Αξιότιμη κυρία Υπουργέ και κύριοι αρμόδιοι,
το σχόλιό μου αφορά το άρθρο 18 παρ. 1 του παρόντος σχεδίου νόμου, το οποίο θεωρώ ότι είναι παντελώς άστοχο, κατάφωρα άδικο και αποτελεί αποτρεπτικό παράγοντα στο να θέλει να φοιτήσει ένας άριστος μαθητής σε ένα πρότυπο σχολείο. Όπως καλά γνωρίζετε οι εξετάσεις για την εισαγωγή στα πρότυπα σχολεία είναι αδιάβλητες και σε αυτές επιτυγχάνουν οι καλύτεροι μαθητές από όλα τα σχολεία, αυτοί οι μαθητές που από μικροί ήταν απόλυτα συνεπείς, φιλομαθείς και με γονείς που τους στήριζαν σε κάθε τους βήμα και προσπάθεια, με στέρηση του προσωπικού χρόνου και του εισοδήματός τους, προκειμένου το παιδί τους, που πραγματικά άξιζε, να έχει ένα καλύτερο μέλλον στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Γιατί θέλετε με το νομοσχέδιο αυτό το Υπουργείο θέλει να υποβάλει συνεχώς σε δοκιμασίες αυτά τα παιδιά και τους γονείς τους; Δεν τους φτάνουν οι πολύ δύσκολες και ανταγωνιστικές εξετάσεις για εισαγωγή στο πρότυπο Γυμνάσιο για το οποίο έχουν καταβάλει μία μεθοδευμένη και μεγάλη προσπάθεια ετών; Γιατί πρέπει τα παιδιά, στην ευαίσθητη ηλικία των 15 ετών, εκεί που επί 3 χρόνια έχουν διαμορφώσει τις φιλίες τους και έχουν μάθει σε ένα συγκεκριμένο εκπαιδευτικό περιβάλλον να περάσουν πάλι (3 χρόνια μετά) τη βάσανο των πολύ αγχωτικών εξετάσεων για το εάν θα μπορέσουν να φοιτήσουν στο Λύκειο του σχολείου τους;Γιατί να μπουν στη βάσανο, σε περίπτωση που έχουν μια ατυχία και δεν τα καταφέρουν, να αλλάζουν σχολείο και να πρέπει να ξανακάνουν φιλίες από την αρχή;Στην ηλικία των 15 ετών που οι φιλίες είναι ήδη διαμορφωμένες, ποιος σκέφτεται την ευάλωτη ψυχολογία και ψυχoσύνθεση των εφήβων οι οποίοι επί 6 χρόνια τουλάχιστον υπήρξαν άριστοι μαθητές (άρα είναι σχεδόν απίθανο να γίνουν μέτριοι ή κακοί στο Γυμνάσιο!!!!!) που εάν αποτύχουν στις εισαγωγικές εξετάσεις του προτύπου Λυκείου θα αναγκαστούν να γυρίσουν στο Λύκειο της γειτονίας τους και να είναι οι "δαχτυλοδειχτούμενοι" μαθητές που απέτυχαν στο πρότυπο Λύκειο και έτσι ξαναγύρισαν στο σχολείο της γειτονίας τους που εξαρχής είχαν απορρίψει? Ως μητέρα δύο μικρών παιδιών στο Δημοτικό, που θα ήθελα τα παιδιά μου να προσπαθήσουν να δώσουν εξετάσεις για το Γυμνάσιο ενός προτύπου Σχολείου, θλίβομαι πάρα πολύ με αυτήν την διάταξη. Η διάταξη αυτή μας κάνει να σκεφτούμε εάν αξίζει τον κόπο να υποβάλλουμε τα παιδιά μας κάθε τρία χρόνια σε αυτήν την δοκιμασία. Τη δοκιμασία εισαγωγής εξετάσεων στο πρότυπο Γυμνάσιο την αντιλαμβάνομαι απόλυτα και είναι δίκαιη και λογική, γιατί εκεί γίνεται η επιλογή των άριστων, αξιόλογων μαθητών που θα διαμορφώσουν τις τάξεις του σχολείου. Δεν θα ήθελα όμως να υποβάλω