Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 07 – Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού ΛυκείουΣχόλιο του χρήστη Βασίλειος Παππάς | 2 Μαΐου 2020, 12:27
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Μετά πολύ μεγάλης χαράς υποδεχόμαστε την πολυπόθητη επιστροφή του έτερου πυλώνα των κλασικών γραμμάτων, των Λατινικών. Όπως είναι γνωστό, η Ρώμη και η λατινική γλώσσα αποτελούν τη 'γέφυρα' μεταξύ του αρχαίου ελληνικού και του δυτικοευρωπαϊκού πολιτισμού. Η λατινική γλώσσα και ο ρωμαϊκός πολιτισμός συντέλεσαν στη μετάδοση της αρχαίας ελληνικής λογοτεχνίας στην Ευρώπη (Αναγέννηση) και συνεπώς στη μετάδοση του ελληνικού πνεύματος και πολιτισμού στη Δύση. Επίσης, πάμπολλες λατινικές λέξεις και φράσεις έχουν διατηρηθεί στη νέα ελληνική γλώσσα, που τις χρησιμοποιούμε καθημερινά στον προφορικό και στον γραπτό μας λόγο. Τέλος, για τη χρησιμότητα των Λατινικών στον ελληνικό λαό, παραθέτω τη μαρτυρία ενός μεγάλου δασκάλου του Γένους των αρχών του 19ου αιώνα, Δημητρίου-Δανιήλ Φιλιπππίδη (η μαρτυρία του μοιάζει πιο επίκαιρη από ποτέ): '[...] Αυτή είναι η αιτία όπου ένας σοφός μας δεν πρέπει να αμελεί την λατινικήν γλώσσαν. Επειδή χωρίς αυτήν μήτε τα των Ελλήνων μπορεί σωστά να ξέρει [...] δεν λέγω ταις ωφέλειαις όπου ημπορεί να έχει εις ταις επιστήμαις, ταις φυσικαίς μάλιστα. Αφίνω ακόμα να λέγω και την ευκολίαν όπου ημπορεί να έχει εις την γλώσσαν των Ιταλών και των Φρανσαίων' (Από τα Προλεγόμενα στη μετάφρασή του της Επιτομής του Τρόγου).