Ο Νόμος πρέπει να προβλέπει τη σύνδεση Πρότυπων Γυμνασίων με Πρότυπα Λύκεια, όπως ισχύει για τα ΠΕΙΣ, και την απρόσκοπτη εγγραφή των αποφοίτων του Πρότυπου Γυμνασίου στο συνδεδεμένο Λύκειο. Παραλλήλως, να παρέχει τη δυνατότητα σε μαθητές/τριες που προέρχονται από άλλα Γυμνάσια να διεκδικήσουν μέσω εξετάσεων την κάλυψη ενός αριθμού επιπλέον θέσεων στην α΄ τάξη Λυκείου. Όποιος γνωρίζει τα Πρότυπα Σχολεία εκ των ένδον, αντιλαμβάνεται ότι οι ενδιάμεσες εξετάσεις (από το Γυμνάσιο στο Λύκειο) επιδρούν αρνητικά στην ψυχολογία των μαθητών/τριών και αλλοιώνουν τον χαρακτήρα της γ΄ τάξης Γυμνασίου, μετατρέποντάς την σε τάξη προετοιμασίας για νέες εισαγωγικές.
Ο Νόμος πρέπει να προβλέπει τη σύνδεση Πρότυπων Γυμνασίων με Πρότυπα Λύκεια, όπως ισχύει για τα ΠΕΙΣ, και την απρόσκοπτη εγγραφή των αποφοίτων του Πρότυπου Γυμνασίου στο συνδεδεμένο Λύκειο. Παραλλήλως, να παρέχει τη δυνατότητα σε μαθητές/τριες που προέρχονται από άλλα Γυμνάσια να διεκδικήσουν μέσω εξετάσεων την κάλυψη ενός αριθμού επιπλέον θέσεων στην α΄ τάξη Λυκείου. Όποιος γνωρίζει τα Πρότυπα Σχολεία εκ των ένδον, αντιλαμβάνεται ότι οι ενδιάμεσες εξετάσεις (από το Γυμνάσιο στο Λύκειο) επιδρούν αρνητικά στην ψυχολογία των μαθητών/τριών και αλλοιώνουν τον χαρακτήρα της γ΄ τάξης Γυμνασίου, μετατρέποντάς την σε τάξη προετοιμασίας για νέες εισαγωγικές.