τα παιδιά μου και την οικογένειά μου στο άγχος του να σκεφτόμαστε τι θα κάνουμε εάν το παιδί μας κληθεί να αλλάξει σχολείο μετά από τρία χρόνια! Αξιότιμη κυρία Υπουργέ, μην μας απογοητεύσετε! Εμείς, οι γονείς παιδιών που προσπαθούν, μελετούν με συνέπεια, που ελπίζουμε σε μια καλύτερη παιδεία για τα παιδιά μας, στηρίξαμε τις ελπίδες μας ότι θα προωθούσατε το θεσμό της αριστείας και των προτύπων σχολείων. Παρά τις καλές προθέσεις σας, ελπίζω να αντιλαμβάνεστε ότι η συγκεκριμένη διάταξη μόνο αντικίνητρο αποτελεί για την πρόθεση ενός άριστου μαθητή και των γονέων του να φοιτήσει σε ένα πρότυπο σχολείο. Σαφώς μπορείτε να θεσμοθετήσετε (που ενδεχομένως να υφίσταται ήδη) το Λύκειο των προτύπων Σχολείων να δέχεται ένα νέο ποσοστό μαθητών από άλλα σχολεία με εξετάσεις με μια μικρή αύξηση των φοιτούντων σε αυτό. Μην ακυρώσετε όμως την προσπάθεια των παιδιών που με τόσους κόπους και θυσίες κατάφεραν και πίστευσαν ότι θα εισαχθούν καθόλη τη διάρκεια της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε ένα πρότυπο Σχολείο. Αξιότιμη κυρία Υπουργέ και κύριοι αρμόδιοι, ελπίζω να αναλογιστείτε το άγχος, την αγωνία και τις ελπίδες των μαθητών που επί 6 και πλέον χρόνια προσπαθούν να εισαχθούν σε ένα πρότυπο σχολείο, να εισακούσετε τα εύλογα αιτήματά μας και να αποσύρετε αυτήν την ανάλγητη διάταξη!
Αξιότιμη κυρία Υπουργέ και κύριοι αρμόδιοι, το σχόλιό μου αφορά το άρθρο 18 παρ. 1 του παρόντος σχεδίου νόμου, το οποίο θεωρώ ότι είναι παντελώς άστοχο, κατάφωρα άδικο και αποτελεί αποτρεπτικό παράγοντα στο να θέλει να φοιτήσει ένας άριστος μαθητής σε ένα πρότυπο σχολείο. Όπως καλά γνωρίζετε οι εξετάσεις για την εισαγωγή στα πρότυπα σχολεία είναι αδιάβλητες και σε αυτές επιτυγχάνουν οι καλύτεροι μαθητές από όλα τα σχολεία, αυτοί οι μαθητές που από μικροί ήταν απόλυτα συνεπείς, φιλομαθείς και με γονείς που τους στήριζαν σε κάθε τους βήμα και προσπάθεια, με στέρηση του προσωπικού χρόνου και του εισοδήματός τους, προκειμένου το παιδί τους, που πραγματικά άξιζε, να έχει ένα καλύτερο μέλλον στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Γιατί θέλετε με το νομοσχέδιο αυτό το Υπουργείο θέλει να υποβάλει συνεχώς σε δοκιμασίες αυτά τα παιδιά και τους γονείς τους; Δεν τους φτάνουν οι πολύ δύσκολες και ανταγωνιστικές εξετάσεις για εισαγωγή στο πρότυπο Γυμνάσιο για το οποίο έχουν καταβάλει μία μεθοδευμένη και μεγάλη προσπάθεια ετών; Γιατί πρέπει τα παιδιά, στην ευαίσθητη ηλικία των 15 ετών, εκεί που επί 3 χρόνια έχουν διαμορφώσει τις φιλίες τους και έχουν μάθει σε ένα συγκεκριμένο εκπαιδευτικό περιβάλλον να περάσουν πάλι (3 χρόνια μετά) τη βάσανο των πολύ αγχωτικών εξετάσεων για το εάν