
Έτσι τελικά, και μάλιστα με πολύ μικρότερο συναισθηματικό και οικονομικό κόστος για όλους, όλοι θα είναι κερδισμένοι γιατί θα έχουν αυτό που τους αρέσει και που τους αναλογεί.
Ξέρουμε καλά ότι, σε πολλές τάξεις σχολείων, οι μαθητές που δεν έχουν διάθεση να ασχοληθούν με το μάθημα (συχνά υπάρχουν) δημιουργούν με την συμπεριφορά τους προβλήματα. Τόσο, που κάνουν τους καθηγητές να ασχολούνται για μεγάλο ποσοστό του χρόνου του μαθήματος με την προσπάθεια να βελτιώσουν το κλίμα, με την νουθεσία και με τις παρατηρήσεις. Έτσι χάνεται η ευκαιρία να κάνουν ένα μάθημα που να είναι αντάξιο των προσδοκιών των επιμελών μαθητών και: α) οι επιμελείς μαθητές δεν έχουν το σχολείο που δικαιούνται και β) οι μαθητές που έχουν κάνει (και το δικαιούνται) άλλες επιλογές, κάνουν μάθημα τέτοιο που δεν τους επιτρέπει να ολοκληρώσουν την πρωτοβάθμια και την δευτεροβάθμια εκπαίδευσή τους χωρίς να γίνουν πανεπιστήμονες των Μαθηματικών, της Αρχαίας και της Νέας Ελληνικής Γλώσσας, της Ιστορίας, της Φυσικής, της Χημείας και τόσων άλλων, πριν εργασθούν αξιοπρεπώς σαν Επιχειρηματίες, σαν Υπάλληλοι-Πωλητές επιχειρήσεων, Κομμωτές, Επιπλοποιοί κ.λ.π. Αυτοί οι μαθητές, μη έχοντας την όρεξη, ή την δυνατότητα, να ανταποκριθούν στις μεγάλες απαιτήσεις του τυπικού σχολείου αναγκάζονται, όταν η οικογένειά τους μπορεί, να πληρώνουν χρήματα σε φροντιστήρια για να μπορέσουν «να περάσουν την τάξη». Επίσης, βρισκόμενοι σε ένα πολύ πιεστικό σχολικό περιβάλλον, οδηγούνται στο να δημιουργούν στην τάξη κλίμα που να ταιριάζει περισσότερο στις δικές τους προτιμήσεις, δημιουργώντας το γνωστό αντιεκπαιδευτικό κλίμα. Η αναγκαστική συνύπαρξη στην ίδια αίθουσα των μαθητών με διαφορετικές προσδοκίες υποχρεώνει ΟΛΟΥΣ να: 1. Βρίσκονται σε τάξη που δεν τους ικανοποιεί και δεν τους ταιριάζει. 2. Αισθάνονται ότι η κοινωνία τους αδικεί. 3. Πληρώνουν φροντιστήρια και συντηρούν με το υστέρημα της οικογένειάς τους την παραπαιδεία, είτε για να έχουν καλύτερη εκπαίδευση είτε για να μπορέσουν να περάσουν την τάξη. Πρέπει να σταματήσει η «προκρούστεια» λογική που τους θέλει όλους στα ίδια μέτρα. Η κοινωνία έχει ανάγκη όλους τους ανθρώπους - μέλη της και με αυτό που μπορεί και θέλει να της προσφέρει ο κάθε ένας! Προτείνω: Να αυξηθεί δραστικά το πλήθος των Πρότυπων σχολείων, με κατάταξη των μαθητών σε αυτά σύμφωνα με την επίδοσή τους στα μαθήματα, με εξετάσεις. Επιπρόσθετα, σε όλα τα σχολεία, όπου υπάρχουν περισσότερα από ένα τμήματα ανά τάξη, να δημιουργηθούν Πρότυπα Τμήματα και να δίνεται στους μαθητές η δυνατότητα να καταταχθούν στα τμήματα του σχολείου τους ανάλογα με τις επιδόσεις τους. Να μπορούν κάθε νέα χρονιά, να αναθεωρούν αυτή την κατάταξή τους σύμφωνα με την επίδοσή τους από την προηγούμενη. Όλοι οι μαθητές θα έχουν δικαίωμα να καταταγούν εκεί που θέλουν και χωρίς κόστος, διότι κανείς δεν θα έχει λόγο να προσπαθεί να καταταγεί σε τμήμα που δεν του ταιριάζει. Έτσι θα ανταμείβεται η προσπάθεια των μαθητών και θα γίνεται παράλληλα σεβαστή η προτίμησή τους για το είδος του μαθήματος που θέλουν να έχουν. Θα υπάρχει διαβάθμιση απαιτήσεων στο κάθε τμήμα ανάλογη με της δυνατότητες των μαθητών. Έτσι τελικά, και μάλιστα με πολύ μικρότερο συναισθηματικό και οικονομικό κόστος για όλους, όλοι θα είναι κερδισμένοι γιατί θα έχουν αυτό που τους αρέσει και που τους αναλογεί.