• Σχόλιο του χρήστη 'ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΑΖΟΥΡΑΣ' | 2 Μαΐου 2020, 18:31

    Κυρία υπουργέ, Έχοντας υψηλές προσδοκίες από εσάς και το επιτελείο σας, ελπίζω οι τελικές αποφάσεις να διαμορφωθούν αποκλειστικά με βάση τα επιχειρήματα για το καλό της εκπαίδευσης και των μαθητών. Το γενικό πλαίσιο του νομοσχεδίου είναι σε καλή κατεύθυνση, αλλά υπάρχει ανάγκη για σημαντικές τροποποιήσεις. Συγκεκριμένα ως γονέας μαθητή σε Πρότυπο Γυμνάσιο, εστιάζω στα εξής όσο μπορώ πιο συνοπτικά: Α) Αξιολόγηση Εκπαιδευτικών 1) Αναφορικά με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών υπάρχει δομή και μεθοδολογία. Μένει να αποδειχτεί εάν υπάρχει η βούληση εφαρμογής. 2) Δεν γίνεται καμία ρητή αναφορά για τα κριτήρια επιλογής και αξιολόγησης των Διευθυντών των Π&ΠΣ. Θεωρώ ότι η αξιοκρατική επιλογή και η αξιολόγηση των Διευθυντών (με ουσιαστικά και όχι τυπικά κριτήρια) επιβάλλεται. Η σωστή επιλογή και αξιολόγηση των Διευθυντών θα κρίνει σε μεγάλο βαθμό την επιτυχία του νομοσχεδίου σας, καθώς είναι οι άνθρωποι «κλειδιά» για κάθε σχολική μονάδα. Β) Επιλογή Μαθητών σε Πρότυπα & κατάργηση των προτεινόμενων εξετάσεων για εισαγωγή σε Α’ Λυκείου. Γιατί δεν πρέπει εξετάσεις στην Α’ Λυκείου: 1)Γιατί η επιλογή των μαθητών έχει γίνει με εξετάσεις στην Α’ Γυμνασίου. Άρα καλύπτεται το κριτήριο της αξιοκρατικής επιλογής. Επίσης αξιολόγηση διενεργείται ανά τετράμηνο και επιπλέον διενεργούνται εξετάσεις σύμφωνα με την εκπαιδευτική διαδικασία. 2)Γιατί οι επιτυχόντες μαθητές έχουν ήδη εισαχθεί στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Η βαθμίδα εκπαίδευσης είναι ενιαία και η μετάβαση στο συνδεδεμένο Πρότυπο Λύκειο συνεπάγεται. 3)Γιατί αποτελεί άνιση μεταχείριση σε σχέση με τα Πειραματικά Σχολεία. Εκεί δεν έχουμε διπλή κλήρωση, αλλά σωστά μία φορά στην Α’ Γυμνασίου 4)Γιατί είναι αντιεκπαιδευτικό και πλήττει την εκπαιδευτική διαδικασία. Η Γ’ Γυμνασίου μετατρέπεται ως προπαρασκευαστική τάξη για το Λύκειο. Αλλάζει τελείως ο σκοπός των Προτύπων και ουσιαστικά οι δράσεις και οι όμιλοι θα τεθούν σε 2η μοίρα. Επιπλέον η συχνή ανανέωση του σχολικού πληθυσμού δεν βοηθά την εκπαιδευτική διαδικασία και ταυτόχρονα πλήττει την ψυχολογία των μαθητών, καθώς κάποιοι από αυτούς θα αναγκαστούν να αλλάξουν βίαια σχολικό περιβάλλον. 5)Γιατί είναι ανήθικο να αλλάζουν τα δεδομένα βάση των οποίων τα παιδιά επέλεξαν το Πρότυπο σχολείο. Αφορά τόσο τους μαθητές που ήδη φοιτούν, όσο και αυτούς που ήδη ετοιμάζονται να δώσουν φέτος. Να λάβετε σοβαρά υπ’ όψιν ότι πολλά από αυτά τα παιδιά επέλεξαν να μην αποδεχτούν υποτροφίες ιδιωτικών σχολείων με γνώμονα το όραμα του δημόσιου Πρότυπου Σχολείου. 6)Γιατί είναι και παράνομο/αντισυνταγματικό. Ακόμα και αν επιμείνετε στη λάθος πρόταση των εξετάσεων, δεν γίνεται να εφαρμοστεί χωρίς να προβλέπεται μεταβατικό στάδιο 3ετίας. Συνέπειες νόμου με αναδρομική ισχύ δεν επιτρέπεται. (Αφορά τους μαθητές που ήδη φοιτούν και αυτούς που φέτος ετοιμάζονται να δώσουν) 7)Γιατί είναι άδικο για κάποιους από αυτούς τους μαθητές που προσπάθησαν, κοπίασαν, πέτυχαν και πίστεψαν στο όραμα του Πρότυπου Σχολείου, να αποχωρήσουν από το Σχολείο ως αποτυχημένοι, ενώ ταυτόχρονα καθηγητές που εκφράζουν ανοιχτά την αντίθεσή τους στο θεσμό των Προτύπων να παραμένουν στα σχολεία αυτά. 8)Γιατί η σημερινή ηγεσία θα αποδείξει με αυτό τον τρόπο ότι όχι μόνο δεν άλλαξε κάτι σε σχέση με τις προηγούμενες ηγεσίες και τη συμπεριφορά τους απέναντι στους πολίτες, αλλά τα πράγματα έχουν γίνει ακόμη χειρότερα. Πάντα οι αλλαγές και οι βελτιώσεις σε δομές, σχολεία, εκπαιδευτικούς αποτελούν ένα ελπιδοφόρο αβέβαιο αποτέλεσμα, αλλά πρώτη φορά φέτος επιχειρείται αλλαγή χωρίς πρόβλεψη περιόδου μετάβασης για τους μαθητές και τους γονείς. Με εκτίμηση Α. Βαζούρας