• Σχόλιο του χρήστη 'Εύη Παπαδογιωργάκη' | 2 Μαΐου 2020, 15:48

    Διευθύνοντας Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας και πιστεύοντας πραγματικά στη Δια Βίου Μάθηση είχα και έχω την ηθική υποχρέωση να προτρέπω τους εκπαιδευόμενους να συνεχίσουν στην επόμενη βαθμίδα για να βελτιώσουν ακόμα περισσότερο τις προοπτικές τους. Στην εποχή των μεταδιδακτορικών είναι το ελάχιστο η απόκτηση απολυτηρίου λυκείου. Οι άνθρωποι αυτοί έρχονται στα ΣΔΕ σε μεγάλη ηλικία με αρχικό σκοπό το απολυτήριο Γυμνασίου, στη συντριπτική τους πλειοψηφία για εργασιακούς λόγους.Στην πορεία όμως αυτό μετασχηματίζεται. Νιώθουν μέλη μιας κοινότητας,ξεπερνούν πιθανές τραυματικές σχολικές αναμνήσεις και ξαναπιάνουν το νήμα της εκπαίδευσης.Και εκεί στο τέλος της πρώτης χρονιάς κάποιοι δειλά αρχίζουν να φλερτάρουν με την ιδέα του λυκείου. Δυστυχώς στην επαρχία υπάρχουν ελάχιστα εσπερινά ΕΠΑΛ οπότε φοιτούν στα πρωινά. Παρά τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν, προσωπικές,οικονομικές και μαθησιακές επιτυγχάνουν το στόχο τους: το πολυπόθητο απολυτήριο του λυκείου και μαζί πτυχίο σε κάποια ειδικότητα που τους ενδιαφέρει. Σίγουρα οι άνθρωποι αυτοί -οι περισσότεροι γονείς και οι ίδιοι- δεν ασκούν κανενός είδους εκφοβισμό στα παιδιά. Ακριβώς το αντίθετο συμβαίνει. Δείχνουν ιδιαίτερο σεβασμό στο σχολείο και στους εκπαιδευτικούς (προσωπικά έχω ζήσει πολλές συγκινητικές στιγμές) και γίνονται βοηθοί και συμβουλάτορες των παιδιών. Τώρα λοιπόν με τα άρθρα αυτά, ουσιαστικά ξανακλείνει η πόρτα του εκπαιδευτικού συστήματος για τους απόφοιτους των ΣΔΕ οι οποίοι δεν θα έχουν πρόσβαση σε εσπερινό ΕΠΑΛ. Θα είναι ένας νέος αποκλεισμός. Νομίζω ότι θα πρέπει το Υπουργείο να συμπεριλάβει και την παράμετρο "απόφοιτοι ΣΔΕ" στον όποιο σχεδιασμό του.