Κυρία Κεραμέως,
Είμαι μαθητής της Β’ Γυμνασίου του Προτύπου Γυμνασίου Αναβρύτων. Έχοντας ενημερωθεί σχετικά με την επιλογή των μαθητών στα Πρότυπα Λύκεια, θα ήθελα να εκφράσω την άποψή μου επάνω σε αυτό το θέμα με δύο βασικά επιχειρήματα:
1) Οι μαθητές των Προτύπων Γυμνασίων όταν έκαναν προετοιμασία για να περάσουν σε ένα Πρότυπο Γυμνάσιο, ήξεραν πως περνώντας εκεί, θα εξασφάλιζαν για έξι χρόνια μία υψηλότερου επιπέδου εκπαίδευση. Για αυτόν τον λόγο πολλοί από εμάς επιλέξαμε τη δημόσια εκπαίδευση και απορρίψαμε εξαετείς υποτροφίες από διάφορα ιδιωτικά σχολεία. Αυτή τη στιγμή λοιπόν, με την πρότασή σας για εισαγωγικές εξετάσεις στο λύκειο, ουσιαστικά ανατρέπετε
τα σχέδιά μας και μας «προδίδετε». Επιπλέον, υποτιμάτε τη σκληρή προσπάθεια που κάναμε με σκοπό να περάσουμε εδώ.
2) Θα ήθελα να δώσω ιδιαίτερη έμφαση και στα συναισθήματα των μαθητών. Οι μαθητές οι οποίοι θα αποτύχουν στις εξετάσεις, θα αναγκαστούν να πάνε σε ένα καινούριο σχολείο. Εκεί, θα «ξαναρχίσουν από το 0». Δηλαδή δε θα γνωρίζουν κανέναν. Ως έφηβος 14 χρονών πιστεύω πως αυτή η κατάσταση είναι πολύ δύσκολη και ψυχοφθόρα για ένα παιδί της ηλικίας μου. Επιπροσθέτως, ακόμη και τα παιδιά που θα περάσουν και θα συνεχίσουν να φοιτούν στο Πρότυπο Λύκειο, θα έχουν χάσει μερικούς τους φίλους, κάτι το οποίο θα επιδράσει αρνητικά στην ψυχολογία τους. Για τους μαθητές που δε θα περάσουν, δε θα φταίει το ότι δεν είναι άριστοι. Κατά πάσα πιθανότητα, θα ευθύνεται ένα στιγμιαίο λάθος.
Επομένως, θα σας πρότεινα να υποβάλετε πολλές δοκιμασίες στους μαθητές των Προτύπων Γυμνασίων κατά τη διάρκεια φοίτησής τους στο γυμνάσιο και όχι μία εξέταση στο τέλος του γυμνασίου. Για παράδειγμα, θα μπορούσε να μετράει ο γενικός μέσος όρος των τριών τάξεων του γυμνασίου και αν αυτός είναι χαμηλός, τότε να τίθεται υπό αμφισβήτηση η εισαγωγή του στο Πρότυπο Λύκειο. Έτσι, θα κρίνεται πιο σωστά ολόκληρη η πορεία των μαθητών και όχι μόνο από μία στιγμιαία εξέταση.
Ελπίζω να λάβετε υπόψιν σας και τη δική μας γνώμη.
Με εκτίμηση,
Αργύρης Βερβαινιώτης.
Κυρία Κεραμέως, Είμαι μαθητής της Β’ Γυμνασίου του Προτύπου Γυμνασίου Αναβρύτων. Έχοντας ενημερωθεί σχετικά με την επιλογή των μαθητών στα Πρότυπα Λύκεια, θα ήθελα να εκφράσω την άποψή μου επάνω σε αυτό το θέμα με δύο βασικά επιχειρήματα: 1) Οι μαθητές των Προτύπων Γυμνασίων όταν έκαναν προετοιμασία για να περάσουν σε ένα Πρότυπο Γυμνάσιο, ήξεραν πως περνώντας εκεί, θα εξασφάλιζαν για έξι χρόνια μία υψηλότερου επιπέδου εκπαίδευση. Για αυτόν τον λόγο πολλοί από εμάς επιλέξαμε τη δημόσια εκπαίδευση και απορρίψαμε εξαετείς υποτροφίες από διάφορα ιδιωτικά σχολεία. Αυτή τη στιγμή λοιπόν, με την πρότασή σας για εισαγωγικές εξετάσεις στο λύκειο, ουσιαστικά ανατρέπετε τα σχέδιά μας και μας «προδίδετε». Επιπλέον, υποτιμάτε τη σκληρή προσπάθεια που κάναμε με σκοπό να περάσουμε εδώ. 2) Θα ήθελα να δώσω ιδιαίτερη έμφαση και στα συναισθήματα των μαθητών. Οι μαθητές οι οποίοι θα αποτύχουν στις εξετάσεις, θα αναγκαστούν να πάνε σε ένα καινούριο σχολείο. Εκεί, θα «ξαναρχίσουν από το 0». Δηλαδή δε θα γνωρίζουν κανέναν. Ως έφηβος 14 χρονών πιστεύω πως αυτή η κατάσταση είναι πολύ δύσκολη και ψυχοφθόρα για ένα παιδί της ηλικίας μου. Επιπροσθέτως, ακόμη και τα παιδιά που θα περάσουν και θα συνεχίσουν να φοιτούν στο Πρότυπο Λύκειο, θα έχουν χάσει μερικούς τους φίλους, κάτι το οποίο θα επιδράσει αρνητικά στην ψυχολογία τους. Για τους μαθητές που δε θα περάσουν, δε θα φταίει το ότι δεν είναι άριστοι. Κατά πάσα πιθανότητα, θα ευθύνεται ένα στιγμιαίο λάθος. Επομένως, θα σας πρότεινα να υποβάλετε πολλές δοκιμασίες στους μαθητές των Προτύπων Γυμνασίων κατά τη διάρκεια φοίτησής τους στο γυμνάσιο και όχι μία εξέταση στο τέλος του γυμνασίου. Για παράδειγμα, θα μπορούσε να μετράει ο γενικός μέσος όρος των τριών τάξεων του γυμνασίου και αν αυτός είναι χαμηλός, τότε να τίθεται υπό αμφισβήτηση η εισαγωγή του στο Πρότυπο Λύκειο. Έτσι, θα κρίνεται πιο σωστά ολόκληρη η πορεία των μαθητών και όχι μόνο από μία στιγμιαία εξέταση. Ελπίζω να λάβετε υπόψιν σας και τη δική μας γνώμη. Με εκτίμηση, Αργύρης Βερβαινιώτης.