Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 07 – Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού ΛυκείουΣχόλιο του χρήστη Nikos | 2 Μαΐου 2020, 16:35
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
To μάθημα των λατινικών πρέπει να εκσυγχρονιστεί. Αρχικά, θεωρώ ότι ήδη από το γυμνάσιο πρέπει οι μαθητές να μαθαίνουν ρωμαϊκή ιστορία μιας και τώρα μαθαίνουν κυρίως αρχαία ελληνική βυζαντινή και νεότερη έχοντας πλήρη άγνοια για τη Ρώμη.Επιπρόσθετα, στην Τρίτη γυμνασίου θα μπορούσε να υπάρχει ανθολόγιο ρωμαίων συγγραφέων (λογοτεχνικών και μη) από μετάφραση ( επιλογές κειμένων από μεταμορφώσεις ή και Αινειάδα/Προπέρτιο Κάτουλο και ιστορικών). Τώρα όσον αφορά τη β και γ λυκείου καλό θα ήταν η συγγραφή να περιλάβει μεταφρασμένα κείμενα (λογοτεχνικά και μη) πρωτότυπα κείμενα με κάποια κλιμάκωση από το πιο εύκολο στο πιο δύσκολο(κυρίως Ρωμαίων ιστορικών), ερωτήσεις κατανόησης και όχι μόνο σύνταξη και γραμματική όπως συνέβαινε τώρα με τα απαρχαιωμένα εγχειρίδια από το 85. Επίσης απο τα μέσα της β λυκείου να ασχολούνται και με μετάφραση και κατανόηση αδίδακτων χωρίων. Στην τελική γραπτή εξέταση θα πρέπει να περιλαμβάνεται μεταφρασμένο λογοτεχνικό ή και πεζό κείμενο, ερωτήσεις κατανόησης πάνω στο μεταφρασμένο,μετάφραση αδίδακτου λατινικού χωρίου , ερώτηση περιεχομένου επ αυτού,γραμματική και σύνταξη (χωρις εμμονή σε διφορούμενα ζητήματα). Καιρός πια είναι όντας στον 21 αιώνα να μη βλέπουμε τα λατινικά ως ουραγούς της αρχαίας ελληνικής γραμματείας και άρα υποδεέστερα, αλλά να καταλάβουμε τη σημασία τους για το σύγχρονο ευρωπαϊκό γίγνεσθαι και την προσφορά τους στις άλλες επιστήμες! Cogito, ergo sum(Rene Descartes)