Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 07 – Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού ΛυκείουΣχόλιο του χρήστη Τάσος Κ. | 2 Μαΐου 2020, 18:35
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Η επαναφορά των Λατινικών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και η εξέτασή τους σε Πανελλαδικό επίπεδο είναι ένα βήμα με πρόσημο θετικό. Αυτό, σε καμία περίπτωση, δεν υποβαθμίζει το μάθημα της Κοινωνιολογίας. Η Κοινωνιολογία μπορεί -και θα ήταν εξίσου θετικό- να επανέλθει στο Πρόγραμμα Σπουδών σε επίπεδο Γενικής Παιδείας, όπως συνέβαινε και παλαιότερα, και να διδάσκεται σε όλους τους μαθητές και όχι σε μία περιορισμένη μερίδα τους. Είναι ένα μάθημα που αφορά κάθε άνθρωπο, από την στιγμή που αποτελεί μέρος του κοινωνικού συστήματος. Τα Λατινικά, ωστόσο, που απευθύνονται αποκλειστικά σε μαθητές της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών, είναι αναγκαίο να επανέλθουν στα πλαίσια των Πανελλαδικών Εξετάσεων. Πρόκειται για ένα μάθημα που, όπως κάθε ξένη γλώσσα, ανοίγει ένα παράθυρο σε ένα διαφορετικό πολιτισμικό πλαίσιο. Είναι η ευκαιρία για έναν ανοιχτό διάλογο ανάμεσα σε δύο πολιτισμούς που ανθίζουν παράλληλα -αρχαίο ελληνικό και αρχαίο ρωμαϊκό- εκτός των στενών ορίων της περιορισμένης, καθαρά ιστορικής προσέγγισής τους που, καθόλου σπάνια, τίθεται στο περιθώριο και παραμένει αδίδακτη από τα μαθήματα Ιστορίας. Σε κάθε περίπτωση, όμως, παραπάνω από αναγκαία είναι η επανεξέταση του τρόπου διδασκαλίας, εξέτασης των Λατινικών καθώς και των Σχολικών Εγχειριδίων που τα συνοδεύουν. Μια στείρα απομνημόνευση μετάφρασης, ορισμένων συντακτικών και γραμματικών φαινομένων και καμία απολύτως πολιτισμική/πραγματολογική προσέγγιση του μαθήματος, όπως μέχρι τώρα αυτό διδασκόταν, κάνει κάθε προσπάθεια ουσιαστικής εκμάθησης των Λατινικών πρόσκαιρη, επιφανειακή και πλήρως ατελέσφορη. Κλείνοντας, αξίζει να επισημανθεί, πως μεγάλο μέρος της βιβλιογραφίας που σχετίζεται με Ανθρωπιστικές και Κοινωνικές Επιστήμες (Φιλολογία, Νομική, Κοινωνιολογία, Θεολογία, Φιλοσοφία, Ιστορία, Θεατρολογία κ.α.) αλλά και με Επιστήμες των Θετικών Σπουδών (Μαθηματικά, Φυσική, Αστρονομία, Γεωλογία κ.α.), είναι γραμμένο στη γλώσσα των Λατινικών και πολλά από αυτά τα κείμενα παραμένουν αμετάφραστα. Η εκμάθηση, λοιπόν, των Λατινικών, ανοίγει -εκτός των άλλων- ένα παράθυρο σε μια πληθώρα βιβλιογραφικών πηγών, σχετικών με κάθε σχεδόν Επιστήμη, η οποία μπορεί να αξιοποιηθεί από κάθε γνώστη της Λατινικής. Τάσος Κ., Φοιτητής Κλασικής Φιλολογίας - ΕΚΠΑ