Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 07 – Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού ΛυκείουΣχόλιο του χρήστη Ορέστης Χ. | 2 Μαΐου 2020, 14:17
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Δεν προκαλεί καμία εντύπωση η απόφαση για κατάργηση της κοινωνιολογίας από τις πανελλαδικές εξετάσεις. Για να την κατανοήσει κάνεις αρκεί: να έχει τη στοιχειώδη επίγνωση ότι η κοινωνιολογία είναι μια επιστήμη που συμβάλλει στην απελευθέρωση των ατόμων από τη μοιρολατρία, είναι μια επιστήμη χειραφέτησης και αυτογνωσίας καθώς στον πυρήνα της βρίσκεται η κριτική προσέγγιση των πραγμάτων. Όπως λέει και ο σπουδαίος Δ.Γ.Τσαούσης "δεν θα ήταν υπερβολή να πούμε ότι η κοινωνιολογία είναι μια επιστήμη ελευθερίας". Άμεσο συνεπακόλουθο του παραπάνω, είναι και η ταραχώδη ιστορία του μαθήματος στην ελληνική εκπαίδευση αλλά και η αντιμετώπιση της ίδιας της επιστήμης της κοινωνιολογίας από συντηρητικά έως ακραία συντηρητικά καθεστώτα. Αν έχουμε κατά νου τα δύο παραπάνω στοιχεία, η επιλογής της κατάργησης της κοινωνιολογίας αιτιολογείται απόλυτα, αλλά δεν δικαιολογείται σε καμία περίπτωση. Σχετικά με τα επιχειρήματα περί Ελληνορωμαϊκού Πολιτισμού και Κλασικής Γραμματείας, ας αναρωτηθούμε το εξής: οι αρχαίοι Έλληνες φιλόσοφοι, Αριστοτέλης, Πλάτωνας, Σωκράτης κοκ ή οι αντίστοιχοι της Ρωμαϊκής εποχής, οι οποίοι μεγάλο κομμάτι του έργου τους (υπό τη σκέπη της φιλοσοφίας φυσικά) το αφιέρωσαν στη μελέτη της πολιτείας/κοινωνίας, άραγε θα ήταν αντίθετοι στη διδασκαλία μιας επιστήμης με αντικείμενο την κοινωνία και τα κοινωνικά φαινόμενα; Δε νομίζω.