Αξιότιμη Κα Υπουργέ,
Είμαι μαθητής της Α’ Γυμνασίου σε ένα από τα πρότυπα της Αθήνας. Πέρυσι πέρασα όλη την χρονιά προσπαθώντας να είμαι συνεπής και άριστος μαθητής στην ΣΤ’ δημοτικού, ενώ παράλληλα προετοιμαζόμουν με εντατικό ρυθμό για τις εισαγωγικές εξετάσεις των προτύπων.
Οι γονείς μου με έπεισαν να μπω στην δύσκολη αυτή διαδικασία, διότι έτσι θα εξασφάλιζα ένα πολύ καλύτερο επίπεδο εκπαίδευσης για το Γυμνάσιο, αλλά και το Λύκειο!
Πολλές φορές είχα σκεφτεί να παρατήσω εκείνη την προσπάθεια, γιατί θα πήγαινα σε ένα καινούριο σχολείο, όπου θα έπρεπε να κάνω από την αρχή νέους φίλους και παρέες. Όμως οι γονείς μου με διαβεβαίωναν ότι από το Γυμνάσιο και μετά δημιουργούνται οι πιο σημαντικές και σταθερές φιλίες. Με κίνητρο την καλύτερη μαθησιακή μου εξέλιξή και πορεία και την προτροπή των γονιών μου, συνέχιζα να προσπαθώ και τελικά τα κατάφερα.
Δυστυχώς η κυβέρνηση δεν φαίνεται να υπολογίζει την δική μου προσπάθεια και των υπολοίπων παιδιών που πέρασαν στα πρότυπα Γυμνάσια, καθώς επίσης και το γεγονός ότι η επιλογή μας έγινε με δεδομένο την μετάβαση μας στο πρότυπο Λύκειο, με τις συνήθεις προαγωγικές και όχι με νέες εισαγωγικές εξετάσεις.
Εμείς, τα παιδιά των προτύπων σχολείων, «κυνηγάμε» καθημερινά την αριστεία, καθώς το επίπεδο των συμμαθητών μας είναι πολύ υψηλό και προσπαθούμε να διακριθούμε ως οι καλύτεροι μεταξύ των καλυτέρων.
Αυτό δεν είναι προσπάθεια για την αριστεία;
Γιατί θα πρέπει να ξανα-κριθούμε ως άριστοι, μέσα από μία από μια δεύτερη εξεταστική διαδικασία;
Δεν θα είναι επαρκής η τριετής φοίτησή μας στο πρότυπο Γυμνάσιο, όπου κρινόμαστε για την απόδοση και το επίπεδό μας καθημερινά, από καθηγητές που εσείς τοποθετείτε ως άξιους και ικανούς να υπηρετούν το θεσμό των προτύπων; Τι πιο έγκυρο και αξιόπιστο από αυτό υπάρχει;
Κατά την γνώμη μου θα ήταν δικαιότερο να θεσπιστούν άλλου είδους κριτήρια για την μετάβαση μας στο πρότυπο Λύκειο. Για παράδειγμα θα μπορούσατε να βάλετε κάποιο βαθμολογικό όριο, που να προκύπτει από τους μέσους όρους των τριών τάξεων του Γυμνασίου, έτσι ώστε οι μαθητές που πραγματικά προσπάθησαν να συνεχίσουν στο πρότυπο Λύκειο.
Σε περίπτωση που το άρθρο 18 περάσει ως έχει τώρα, θα είναι σαν να έχετε υποβάλει τους μαθητές των προτύπων Γυμνασίων να ακολουθήσουν τρεις φορές την διαδικασία των πανελλαδικών εξετάσεων. Κάτι τέτοιο, όπως σίγουρα αντιλαμβάνεστε, είναι πολύ πιεστικό και ψυχοφθόρο για εμάς και τις οικογένειες μας.
Σας παρακαλώ πολύ να επανεξετάσετε το άρθρο 18.
Μην απαξιώσετε την καθημερινή μας προσπάθεια στις τρεις τάξεις του Γυμνασίου.
Μην μας κρίνετε από μία και μόνο διαδικασία εισαγωγικών εξετάσεων στο Λύκειο.
Δώστε μας κίνητρο να κυνηγάμε την αριστεία καθημερινά και όχι το αποτέλεσμα των εισαγωγικών στο πρότυπο Λύκειο.
