Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 07 – Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού ΛυκείουΣχόλιο του χρήστη ΑΝΔΡΟΥΛΙΔΑΚΗΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ | 2 Μαΐου 2020, 18:46
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Είναι πολλαπλά χρήσιμη η επαναφορά και ενίσχυση των κλασικών σπουδών στο ΓΕΛ, όπως ορθά επισημαίνεται στο υπό διαβούλευση νομοσχέδιο. Με τις εξής προϋποθέσεις : α. να συγγραφεί νέα βιβλίο με βάση τη διδασκαλία της λατινικής γλώσσας και λογοτεχνίας, β. η διδασκαλία της λατινικής γλώσσας να συνδεθεί με τις άλλες αρχαιογνωστικές αλλά και κοινωνικές επιστήμες, γ. να υπάρξει στο επιγενόμενο -πολυδύναμο βιβλίο-πρόσθετο υλικό/φάκελλος-με αναγραφές κλασικών πηγών [για παράδειγμα η πρόσληψη του ομηρικού έπους, του αρχαίου δράματος στην ρωμαϊκή λογοτεχνία, η πολυϊστορία των γλωσσών, η λατινική γλώσσας σε άλλες μορφές τέχνης, η λατινική παλαιογραφία, στοιχεία κριτικής των κειμένων κ.ά] Συνεπώς η διδασκαλία των λατινικών θα συμβάλλει στην ενιαιοποίηση των κλασικών γραμμάτων στην εκπαίδευση. Θα συμφωνούσα περισσότερο με τα νομοσχεδιαζόμενα, αν η μορφή του παραπάνω βιβλίου έχει διαταξική λειτουργία, ενότητες επιλογής, ακολουθώντας την λογοτεχνική εξέλιξη, ανάλογο δηλαδή της ιστορικότητας των κλασικών σπουδών, και βέβαια της ανάθεσης διδασκαλίας του μαθήματος, αποκλειστικά σε πτυχιούχους κλασικών σπουδών των φιλολογικών τμημάτων.Σχετικά με τις εξετάσεις, η διδασκαλία διαχωρίζεται σε αρχάριους και προχωρημένους, την δε εξεταστέα ύλη να την ορίζουν οι τομείς κλασικής φιλολογίας των ΑΕΙ. Έτσι οι πρώτοι θ'αποκτούν μια γενική παιδεία, οι δεύτεροι θα σπουδάζουν ειδικότερα στα φιλολογικά τμήματα.