Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε΄ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Α΄ ΜΕΡΟΥΣ Άρθρο 55 Μεταβατικές διατάξεις Κεφαλαίου Α΄Σχόλιο του χρήστη ΗΛΙΑΣ | 2 Μαΐου 2020, 16:30
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Αξιότιμη κ. Υπουργέ, μετά λύπης διαπιστώνουμε (η εκπαιδευτική κοινότητα) την αιφνιδιαστική πρωτοβουλία σας για την διαβούλευση του εκπαιδευτικού νομοσχεδίου-και λέω αιφνιδιαστική, αφού όλοι είχαμε εστιάσει στην πανδημία του κορωναϊού και κανείς σε κυβερνητικές αποφάσεις ή νομοσχέδια. Ενδέχεται δε να είναι και το μοναδικό τόσο μεγάλης κλίμακας νομοσχέδιο-την στιγμή που ακόμα και όλοι οι συνδικαλιστικοί ή άλλοι φορείς επέμεναν για αναβολή του. Παρ' όλα αυτά έχω τις επιφυλάξεις μου τόσο για τον τρόπο κατάθεσης του νομοσχεδίου όσο και για τις προοπτικές του. Επανέρχεστε με την τράπεζα θεμάτων η οποία απέτυχε παταγωδώς πριν από 6 χρόνια και εκτός των άλλων έγινε αντικείμενο εκμετάλλευσης από ιδιωτικά εκπαιδευτήρια αφού προγραμμάτιζαν ή και ανέβαλαν εξετάσεις με στόχο την διάχυση θεμάτων. Έτσι ονειρεύεστε την δημοκρατική δημόσια Παιδεία; Έχετε υπολογίσει το κόστος που απαιτείται για κάποιους μαθητές που προφανώς δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να ανταποκριθούν σε τέτοιες απαιτήσεις; Ψιλά γράμματα..... Φτάνετε τόσο εύκολα και χωρίς διάλογο στην κατάργηση από πανελλαδικές εξετάσεις ενός μαθήματος που: α) προάγει την αναλυτική και κριτική σκέψη, β) απελευθερώνει το άτομο από συμβατικές και κοινότοπες ερμηνείες, γ) συμβάλλει στην ενσωμάτωση λέξεων, φράσεων, εννοιών και γενικότερα αξιών που διευρύνουν και αναπτύσσουν το ανθρώπινο πνεύμα, δ) που βοηθούν στην κατανόηση αλλά και ερμηνεία κοινωνικών φαινομένων που τόσο απαραίτητο είναι στις μέρες μας και ε) σπάει το κατεστημένο τόσων χρόνων όπου ένας ολόκληρος προσανατολισμός καθοδηγείται και ελέγχεται από μια ελίτ. Και όχι μόνο ελέγχεται αλλά και λειτουργεί υπογείως εξαιτίας κάποιων "επιφανών" που ασκούν πιέσεις αποσκοπώντας σε ιδιωτικά και μόνο συμφέροντα και που προέρχονται από μακρά θητεία σε ιδιωτικά εκπαιδευτήρια. Τελικά η παιδεία είναι δημόσια ή ιδιωτική; Θεωρώ ότι το μάθημα της κοινωνιολογίας αλλά και όλα τα μαθήματα των κοινωνικών επιστημών έχουν λόγο ύπαρξης στην εκπαίδευση, έχουν δυναμική-αν και κατακρίνονται από εμμονές ημιμαθών- έχουν αποδοχή από την μαθητική κοινότητα και στο τέλος έχουν δικαίωμα ύπαρξης ΄πως τόσες άλλες επιστήμες. Στην Ευρώπη που κυριαρχούν στα ωρολόγια προγράμματα τα μαθήματα των κοινωνικών επιστημών, δεν έχουν μελετήσει λέτε; Καλό θα ήταν να λάβετε υπόψη τις πραγματικές ανάγκες της κοινωνίας και όχι τα συμφέροντα κάποιων που ευαγγελίζονται αλλαγές μόνο για να διατηρούν αξιώματα. Με όλο τον σεβασμό γιατί κάποια στιγμή όταν σας άκουσα και μιλήσαμε στο Μαρούσι, αλλιώς τα λέγατε. Τώρα τι άλλαξε;;; Η δημοκρατία στους τίτλους ή στην ουσία;;;;