Με εκτίμηση,
Ο μαθητής
Α’ τάξης Προτύπου Γυμνασίου,
Ελευθέριος Μητσοτάκης
Αξιότιμη Κα Υπουργέ, Είμαι μαθητής της Α’ Γυμνασίου σε ένα από τα πρότυπα της Αθήνας. Πέρυσι πέρασα όλη την χρονιά προσπαθώντας να είμαι συνεπής και άριστος μαθητής στην ΣΤ’ δημοτικού, ενώ παράλληλα προετοιμαζόμουν με εντατικό ρυθμό για τις εισαγωγικές εξετάσεις των προτύπων. Οι γονείς μου με έπεισαν να μπω στην δύσκολη αυτή διαδικασία, διότι έτσι θα εξασφάλιζα ένα πολύ καλύτερο επίπεδο εκπαίδευσης για το Γυμνάσιο, αλλά και το Λύκειο! Πολλές φορές είχα σκεφτεί να παρατήσω εκείνη την προσπάθεια, γιατί θα πήγαινα σε ένα καινούριο σχολείο, όπου θα έπρεπε να κάνω από την αρχή νέους φίλους και παρέες. Όμως οι γονείς μου με διαβεβαίωναν ότι από το Γυμνάσιο και μετά δημιουργούνται οι πιο σημαντικές και σταθερές φιλίες. Με κίνητρο την καλύτερη μαθησιακή μου εξέλιξή και πορεία και την προτροπή των γονιών μου, συνέχιζα να προσπαθώ και τελικά τα κατάφερα. Δυστυχώς η κυβέρνηση δεν φαίνεται να υπολογίζει την δική μου προσπάθεια και των υπολοίπων παιδιών που πέρασαν στα πρότυπα Γυμνάσια, καθώς επίσης και το γεγονός ότι η επιλογή μας έγινε με δεδομένο την μετάβαση μας στο πρότυπο Λύκειο, με τις συνήθεις προαγωγικές και όχι με νέες εισαγωγικές εξετάσεις. Εμείς, τα παιδιά των προτύπων σχολείων, «κυνηγάμε» καθημερινά την αριστεία, καθώς το επίπεδο των συμμαθητών μας είναι πολύ υψηλό και προσπαθούμε να διακριθούμε ως οι καλύτεροι μεταξύ των καλυτέρων. Αυτό δεν είναι προσπάθεια για την αριστεία; Γιατί θα πρέπει να ξανα-κριθούμε ως άριστοι, μέσα από μία από μια δεύτερη εξεταστική διαδικασία; Δεν θα είναι επαρκής η τριετής φοίτησή μας στο πρότυπο Γυμνάσιο, όπου κρινόμαστε για την απόδοση και το επίπεδό μας καθημερινά, από καθηγητές που εσείς τοποθετείτε ως άξιους και ικανούς να υπηρετούν το θεσμό των προτύπων; Τι πιο έγκυρο και αξιόπιστο από αυτό υπάρχει; Κατά την γνώμη μου θα ήταν δικαιότερο να θεσπιστούν άλλου είδους κριτήρια για την μετάβαση μας στο πρότυπο Λύκειο. Για παράδειγμα θα μπορούσατε να βάλετε κάποιο βαθμολογικό όριο, που να προκύπτει από τους μέσους όρους των τριών τάξεων του Γυμνασίου, έτσι ώστε οι μαθητές που πραγματικά προσπάθησαν να συνεχίσουν στο πρότυπο Λύκειο. Σε περίπτωση που το άρθρο 18 περάσει ως έχει τώρα, θα είναι σαν να έχετε υποβάλει τους μαθητές των προτύπων Γυμνασίων να ακολουθήσουν τρεις φορές την διαδικασία των πανελλαδικών εξετάσεων. Κάτι τέτοιο, όπως σίγουρα αντιλαμβάνεστε, είναι πολύ πιεστικό και ψυχοφθόρο για εμάς και τις οικογένειες μας. Σας παρακαλώ πολύ να επανεξετάσετε το άρθρο 18. Μην απαξιώσετε την καθημερινή μας προσπάθεια στις τρεις τάξεις του Γυμνασίου. Μην μας κρίνετε από μία και μόνο διαδικασία εισαγωγικών εξετάσεων στο Λύκειο. Δώστε μας κίνητρο να κυνηγάμε την αριστεία καθημερινά και όχι το αποτέλεσμα των εισαγωγικών στο πρότυπο Λύκειο. Με εκτίμηση, Ο μαθητής Α’ τάξης Προτύπου Γυμνασίου, Ελευθέριος Μητσοτάκης