• Σχόλιο του χρήστη 'Δημήτριος' | 2 Μαΐου 2020, 13:18

    Η πρόταση μου είναι ότι στο Δημοτικό, είτε θα πρέπει να μοιράζεται το κάθε τμήμα με άλλο μονοωρο μάθημα πχ μουσική, όπως γίνεται στα γυμνάσια με την τεχνολογία. Επιβεβλημένα αυτό θα πρέπει να γινεται στα μεγάλα τμήματα, ώστε να είναι αποτελεσματική η μονοωρη διδασκαλία του. Είτε θα πρέπει να υπάρχει και δεύτερος εκπαιδευτικός, όταν το τμήμα ξεπερνάει ένα πλήθος μαθητών, όπως γίνεται στα εργαστήρια των ΕΠΑΛ. Το μεγάλο πλήθος των μικρών μαθητών με έναν εκπαιδευτικό στα δημοτικά , αποτελεί τροχοπέδη για την αποτελεσματική διδασκαλία και μάθηση, εγκυμονεί κινδύνους διότι οι μικροί μαθητές δεν έχουν την αίσθηση της ασφάλειας, και δεν οικοδομείται η απαραίτητη παιδαγωγική σχέση μαθητών - εκπαιδευτικού σε μονοωρο μάθημα και στη συνολική επαφή μας με πολύ μεγάλο πλήθος μικρων μαθητων. Επίσης όταν είναι μικρός ο χώρος του εργαστηρίου να εισέρχεται ανάλογος αριθμός μαθητών. Στα δημοτικά όταν απουσιάζει ένας συνάδελφος τα παιδιά μοιράζονται οπότε προκαλείται συνωστισμός στο εργαστήριο (ας επισημάνουμε δώ την υγιεινή και ασφάλεια ). Επομένως, αναβάθμιση των εργαστηρίων πληροφορικής σε επάρκεια χώρων και συγχρονου εξοπλισμού,ανάπτυξη ψηφιακού διαδικτυακού εκπαιδευτικού υλικού, κατάλληλου για το επίπεδο των μαθητών. Παράλληλα διαμοιρασμός των μαθητών ανά ωρα διδασκαλίας, πιστεύω θα ήταν μέτρα προς τη σωστή κατεύθυνση, γιατί ήδη είναι θεσμοθετημένα τουλάχιστον σε επίπεδο γυμνασίου. Ανανέωση των προγραμμάτων σπουδών στο γυμνάσιο με πιο σύγχρονα και ίσως πιο απαιτητικά μαθήματα. Από τη στιγμή που ο μαθητής διδάσκεται στο δημοτικό επεξεργασία κειμένου, υπολογιστικά φύλλα , scratch κλπ στο γυμνάσιο τα αντικείμενα αυτά θα πρέπει να έχουν μεγαλύτερο εύρος γνώσεων ή να εισαχθούν νέα αντικείμενα όπως ίσως python κλπ.