θα μπορέσουν να φοιτήσουν στο Λύκειο του σχολείου τους;Γιατί να μπουν στη βάσανο, σε περίπτωση που έχουν μια ατυχία και δεν τα καταφέρουν, να αλλάζουν σχολείο και να πρέπει να ξανακάνουν φιλίες από την αρχή;Στην ηλικία των 15 ετών που οι φιλίες είναι ήδη διαμορφωμένες, ποιος σκέφτεται την ευάλωτη ψυχολογία και ψυχoσύνθεση των εφήβων οι οποίοι επί 6 χρόνια τουλάχιστον υπήρξαν άριστοι μαθητές (άρα είναι σχεδόν απίθανο να γίνουν μέτριοι ή κακοί στο Γυμνάσιο!!!!!) που εάν αποτύχουν στις εισαγωγικές εξετάσεις του προτύπου Λυκείου θα αναγκαστούν να γυρίσουν στο Λύκειο της γειτονίας τους και να είναι οι "δαχτυλοδειχτούμενοι" μαθητές που απέτυχαν στο πρότυπο Λύκειο και έτσι ξαναγύρισαν στο σχολείο της γειτονίας τους που εξαρχής είχαν απορρίψει? Ως μητέρα δύο μικρών παιδιών στο Δημοτικό, που θα ήθελα τα παιδιά μου να προσπαθήσουν να δώσουν εξετάσεις για το Γυμνάσιο ενός προτύπου Σχολείου, θλίβομαι πάρα πολύ με αυτήν την διάταξη. Η διάταξη αυτή μας κάνει να σκεφτούμε εάν αξίζει τον κόπο να υποβάλλουμε τα παιδιά μας κάθε τρία χρόνια σε αυτήν την δοκιμασία. Τη δοκιμασία εισαγωγής εξετάσεων στο πρότυπο Γυμνάσιο την αντιλαμβάνομαι απόλυτα και είναι δίκαιη και λογική, γιατί εκεί γίνεται η επιλογή των άριστων, αξιόλογων μαθητών που θα διαμορφώσουν τις τάξεις του σχολείου. Δεν θα ήθελα όμως να υποβάλω τα παιδιά μου και την οικογένειά μου στο άγχος του να σκεφτόμαστε τι θα κάνουμε εάν το παιδί μας κληθεί να αλλάξει σχολείο μετά από τρία χρόνια! Αξιότιμη κυρία Υπουργέ, μην μας απογοητεύσετε! Εμείς, οι γονείς παιδιών που προσπαθούν, μελετούν με συνέπεια, που ελπίζουμε σε μια καλύτερη παιδεία για τα παιδιά μας, στηρίξαμε τις ελπίδες μας ότι θα προωθούσατε το θεσμό της αριστείας και των προτύπων σχολείων. Παρά τις καλές προθέσεις σας, ελπίζω να αντιλαμβάνεστε ότι η συγκεκριμένη διάταξη μόνο αντικίνητρο αποτελεί για την πρόθεση ενός άριστου μαθητή και των γονέων του να φοιτήσει σε ένα πρότυπο σχολείο. Σαφώς μπορείτε να θεσμοθετήσετε (που ενδεχομένως να υφίσταται ήδη) το Λύκειο των προτύπων Σχολείων να δέχεται ένα νέο ποσοστό μαθητών από άλλα σχολεία με εξετάσεις με μια μικρή αύξηση των φοιτούντων σε αυτό. Μην ακυρώσετε όμως την προσπάθεια των παιδιών που με τόσους κόπους και θυσίες κατάφεραν και πίστευσαν ότι θα εισαχθούν καθόλη τη διάρκεια της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε ένα πρότυπο Σχολείο. Αξιότιμη κυρία Υπουργέ και κύριοι αρμόδιοι, ελπίζω να αναλογιστείτε το άγχος, την αγωνία και τις ελπίδες των μαθητών που επί 6 και πλέον χρόνια προσπαθούν να εισαχθούν σε ένα πρότυπο σχολείο, να εισακούσετε τα εύλογα αιτήματά μας και να αποσύρετε αυτήν την ανάλγητη διάταξη!