Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 04 – Διδασκόμενα μαθήματα και αξιολόγηση μαθητών του ΓυμνασίουΣχόλιο του χρήστη ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΓΕΩΛΟΓΩΝ | 2 Μαΐου 2020, 13:14
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Άρθρο 04.Διδασκόμενα μαθήματα και αξιολόγηση μαθητών του Γυμνασίου "Η Γεωλογία, μια από τις τέσσερις θετικές επιστήμες, παρέχει πληροφορίες σχετικά με τη σεισμική δράση και την αντιμετώπιση των σεισμικών κινδύνων, την ηφαιστειότητα, τη γεωθερμική ενέργεια, τον ορυκτό πλούτο (μοχλό για την ανάπτυξη της χώρας), τους υδατικούς πόρους, την διαχείριση και την προστασία τους, καθώς και μια πληθώρα άλλων θεμάτων υψίστης σημασίας για την αναπτυξιακή πορεία της χώρας μας. Επίσης, μέσω της γεωλογίας, οι σημερινοί μαθητές και αυριανοί πολίτες, μπορούν να ενημερωθούν για τους γεωλογικούς κινδύνους – φυσικές καταστροφές (σεισμοί, κατολισθήσεις, πλημμύρες, ξηρασία, κλιματική αλλαγή) και τα μέτρα πρόληψης – προστασίας για την ασφάλεια και ευημερία του ανθρώπου Η γεωλογία όμως παραμένει υποβαθμισμένη στο ωρολόγιο πρόγραμμα της β/θμιας, καθώς διδάσκεται μόνο 3 ώρες στο γυμνάσιο, με πρόσφατη μάλιστα την περικοπή μιας ώρας, ενώ στο λύκειο υπάρχει μόνο επιλογής μάθημα στην Α΄τάξη (Γεωλογία και διαχείριση φυσικών πόρων). Συγκεκριμένα ο ΣΕΓ προτείνει: ● Ένταξη στην ομάδα Α΄ όλων των μαθημάτων φυσικών επιστημών ανεξαιρέτως (φυσική, χημεία, βιολογία, γεωλογία-γεωγραφία). ● Επαναφορά της ώρας που περικόπηκε, δίωρη διδασκαλία του μαθήματος «Γεωλογία-Γεωγραφία» στην Α΄ Γυμνασίου σύμφωνα και με την εισήγηση του ΙΕΠ (4799/24¬-06¬-2016). ●Υποχρεωτικό μάθημα Γεωλογίας στα Γενικά Λύκεια. Σε αυτή την κατεύθυνση, θα μπορούσε να τροποποιηθεί το ωρολόγιο πρόγραμμα ώστε το μάθημα της Α’ Λυκείου «Γεωλογία και Διαχείριση Φυσικών Πόρων» από επιλογής να ενταχθεί στα μαθήματα γενικής παιδείας (υποχρεωτικά). ● Δημιουργία τομέα στα ΕΠΑΛ που θα οδηγεί τους αποφοίτους σε πτυχία ειδικοτήτων όπως μαρμαροτεχνιτών, γεωτρυπανιστών, τεχνολόγων πετρελαίου κ.α. σχετικών με τη Γεωλογία. Με αυτό τον τρόπο θα αναβαθμιστεί παράλληλα και η επαγγελματική εκπαίδευση. ● Νέα αναλυτικά προγράμματα σπουδών για τα μαθήματα «Γεωλογία-Γεωγραφία» και «Γεωλογία και Διαχείριση φυσικών πόρων» βασισμένα σε εισηγήσεις μελών ΔΕΠ τμημάτων Γεωλογίας, ώστε τα σχολικά εγχειρίδια να διορθωθούν και να επικαιροποιηθούν."