Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 04 – Διδασκόμενα μαθήματα και αξιολόγηση μαθητών του ΓυμνασίουΣχόλιο του χρήστη ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΒΡΑΚΑΣ | 2 Μαΐου 2020, 13:37
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Η Αρχαία Ελληνική Γλώσσα είναι από τα υψηλότερα κατορθώματα του ανθρωπίνου πνεύματος ("Όποιος έχει εντρυφήσει στη μελέτη του αρχαίου Ελληνικού Γραπτού Λόγου έχει ψηλαφήσει τα όρια της Γραφής" Alexander Livingston, Βρετανός αρχαιοελληνιστής του περασμένου αιώνα). Υπό αυτήν την έννοια, είναι ανεπίτρεπτο οι Έλληνες μαθητές να μην εκπαιδεύονται και να μη δοκιμάζονται συστηματικά για τις επιδόσεις τους σε πρωτότυπα κείμενα αυτής της παράδοσης. Προϋπόθεση ολοκληρωμένης προσωπικότητας και υψηλής παιδείας είναι η γλωσσική καλλιέργεια στο ανώτερο δυνατό επίπεδο, με τήρηση των παιδαγωγικών προϋποθέσεων για κάθε ηλικία (Δημοτικό, Γυμνάσιο, Λύκειο). Με κανέναν τρόπο δεν επιβεβαιώνεται ότι η συστηματική μελέτη και εξάσκηση στην Αρχαιογλωσσία παρεμποδίζει ή περιστέλλει την Αρχαιογνωσία και τελικά την Αυτοσυνειδησία. Αντιθέτως, με την σύνταξη κατάλληλων Προγραμμάτων Σπουδών, λειτουργικών Εγχειριδίων, με την απαιτούμενη υποστήριξη/επιμόρφωση των εκπαιδευτικών που θα διδάξουν το μάθημα είναι εφικτή η αναβάθμιση της διδασκαλίας τους και η συνακόλουθη ανάταξη της προβληματικής γλωσσικής παιδείας. Στο επιχείρημα "γιατί έως τώρα δεν εκπληρώνονταν οι ανωτέρω στόχοι;" απαντώ: καλλιεργήθηκε από συγκεκριμένες πολιτικές πλευρές η εχθρότητα προς το συγκεκριμένο γνωστικό αντικείμενο και υπονομεύτηκε η υποστήριξή του εντός σχολείου για ιδεολογικούς-πολιτικούς λόγους και όχι επειδή είναι ασύμβατο με τις απαιτήσεις της εποχής. Αποτέλεσμα αυτού του διωγμού και της συκοφάντησης εις βάρος του μαθήματος είναι η διστακτικότητα ή και αντιπάθεια πολλών μαθητών προς αυτό. Χρειάζεται όλοι να αναλάβουμε τις ευθύνες μας στο πλαίσιο αυτό για υποστήριξη της παρουσίας των Κλασσικών Γραμμάτων στα σχολεία της χώρας που τα δημιούργησε. Αντώνιος Βράκας δρ φ. Πρώην Σχολικός Σύμβουλος Φιλολόγων Ευβοίας.