Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 07 – Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού ΛυκείουΣχόλιο του χρήστη ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΒΡΑΚΑΣ | 2 Μαΐου 2020, 14:50
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Η Λατινική Γλώσσα είναι ο έτερος πυλώνας των Κλασσικών Γραμμάτων στο πλαίσιο της Δυτικής Παράδοσης. Η διδασκαλία και η εξέτασή τους, και μάλιστα διευρυμένη, εντός του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος κρίνεται επιβεβλημένη για τους εξής λόγους: 1. Αποτελούν πολύ σημαντική πνευματική άσκηση, όπως και τα Αρχαία Ελληνικά από το πρωτότυπο. Προλαβαίνω αντίρρηση περί "αποστηθίσεως". Υπάρχουν μέθοδοι διδασκαλίας και αξιολόγησης - σε συνδυασμό με νέα Προγράμματα Σπουδών και Εγχειρίδια - που δύνανται να αναβαθμίσουν τη διδασκαλία και την αξιολόγηση του μαθήματος. Πριν από λίγα χρόνια η Επιτροπή Θεματοδοτών στις Πανελλήνιες Εξετάσεις έδειξε τον δρόμο προς την κατεύθυνση αυτή, με θέματα που απαιτούσαν ουσιαστική επαφή με τη Λατινογλωσσία. Η προσπάθεια θα τελεσφορήσει υπό τις προαναφερθείσες προϋποθέσεις. Το μάθημα πρέπει να διδάσκεται και να εξετάζεται ενδοσχολικώς και πανελλαδικώς. 2. Τα Λατινικά συνιστούν γέφυρα που συνδέει την Ελληνική παράδοση με τη Δυτική. Οι Έλληνες μαθητές είναι απολύτως αναγκαίο να είναι μέτοχοι της σύζευξης αυτής με τρόπο γλωσσικό (Λατινογλωσσία) και θεματικό (Λατινομάθεια) διότι είναι και πολίτες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Θα καταστεί δυνατός ο καλύτερος προσανατολισμός τους στον σύνθετο κόσμο που θα ζήσουν, όπου οι πνευματικές προϋποθέσεις της Δυτικής/Λατινικής (και ευρύτερης) παράδοσης είναι, παρά τα θρυλούμενα, περισσότερο ενεργές από ποτέ. 3. Οι πυλώνες αυτής της παράδοσης θεμελιώνουν την "ευρωπαϊκότητα", δηλαδή την κοινή ευρωπαϊκή πολιτισμική συνείδηση. Ποιοι είναι αυτοί; (i) Ελληνορωμαϊκό σύστημα αξιών [Ορθός Λόγος-Ανθρώπινη Αυτονομία-Αυτορρυθμιζόμενη Συλλογικότητα], (ii) Χριστιανική παράδοση, (iii) Εθνικές παραδόσεις επί μέρους λαών. Εξ αυτών καθίσταται αυτονόητη η συμπερίληψη των λατινικών σε οποιοδήποτε προηγμένο, ευρωπαϊκά προσανατολισμένο, εκπαιδευτικό σύστημα. 4. Σε πρακτικό επίπεδο είναι αυτονόητη η Λατινογλωσσία/Λατινομάθεια ως παράγοντας προώθησης της εκμάθησης ξένων γλωσσών, ειδικώς των Λατινογενών (αλλά όχι μόνο αυτών - η συνάφεια της Αγγλικής με τα Λατινικά δεν είναι καθόλου αμελητέα) σε περίοδο μάλιστα που η Ελληνική Πολιτεία θεσπίζει την δυνατότητα απόκτησης ΚΠΓ για τις ξένες γλώσσες εντός σχολείου. Η προσπάθεια αυτή μπορεί κάλλιστα να συνδυαστεί με τη διδασκαλία των Λατινικών. Αντώνιος Βράκας δρ φ. πρώην Σχολικός Σύμβουλος Φιλολόγων Ευβοίας.