Με μεγάλη απογοήτευση είδα την προωθούμενη διαδικασία μέσω εξετάσεων την οποία τα παιδιά μας που φοιτούν στην Α’ και Β’ τάξη Πρότυπου Γυμνάσιου (Αναβρύτων κ.α.) πρέπει να ακολουθήσουν προκειμένου να συνεχίσουν τη φοίτησή τους στο αντίστοιχο Πρότυπο Λύκειο. Ο σχεδιασμός είναι τουλάχιστον αντιπαιδαγωγικός και τιμωρητικός. Τα παιδιά συμμετείχαν στην ηλικία των 12 ετών σε ένα άκρως ανταγωνιστικό διαγωνισμό γνωρίζοντας ότι ακολουθεί η εξαετής Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση στο Πρότυπο Γυμνάσιο-Λύκειο. Οι οικογένειες έκαναν τον προγραμματισμό τους σε αυτή τη βάση. Αυτά κινδυνεύουν να ακυρωθούν αιφνίδια εν μέσω πανδημίας.
Μόλις οι μαθητές των Προτύπων Γυμνασίων καταφέρουν να δημιουργήσουν ένα σταθερό σχολικό και κοινωνικό περιβάλλον, έχοντας ήδη φύγει μια φορά μακριά από αυτό της περιοχής τους, θα κληθούν να διαγωνιστούν εκ νέου με τον κίνδυνο να χάσουν φίλους, είτε σε περίπτωση επιτυχίας είτε αποτυχίας, κάτι που είναι πολύ κρίσιμο συναισθηματικά για τους έφηβους.
Τι κλίμα συνεργασίας θα δημιουργηθεί μεταξύ των συμμαθητών, όταν ξέρουν ότι ο ένας θα ανταγωνιστεί τον άλλο για μια θέση στο Πρότυπο Λύκειο; Τι επιπτώσεις θα έχει στην ψυχολογία των μαθητών η πιθανή απομάκρυνσή τους από το σχολικό τους περιβάλλον;
Πώς εξυπηρετείται ο «βέλτιστος εκπαιδευτικός σχεδιασμός», η «αριστεία» και η «καινοτομία» αν υποβάλλουμε σε αλλεπάλληλες εξετάσεις τους μαθητές που ήδη διακρίθηκαν μια φορά; Οι μαθητές του Προτύπου Γυμνασίου έχοντας ήδη επιτύχει στις εξετάσεις για την α’ γυμνασίου, καλούνται να ανταποκριθούν καθημερινά στο υψηλών απαιτήσεων πρόγραμμα του σχολείου τους, ομίλους, διαγωνισμούς, δράσεις κ.α. Με τις νέες ρυθμίσεις οι ίδιοι μαθητές θα πρέπει να δώσουν εξετάσεις για το πρότυπο Λύκειο, να ακολουθήσουν άλλα τρία χρόνια σκληρής δουλειάς και τελικά Πανελλήνιες. Πόσα παιδιά θα είναι πρόθυμα ακολουθήσουν τόσο επίπονη διαδικασία; Μήπως απλώς εξυπηρετούνται κέντρα παραπαιδείας που θα πλαισιώσουν τις ικανότητες των μαθητών γυμνασίου (όπως κάνουν με τους μαθητές στ’ και ε’ δημοτικού) με εξαντλητική προετοιμασία σε συγκεκριμένα γνωστικά αντικείμενα προκειμένου να διακριθούν στις νέες εξετάσεις; Και σε αυτή την περίπτωση μήπως υποβαθμίζουμε και απαξιώνουμε περισσότερο την πολύπλευρη εκπαίδευση που υποστηρίζει το Πρότυπο σχολείο αντί να την αναβαθμίζουμε;
Μήπως παραβλέπετε το γεγονός ότι υπάρχει ένα επιπλέον τμήμα στα Πρότυπα Λύκεια και ότι διενεργούνται εξετάσεις μεταξύ των νέων μαθητών που επιθυμούν να εισαχθούν σε αυτό, ανανεώνοντας το μαθητικό πληθυσμό;
Όπως έχει προβλεφθεί η φοίτηση των μαθητών Πειραματικών Γυμνασίων στα συνδεδεμένα Πειραματικά Λύκεια χωρίς να διενεργείται επιπλέον κλήρωση, θα πρέπει να τηρηθεί το ίδιο για τους μαθητές των Προτύπων Γυμνασίων, όπως άλλωστε ισχύει έως σήμερα.
