• Σχόλιο του χρήστη 'Θέμις. Κ.' | 2 Μαΐου 2020, 13:46

    Η επαναφορά του μαθήματος των Λατινικων ως μάθημα πανελλαδικως εξεταζομενο κρίνεται σωστη. Οι ανθρωπιστικες σπουδές παγκοσμίως αλλά πρόσφατα και στην Ελλάδα, δέχονται μια προκλητική υποβαθμιση έναντι της χρησιμοθηριας, της τεχνοκρατικης αντιληψης και κυρίως της συντεχνιακης αντιληψης. Είναι μάθημα που με το κατάλληλο εγχειρίδιο καλλιεργεί την κριτική και συνθετικη ικανοτητα των μαθητών ενώ η απομνημονευση αφορά εν μέρει γραμματικους κανόνες που και αυτούς όμως οι μαθητές πρέπει ανακαλεσουν και να αναπροσαρμοσουν στο κάθε ζητούμενο. Είναι μάθημα πολυσημαντο, καθώς αποτελεί τη βάση σε όλες τις ανθρωπιστικες, νομικες και παιδαγωγικές ελληνικές και ξενόγλωσσες σπουδές διότι αφορά τον γλωσσικό μας κώδικα, την προέλευση ή μετεξέλιξη της γλώσσας, της σκέψης,των επιστημών και του δυτικού πολιτισμου ευρύτερα. -Οι κοινωνικές επιστήμες διδάσκονται πολλές ώρες ήδη σε γυμνάσιο κ λύκειο με απαιτήσεις παπαγαλιας κ δεν είναι ιδιαίτερα ελκυστικές στους μαθητές καθώς πολλές φορές καλούνται να απομνημονευσουν δίχως να καταλαβαίνουν.Εξάλλου, όσοι θα χρειαστούν τις κοινωνικές επιστήμες στις σπουδές τους, έχουν ήδη λάβει τις βάσεις στην 5η κ 6η δημοτικού, στη γ'γυμνασίου και στις ταξεις του λυκείου. Από την άλλη τα λατινικά δεν διδάσκονται σε καμία τάξη του λυκειου. Τα δε επιχειρήματα περί επιλογής μάθημα μόνο αστεία είναι καθώς υπάρχουν περιορισμοί στη σύσταση τμήματος μαθήματος επιλογής στη δευτεροβαθμια ενώ κάνεις δεν παρακολουθεί άγνωστο κ αδίδακτο αντικείμενο στη Γ Λυκείου.