Με την προσδοκία να αναθεωρηθεί η συγκεκριμένη διάταξη,
Μητέρα μαθητών Προτύπου Γυμνασίου και Προτύπου Λυκείου Αναβρύτων
Με μεγάλη απογοήτευση είδα την προωθούμενη διαδικασία μέσω εξετάσεων την οποία τα παιδιά μας που φοιτούν στην Α’ και Β’ τάξη Πρότυπου Γυμνάσιου (Αναβρύτων κ.α.) πρέπει να ακολουθήσουν προκειμένου να συνεχίσουν τη φοίτησή τους στο αντίστοιχο Πρότυπο Λύκειο. Ο σχεδιασμός είναι τουλάχιστον αντιπαιδαγωγικός και τιμωρητικός. Τα παιδιά συμμετείχαν στην ηλικία των 12 ετών σε ένα άκρως ανταγωνιστικό διαγωνισμό γνωρίζοντας ότι ακολουθεί η εξαετής Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση στο Πρότυπο Γυμνάσιο-Λύκειο. Οι οικογένειες έκαναν τον προγραμματισμό τους σε αυτή τη βάση. Αυτά κινδυνεύουν να ακυρωθούν αιφνίδια εν μέσω πανδημίας. Μόλις οι μαθητές των Προτύπων Γυμνασίων καταφέρουν να δημιουργήσουν ένα σταθερό σχολικό και κοινωνικό περιβάλλον, έχοντας ήδη φύγει μια φορά μακριά από αυτό της περιοχής τους, θα κληθούν να διαγωνιστούν εκ νέου με τον κίνδυνο να χάσουν φίλους, είτε σε περίπτωση επιτυχίας είτε αποτυχίας, κάτι που είναι πολύ κρίσιμο συναισθηματικά για τους έφηβους. Τι κλίμα συνεργασίας θα δημιουργηθεί μεταξύ των συμμαθητών, όταν ξέρουν ότι ο ένας θα ανταγωνιστεί τον άλλο για μια θέση στο Πρότυπο Λύκειο; Τι επιπτώσεις θα έχει στην ψυχολογία των μαθητών η πιθανή απομάκρυνσή τους από το σχολικό τους περιβάλλον; Πώς εξυπηρετείται ο «βέλτιστος εκπαιδευτικός σχεδιασμός», η «αριστεία» και η «καινοτομία» αν υποβάλλουμε σε αλλεπάλληλες εξετάσεις τους μαθητές που ήδη διακρίθηκαν μια φορά; Οι μαθητές του Προτύπου Γυμνασίου έχοντας ήδη επιτύχει στις εξετάσεις για την α’ γυμνασίου, καλούνται να ανταποκριθούν καθημερινά στο υψηλών απαιτήσεων πρόγραμμα του σχολείου τους, ομίλους, διαγωνισμούς, δράσεις κ.α. Με τις νέες ρυθμίσεις οι ίδιοι μαθητές θα πρέπει να δώσουν εξετάσεις για το πρότυπο Λύκειο, να ακολουθήσουν άλλα τρία χρόνια σκληρής δουλειάς και τελικά Πανελλήνιες. Πόσα παιδιά θα είναι πρόθυμα ακολουθήσουν τόσο επίπονη διαδικασία; Μήπως απλώς εξυπηρετούνται κέντρα παραπαιδείας που θα πλαισιώσουν τις ικανότητες των μαθητών γυμνασίου (όπως κάνουν με τους μαθητές στ’ και ε’ δημοτικού) με εξαντλητική προετοιμασία σε συγκεκριμένα γνωστικά αντικείμενα προκειμένου να διακριθούν στις νέες εξετάσεις; Και σε αυτή την περίπτωση μήπως υποβαθμίζουμε και απαξιώνουμε περισσότερο την πολύπλευρη εκπαίδευση που υποστηρίζει το Πρότυπο σχολείο αντί να την αναβαθμίζουμε; Μήπως παραβλέπετε το γεγονός ότι υπάρχει ένα επιπλέον τμήμα στα Πρότυπα Λύκεια και ότι διενεργούνται εξετάσεις μεταξύ των νέων μαθητών που επιθυμούν να εισαχθούν σε αυτό, ανανεώνοντας το μαθητικό πληθυσμό; Όπως έχει προβλεφθεί η φοίτηση των μαθητών Πειραματικών Γυμνασίων στα συνδεδεμένα Πειραματικά Λύκεια χωρίς να διενεργείται επιπλέον κλήρωση, θα πρέπει να τηρηθεί το ίδιο για τους μαθητές των Προτύπων Γυμνασίων, όπως άλλωστε ισχύει έως σήμερα. Με την προσδοκία να αναθεωρηθεί η συγκεκριμένη διάταξη, Μητέρα μαθητών Προτύπου Γυμνασίου και Προτύπου Λυκείου Αναβρύτων